Zonda R Evolucion – így emlegette még május elején a kizárólag pályára tervezett R modell végső szériáját Horacio Pagani. Az autó most színre lépett, egy betűvel azonban rövidebb a beharangozottnál, és ilyenformán nem evolúciót, hanem forradalmat ígér. 

Hogy ez mit takar? Az R változat eleve több mint száz kilóval könnyebb volt az utcára homologizált kiviteleknél, ezen az előzetes hírek ellenére nem változtatott a dél-amerikai csapat. 1070 kilogrammnyi száraz tömeggel az ember egyébként sem panaszkodik, különösen, ha a korábbi 750 helyett kerek 800 lóerő mozgatja az autót. A forgatónyomaték is nőtt, mégpedig 710-ről 730 newtonméterre. 
Hogy ez pontosan mennyivel tette gyorsabbá a Revoluciont, nem tudjuk, de Pagani saját bevallása szerint nem épített még ennél gyorsabb autót, aminek alátámasztására annyit közölt csupán, hogy az újonc “jobb időt futott a Nürburgringen, mint a Zonda R”, ami annak 6:47,5-es idejét tekintve említésre méltó teljesítmény (lásd az alábbi videón). 
A sebességváltó az ismert, keresztben beépített szekvenciális darab, 2 századmásodperces kapcsolási idővel. A kipörgésgátló nem kevesebb mint tizenkét különböző konfigurációba állítható, az átdolgozott ABS állítólag alkalmazkodik a vezető stílusához. 
Ami a vizuális és aerodinamikai módosításokat illeti, légterelőket helyeztek el az első gépházfedélen, hátul függőleges vezérsíkot kapott az autó. A fő spoiler állásszöge kézzel vagy automatikusan állítható – a vezető dönti el, hogy nagyobb leszorítóerőre vagy csekélyebb légellenállásra van éppen szüksége. 
A fékek Forma-1-es technológiát alkalmazó karbon-kerámia egységek, kifejezetten pályára tervezve. Az eleve exkluzív modell hattyúdalaként különösen ritkának ígérkező Revolucion ára ehhez igazodik: extrák és adók nélkül 2,2 millió euróba, azaz 660 millió forintba kerül.