Csak a nagy cégek élik túl a taxirendeletet

Rengeteg volt a veszteséges vállalkozás

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 13.00

Rosszul ment a taxisoknak az elmúlt években, csak a legnagyobbaknak éri meg átállni az egységes arculatra.

Szeptembertől csak az új egységes arculatnak megfelelő autókkal lehet taxizni Budapesten, az átállás költséges lesz, emiatt a taxizásból élő vállalkozásoknak változásokra kell felkészülniük. A Bisnode üzleti információs szolgáltató elemzésében vizsgált társaságoknál az elmúlt években rosszul ment az üzlet, folyamatosan veszteségesek voltak. Bedőlési arányuk tavaly jóval meghaladta az országos átlagot.

Az érintett vállalkozások 2007 és 2011 közötti teljesítményét vizsgáló elemzés arra következtet, hogy az átalakulás feltehetően tisztulást hoz majd a piacon. A nevezett időszakban jelentősen emelkedett a vállalkozások száma: 2007-ben 605 taxis cég volt a Bisnode statisztikája szerint, számuk 2011-re 870-re emelkedett. Az adatokat benyújtó társaságok árbevétele 2007-ben még 3,44 milliárd forint volt, 2008-ban már 6,3 milliárd forintnál jártak.

Ezt követően viszont – a válság hatására – évről évre csökkent a bevétel: 2011-ben már kevesebb mint 5 milliárd forintot tudtak felmutatni. Az egy cégre vetített árbevétel alapján is hasonló görbe rajzolódik ki: a legjobb év 2008 volt, akkor 17,6 millió forint volt az átlagos árbevétel, ez 2011-re 12,4 millió forintra apadt.
   
A Bisnode szerint az összesített eredményadatok is a szektor kedvezőtlen helyzetére utalnak: a vizsgált időszakban egyetlen évben sem értek el nyereséget a taxis vállalkozások. Az összesített veszteség 114 millió forint volt 2007-ben, egy évvel később – amikor jelentősen nőtt a forgalom – a veszteség meghaladta az 1,3 milliárdot. A következő években pedig összesen 393-684 milliós veszteséget termeltek. Az egy cégre vetített veszteség 392 ezer és 1,3 millió forint között szóródott. A legnagyobb árbevételű cégek adatai azonban kedvezőbb képet festenek: közülük mindössze egy volt veszteséges 2011-ben.

Az elemzés szerint a gyenge adatok alapján nem meglepő, hogy a bedőlési mutató jelentősen emelkedett 2007 óta: abban az évben még csak 1,2 százalékos volt, tavaly pedig megközelítette a 6 százalékot. Ezzel az eredménnyel a taxizás a legrosszabbak közé tartozik, tekintve, hogy az összes ágazatra vonatkozó országos Bisnode Bedőlési Index tavalyi, 4,08 százalékos értékét bőven meghaladja, és közel van az egyik legrosszabb 2012-es bedőlési indexszel rendelkező építőipar 6,32 százalékos eredményéhez.

Kommentek

  • AnaMi

    Nem csoda, hogy egyre kevesebben taxiznak, nem elég , hogy mélyponton vannak az emberek, mikor taxiba ülnek, görcsölhetnek, hogyan vágják át őket. – Van elég saját ..igen rossz .. tapasztalatom e téren.-

  • Gianniz

    Komoly árnövekedés lesz, lófasz sem fog taxizni ezután. Ha bp-en belül max 2500-ért nem visz el akárhova, akkor lőttek nekik. Engem most pl. tegnap egy igencsak nyominger taxis, 45 perc alatt vitt el a Kosztolánytól a Népligetbe 3500-ért, majdnem lekéstem a buszomat. És ez az egyik legolcsóbb, elvileg megbízható cég, valami 170 Ft-os KM díjjal..Legközelebb inkább megyek BKV-val, vagy este sör után is hazavezetek és szarok rá. 15 perc kocsikázásért 5000 Ft, persze…

  • zoldfulu2000

    Időszerű dolog a taxisok rendbetétele. Sok taxijáról hírhedt város van, de ha lehet javítsunk a helyzeten…

  • DTF

    Szörnyű a mostani taxis helyzet: szombaton mentünk étterembe a nagy családdal, hívtam is 3 taxit. jöttek is, bár az indexete és a szabályokat úgy látszik nem nagyon ismerik…
    vége az ebédnek, hívom őket, kérek 3 autót. hívnak 5 perc múlva h egyet sem tudnak küldeni!!!! (RT5 – nem akarnak dolgozni…) az étterem hívott a főtaxitól, jött egy autó, majd 5 perc múlva még egy. a harmadikra 30 percet kellet várni, ami egy citytaxit lett… nagy a káosz. baroki alacsony díjak és még ennek arányában is alacsonyabb színvonal…

  • Kempelen10.

    Szegény taxisokat nem hagyják élni! Itt csak éhen dögleni lehet!

  • Gianniz

    A rendbetétel az lesz, hogy a mostani árhoz képest plussz 50%-ot fogsz fizetni. Hatósági 280 Ft-os km díj ugye…

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.