Holtában is forradalmár

Pagani Zonda Revolucion

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 14.15

A Pagani elvileg már tavaly elköszönt a Zondától, a Zonda R versenyverzió búcsúja azonban elmaradt. Most erre is sort kerített az argentin tervező.

Zonda R Evolucion – így emlegette még május elején a kizárólag pályára tervezett R modell végső szériáját Horacio Pagani. Az autó most színre lépett, egy betűvel azonban rövidebb a beharangozottnál, és ilyenformán nem evolúciót, hanem forradalmat ígér. 

Hogy ez mit takar? Az R változat eleve több mint száz kilóval könnyebb volt az utcára homologizált kiviteleknél, ezen az előzetes hírek ellenére nem változtatott a dél-amerikai csapat. 1070 kilogrammnyi száraz tömeggel az ember egyébként sem panaszkodik, különösen, ha a korábbi 750 helyett kerek 800 lóerő mozgatja az autót. A forgatónyomaték is nőtt, mégpedig 710-ről 730 newtonméterre. 
Hogy ez pontosan mennyivel tette gyorsabbá a Revoluciont, nem tudjuk, de Pagani saját bevallása szerint nem épített még ennél gyorsabb autót, aminek alátámasztására annyit közölt csupán, hogy az újonc “jobb időt futott a Nürburgringen, mint a Zonda R”, ami annak 6:47,5-es idejét tekintve említésre méltó teljesítmény (lásd az alábbi videón). 
A sebességváltó az ismert, keresztben beépített szekvenciális darab, 2 századmásodperces kapcsolási idővel. A kipörgésgátló nem kevesebb mint tizenkét különböző konfigurációba állítható, az átdolgozott ABS állítólag alkalmazkodik a vezető stílusához. 
Ami a vizuális és aerodinamikai módosításokat illeti, légterelőket helyeztek el az első gépházfedélen, hátul függőleges vezérsíkot kapott az autó. A fő spoiler állásszöge kézzel vagy automatikusan állítható – a vezető dönti el, hogy nagyobb leszorítóerőre vagy csekélyebb légellenállásra van éppen szüksége. 
A fékek Forma-1-es technológiát alkalmazó karbon-kerámia egységek, kifejezetten pályára tervezve. Az eleve exkluzív modell hattyúdalaként különösen ritkának ígérkező Revolucion ára ehhez igazodik: extrák és adók nélkül 2,2 millió euróba, azaz 660 millió forintba kerül.

Kommentek

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

Felejts el mindent, amit eddig a Suzuki Ignisről gondoltál!

Az új Suzuki Ignis csak nevében hasonlít a korábbi, szomorú, szögletes kisautóra. Az új divatos, okos belül és vezetni is jó.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.