Még erősebb a legerősebb BMW M3

Immár 650 lóerős a G-Power M3 GTS

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.05. 16.15

A német G-Power 2011-ben földbe tiporta a BMW M3 gyári csúcsverzióját, a könnyített, erősebb GTS-t. Most megdöntötte saját rekordját.

Szinte napra pontosan két éve írtunk a német G-Power tuningcég ambiciózus projektjéről, amelyben a lecsupaszított, könnyített és megnövelt teljesítményű BMW M3 GTS teljesítményét több mint másfélszeresére (350 helyett 635 lóerőre) emelték. 

Az ilyen vállalkozásoknál általában kérészéletű a dicsőség, de persze egészen máshogy néz ki a dolog, ha magunk múljuk felül saját rekordunkat. 
Ez történt most: a G-Power további 15 lóerőt kapart össze a forgattyúsház mélyéről, a ‘TU’ (technical update) jelzésű fejlesztési program azonban nem csak a nagyobb teljesítményt célozza, hanem egyszerűbb beépítést és jobb minőséget is kínál. 
A verseny-légszűrővel felszerelt, átdolgozott felömlő nagyságrendekkel több levegőt enged az égéstérbe, kiegészítő benzinszivattyút építettek be, és újfent átírták a motorvezérlést. A plusz 15 lóerő mellett mindez egyenletesebb, sportosabb teljesítménykifejtést eredményezett, állítja a gyár; a gázreakciók közvetlenek, a középtartományban mutatott forgatónyomaték (a csúcsérték maradt 630 Nm, szemben a gyári 440-nel).
A számok nyelvén ezt azt jelenti, hogy az autó 4,1 másodperc alatt gyorsul százra, 11,8 mp alatt kétszázra, végsebessége 323 km/óra. Utóbbi nem változott, a százas sprint azonban egytizedet javult az eredeti átépítéshez képest – a BMW gyári sportmodellje 4,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. 
Ha nagyon megy, nagyon kell tudnia lassulni is: elöl hat-, hátul négydugattyús nyergek harapnak a karbon-kerámia tárcsákba, amelyek épp csak elférnek a 20 colos felnik öblében. 
Mindezen módosítások ellenére a készlet ára látszólag nem változott: ugyanúgy 23 500 euróba (7 millió Ft) kerül, mint két éve, igaz, a beépítés költsége most már nincs benne ebben az árban. 
A négy darab 20 colos kovácsolt keréktárcsáért 7437 eurót (2,2 millió Ft), a kerámia fékekért előre 14 460 (4,3 millió Ft), hátra 11 788 eurót (3,5 millió Ft) kér el a cég – plusz adók. 
Ez összesen 17 millió, amihez hozzá jön még az eredeti gyári gép 115 ezer eurós (34,5 millió Ft) ára. 
Hogy is szól a Puskásnak tulajdonított mondás? Kis pénz, kis foci…

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.