Még erősebb a legerősebb BMW M3

Immár 650 lóerős a G-Power M3 GTS

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.05. 16.15

A német G-Power 2011-ben földbe tiporta a BMW M3 gyári csúcsverzióját, a könnyített, erősebb GTS-t. Most megdöntötte saját rekordját.

Szinte napra pontosan két éve írtunk a német G-Power tuningcég ambiciózus projektjéről, amelyben a lecsupaszított, könnyített és megnövelt teljesítményű BMW M3 GTS teljesítményét több mint másfélszeresére (350 helyett 635 lóerőre) emelték. 

Az ilyen vállalkozásoknál általában kérészéletű a dicsőség, de persze egészen máshogy néz ki a dolog, ha magunk múljuk felül saját rekordunkat. 
Ez történt most: a G-Power további 15 lóerőt kapart össze a forgattyúsház mélyéről, a ‘TU’ (technical update) jelzésű fejlesztési program azonban nem csak a nagyobb teljesítményt célozza, hanem egyszerűbb beépítést és jobb minőséget is kínál. 
A verseny-légszűrővel felszerelt, átdolgozott felömlő nagyságrendekkel több levegőt enged az égéstérbe, kiegészítő benzinszivattyút építettek be, és újfent átírták a motorvezérlést. A plusz 15 lóerő mellett mindez egyenletesebb, sportosabb teljesítménykifejtést eredményezett, állítja a gyár; a gázreakciók közvetlenek, a középtartományban mutatott forgatónyomaték (a csúcsérték maradt 630 Nm, szemben a gyári 440-nel).
A számok nyelvén ezt azt jelenti, hogy az autó 4,1 másodperc alatt gyorsul százra, 11,8 mp alatt kétszázra, végsebessége 323 km/óra. Utóbbi nem változott, a százas sprint azonban egytizedet javult az eredeti átépítéshez képest – a BMW gyári sportmodellje 4,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. 
Ha nagyon megy, nagyon kell tudnia lassulni is: elöl hat-, hátul négydugattyús nyergek harapnak a karbon-kerámia tárcsákba, amelyek épp csak elférnek a 20 colos felnik öblében. 
Mindezen módosítások ellenére a készlet ára látszólag nem változott: ugyanúgy 23 500 euróba (7 millió Ft) kerül, mint két éve, igaz, a beépítés költsége most már nincs benne ebben az árban. 
A négy darab 20 colos kovácsolt keréktárcsáért 7437 eurót (2,2 millió Ft), a kerámia fékekért előre 14 460 (4,3 millió Ft), hátra 11 788 eurót (3,5 millió Ft) kér el a cég – plusz adók. 
Ez összesen 17 millió, amihez hozzá jön még az eredeti gyári gép 115 ezer eurós (34,5 millió Ft) ára. 
Hogy is szól a Puskásnak tulajdonított mondás? Kis pénz, kis foci…

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.