Direkt nem hívják vissza a veszélyes autókat

Nem értenek egyet a vizsgálati eredményekkel

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.05. 15.00

Az amerikai Chrysler nem hajlandó azonnal visszahívni 2,7 millió autóját, amelyek az illetékes amerikai hatóság szerint balesetveszélyesek.

A hatóság szerint az autók könnyen kigyulladhatnak, ha hátulról nekikütköznek, mert rosszul tervezték meg az üzemanyagtartályt. A cég azonban vitatja ezt. A Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) szerint az 1993-2004 között gyártott Jeep Grand Cherokee és a 2002-2007 között gyártott Jeep Liberty gépkocsikban rossz az üzemanyagtartályok elhelyezése, és a tartályok tervezése is hibás.

A hivatal szerint ezek a modellek adják az olyan esetek 37 százalékát, amelyekben hátulról ütköznek egy autóval, és az ettől kigyullad. Ilyen balesetek miatt összesen 51 ember vesztette életét. Az érintett típusoknál kétszer akkora volt az esély a halálos áldozatokkal járó balesetek előfordulására, mint a hasonló kategóriájú autóknál.

A Chrysler visszautasította a hatóság (jogilag egyelőre nem kötelező) kérését, és vitatta a vizsgálat eredményeit is. Az autógyártó szerint az üzemanyagtartályok megfelelnek a szövetségi követelményeknek, és “nem jelentenek ésszerűtlen kockázatot”. A cég szerint az NHTSA rossz adatokkal dolgozott, nem vizsgált meg más hasonló modelleket, ezért tűnnek a Chrysler autói rosszabbnak a versenytársaknál.     

A most megtagadott visszahívásnak nagy költségei lennének. Elemzők szerint autónként ez 200-400 dollár kiadást jelentene a Chryslernek, ami az egyéb költségek miatt még a legjobb esetben is 540 millió dolláros veszteséget jelentene. A két érintett modell gyártásában 2005-ben és 2007-ben változtatásokat vezettek be, ezért a később gyártott autókra már nem vonatkozik az NHTSA kérése. A Chryslernek június 18-áig kell hivatalosan válaszolnia a hivatalnak.

(Forrás: MTI)

Kommentek

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.