Csak a nagy cégek élik túl a taxirendeletet

Rengeteg volt a veszteséges vállalkozás

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 13.00

Rosszul ment a taxisoknak az elmúlt években, csak a legnagyobbaknak éri meg átállni az egységes arculatra.

Szeptembertől csak az új egységes arculatnak megfelelő autókkal lehet taxizni Budapesten, az átállás költséges lesz, emiatt a taxizásból élő vállalkozásoknak változásokra kell felkészülniük. A Bisnode üzleti információs szolgáltató elemzésében vizsgált társaságoknál az elmúlt években rosszul ment az üzlet, folyamatosan veszteségesek voltak. Bedőlési arányuk tavaly jóval meghaladta az országos átlagot.

Az érintett vállalkozások 2007 és 2011 közötti teljesítményét vizsgáló elemzés arra következtet, hogy az átalakulás feltehetően tisztulást hoz majd a piacon. A nevezett időszakban jelentősen emelkedett a vállalkozások száma: 2007-ben 605 taxis cég volt a Bisnode statisztikája szerint, számuk 2011-re 870-re emelkedett. Az adatokat benyújtó társaságok árbevétele 2007-ben még 3,44 milliárd forint volt, 2008-ban már 6,3 milliárd forintnál jártak.

Ezt követően viszont – a válság hatására – évről évre csökkent a bevétel: 2011-ben már kevesebb mint 5 milliárd forintot tudtak felmutatni. Az egy cégre vetített árbevétel alapján is hasonló görbe rajzolódik ki: a legjobb év 2008 volt, akkor 17,6 millió forint volt az átlagos árbevétel, ez 2011-re 12,4 millió forintra apadt.
   
A Bisnode szerint az összesített eredményadatok is a szektor kedvezőtlen helyzetére utalnak: a vizsgált időszakban egyetlen évben sem értek el nyereséget a taxis vállalkozások. Az összesített veszteség 114 millió forint volt 2007-ben, egy évvel később – amikor jelentősen nőtt a forgalom – a veszteség meghaladta az 1,3 milliárdot. A következő években pedig összesen 393-684 milliós veszteséget termeltek. Az egy cégre vetített veszteség 392 ezer és 1,3 millió forint között szóródott. A legnagyobb árbevételű cégek adatai azonban kedvezőbb képet festenek: közülük mindössze egy volt veszteséges 2011-ben.

Az elemzés szerint a gyenge adatok alapján nem meglepő, hogy a bedőlési mutató jelentősen emelkedett 2007 óta: abban az évben még csak 1,2 százalékos volt, tavaly pedig megközelítette a 6 százalékot. Ezzel az eredménnyel a taxizás a legrosszabbak közé tartozik, tekintve, hogy az összes ágazatra vonatkozó országos Bisnode Bedőlési Index tavalyi, 4,08 százalékos értékét bőven meghaladja, és közel van az egyik legrosszabb 2012-es bedőlési indexszel rendelkező építőipar 6,32 százalékos eredményéhez.

Kommentek

  • AnaMi

    Nem csoda, hogy egyre kevesebben taxiznak, nem elég , hogy mélyponton vannak az emberek, mikor taxiba ülnek, görcsölhetnek, hogyan vágják át őket. – Van elég saját ..igen rossz .. tapasztalatom e téren.-

  • Gianniz

    Komoly árnövekedés lesz, lófasz sem fog taxizni ezután. Ha bp-en belül max 2500-ért nem visz el akárhova, akkor lőttek nekik. Engem most pl. tegnap egy igencsak nyominger taxis, 45 perc alatt vitt el a Kosztolánytól a Népligetbe 3500-ért, majdnem lekéstem a buszomat. És ez az egyik legolcsóbb, elvileg megbízható cég, valami 170 Ft-os KM díjjal..Legközelebb inkább megyek BKV-val, vagy este sör után is hazavezetek és szarok rá. 15 perc kocsikázásért 5000 Ft, persze…

  • zoldfulu2000

    Időszerű dolog a taxisok rendbetétele. Sok taxijáról hírhedt város van, de ha lehet javítsunk a helyzeten…

  • DTF

    Szörnyű a mostani taxis helyzet: szombaton mentünk étterembe a nagy családdal, hívtam is 3 taxit. jöttek is, bár az indexete és a szabályokat úgy látszik nem nagyon ismerik…
    vége az ebédnek, hívom őket, kérek 3 autót. hívnak 5 perc múlva h egyet sem tudnak küldeni!!!! (RT5 – nem akarnak dolgozni…) az étterem hívott a főtaxitól, jött egy autó, majd 5 perc múlva még egy. a harmadikra 30 percet kellet várni, ami egy citytaxit lett… nagy a káosz. baroki alacsony díjak és még ennek arányában is alacsonyabb színvonal…

  • Kempelen10.

    Szegény taxisokat nem hagyják élni! Itt csak éhen dögleni lehet!

  • Gianniz

    A rendbetétel az lesz, hogy a mostani árhoz képest plussz 50%-ot fogsz fizetni. Hatósági 280 Ft-os km díj ugye…

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.