Az Automotive News Europe információi szerint a jelenlegi lesz az Espace utolsó generációja, legalábbis a ma ismert formában. 

“Az Espace nagy tekintélynek örvend a piacokon, elfogadottsága vetekszik a legjobb márkákéval, de túl sokáig tartottuk életben” – mondta Laurens van den Acker, a Renault vezető formatervezője, aki egy sajtórendezvényen megerősítette, hogy a nagy buszlimuzin jövőre érkező utódja az egyterűs értékeket a szabadidőjárművekre jellemző formában fogja tálalni, igazodva a piaci trendekhez. 
A családbarát fókusz ugyanakkor alighanem megmarad: Axel Breun, a Renault koncepcióautó-részlegének vezetője szerint az új Espace nem követi majd az egyre agresszívabb, egyre keménykötésűbb szabadidőautók divatját. “Funkcionális, ugyanakkor élvezetes utazási élményt nyújtó autóra számíthatnak” – tette hozzá.
Az új Espace elsőként kapja meg a Nissan-Renault szövetség új, moduláris padlólemezét. Ezzel kapcsolatban 420 millió eurós (126 milliárd Ft) beruházással készítik fel a douai gyártóüzemet, ahol a Scenic is készül. Emellett alighanem Kínában is elkezdik forgalmazni az Espace utódját.