Még erősebb a legerősebb BMW M3

Immár 650 lóerős a G-Power M3 GTS

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.05. 16.15

A német G-Power 2011-ben földbe tiporta a BMW M3 gyári csúcsverzióját, a könnyített, erősebb GTS-t. Most megdöntötte saját rekordját.

Szinte napra pontosan két éve írtunk a német G-Power tuningcég ambiciózus projektjéről, amelyben a lecsupaszított, könnyített és megnövelt teljesítményű BMW M3 GTS teljesítményét több mint másfélszeresére (350 helyett 635 lóerőre) emelték. 

Az ilyen vállalkozásoknál általában kérészéletű a dicsőség, de persze egészen máshogy néz ki a dolog, ha magunk múljuk felül saját rekordunkat. 
Ez történt most: a G-Power további 15 lóerőt kapart össze a forgattyúsház mélyéről, a ‘TU’ (technical update) jelzésű fejlesztési program azonban nem csak a nagyobb teljesítményt célozza, hanem egyszerűbb beépítést és jobb minőséget is kínál. 
A verseny-légszűrővel felszerelt, átdolgozott felömlő nagyságrendekkel több levegőt enged az égéstérbe, kiegészítő benzinszivattyút építettek be, és újfent átírták a motorvezérlést. A plusz 15 lóerő mellett mindez egyenletesebb, sportosabb teljesítménykifejtést eredményezett, állítja a gyár; a gázreakciók közvetlenek, a középtartományban mutatott forgatónyomaték (a csúcsérték maradt 630 Nm, szemben a gyári 440-nel).
A számok nyelvén ezt azt jelenti, hogy az autó 4,1 másodperc alatt gyorsul százra, 11,8 mp alatt kétszázra, végsebessége 323 km/óra. Utóbbi nem változott, a százas sprint azonban egytizedet javult az eredeti átépítéshez képest – a BMW gyári sportmodellje 4,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. 
Ha nagyon megy, nagyon kell tudnia lassulni is: elöl hat-, hátul négydugattyús nyergek harapnak a karbon-kerámia tárcsákba, amelyek épp csak elférnek a 20 colos felnik öblében. 
Mindezen módosítások ellenére a készlet ára látszólag nem változott: ugyanúgy 23 500 euróba (7 millió Ft) kerül, mint két éve, igaz, a beépítés költsége most már nincs benne ebben az árban. 
A négy darab 20 colos kovácsolt keréktárcsáért 7437 eurót (2,2 millió Ft), a kerámia fékekért előre 14 460 (4,3 millió Ft), hátra 11 788 eurót (3,5 millió Ft) kér el a cég – plusz adók. 
Ez összesen 17 millió, amihez hozzá jön még az eredeti gyári gép 115 ezer eurós (34,5 millió Ft) ára. 
Hogy is szól a Puskásnak tulajdonított mondás? Kis pénz, kis foci…

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.