Holtában is forradalmár

Pagani Zonda Revolucion

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 14.15

A Pagani elvileg már tavaly elköszönt a Zondától, a Zonda R versenyverzió búcsúja azonban elmaradt. Most erre is sort kerített az argentin tervező.

Zonda R Evolucion – így emlegette még május elején a kizárólag pályára tervezett R modell végső szériáját Horacio Pagani. Az autó most színre lépett, egy betűvel azonban rövidebb a beharangozottnál, és ilyenformán nem evolúciót, hanem forradalmat ígér. 

Hogy ez mit takar? Az R változat eleve több mint száz kilóval könnyebb volt az utcára homologizált kiviteleknél, ezen az előzetes hírek ellenére nem változtatott a dél-amerikai csapat. 1070 kilogrammnyi száraz tömeggel az ember egyébként sem panaszkodik, különösen, ha a korábbi 750 helyett kerek 800 lóerő mozgatja az autót. A forgatónyomaték is nőtt, mégpedig 710-ről 730 newtonméterre. 
Hogy ez pontosan mennyivel tette gyorsabbá a Revoluciont, nem tudjuk, de Pagani saját bevallása szerint nem épített még ennél gyorsabb autót, aminek alátámasztására annyit közölt csupán, hogy az újonc “jobb időt futott a Nürburgringen, mint a Zonda R”, ami annak 6:47,5-es idejét tekintve említésre méltó teljesítmény (lásd az alábbi videón). 
A sebességváltó az ismert, keresztben beépített szekvenciális darab, 2 századmásodperces kapcsolási idővel. A kipörgésgátló nem kevesebb mint tizenkét különböző konfigurációba állítható, az átdolgozott ABS állítólag alkalmazkodik a vezető stílusához. 
Ami a vizuális és aerodinamikai módosításokat illeti, légterelőket helyeztek el az első gépházfedélen, hátul függőleges vezérsíkot kapott az autó. A fő spoiler állásszöge kézzel vagy automatikusan állítható – a vezető dönti el, hogy nagyobb leszorítóerőre vagy csekélyebb légellenállásra van éppen szüksége. 
A fékek Forma-1-es technológiát alkalmazó karbon-kerámia egységek, kifejezetten pályára tervezve. Az eleve exkluzív modell hattyúdalaként különösen ritkának ígérkező Revolucion ára ehhez igazodik: extrák és adók nélkül 2,2 millió euróba, azaz 660 millió forintba kerül.

Kommentek

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.