A Goodwood-i Sebesség Fesztiválon mutatja be minden eddiginél sportosabb húzómodelljét a Škoda. Az időzítés jelképes erővel bír: a szedán és kombi kivitelben kínált vRS kétféle motorral kerül terítékre: a 2.0 TSI erőforrás 220, a szintén kétliteres dízel 184 lóerőt teljesít. 

Előbbi 248 km/óra végsebessége nyolccal több az elődjénél, az autó 6,8 mp alatt gyorsul százra. A dízel verzió hatfokozatú kézi sebességváltóval társítva 230-cal tud menni, a százas tempót 8,1 másodperc alatt éri el. Mindkét modell rendelhető hatfokozatú DSG váltóval is. 

17-19 colos keréktárcsák, két darab trapézforma kipufogó, fekete diffúzor, légterelő a kombin

A fokozott menetdinamika azonban csak része a teljes képnek: az alapkiépítésben beszerelt start-stop rendszernek és regeneratív fékeknek köszönhetően akár 19 százalékkal fogyaszt kevesebbet az Octavia RS, mint elődje. 
A sportfutómű alapfelszerelés; a hasmagasság 12 (a kombi esetében 13) mm-rel csökkent. Hátul új fejlesztésű, többlengőkaros felfüggesztést találunk, elöl alapfelszerelés az ESP-be integrált elektronikus differenciálzár. Szintén újdonság az elektromechanikus, progresszív kormánymű. 

Az autó orrát az átdolgozott lökhárító mellett az alapkivitelű LED-es nappali fények és a bixenon fényszórók határozzák meg.

Az utastérben sportülések, perforált bőr kormánykerék, fémpedálok és megvilágított kilincsek teremtenek hangulatot
Az Octavia RS júliusi világpremierjét követően azonnal megkezdődik a modell forgalmazása az európai piacokon.