Direkt nem hívják vissza a veszélyes autókat

Nem értenek egyet a vizsgálati eredményekkel

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.05. 15.00

Az amerikai Chrysler nem hajlandó azonnal visszahívni 2,7 millió autóját, amelyek az illetékes amerikai hatóság szerint balesetveszélyesek.

A hatóság szerint az autók könnyen kigyulladhatnak, ha hátulról nekikütköznek, mert rosszul tervezték meg az üzemanyagtartályt. A cég azonban vitatja ezt. A Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) szerint az 1993-2004 között gyártott Jeep Grand Cherokee és a 2002-2007 között gyártott Jeep Liberty gépkocsikban rossz az üzemanyagtartályok elhelyezése, és a tartályok tervezése is hibás.

A hivatal szerint ezek a modellek adják az olyan esetek 37 százalékát, amelyekben hátulról ütköznek egy autóval, és az ettől kigyullad. Ilyen balesetek miatt összesen 51 ember vesztette életét. Az érintett típusoknál kétszer akkora volt az esély a halálos áldozatokkal járó balesetek előfordulására, mint a hasonló kategóriájú autóknál.

A Chrysler visszautasította a hatóság (jogilag egyelőre nem kötelező) kérését, és vitatta a vizsgálat eredményeit is. Az autógyártó szerint az üzemanyagtartályok megfelelnek a szövetségi követelményeknek, és “nem jelentenek ésszerűtlen kockázatot”. A cég szerint az NHTSA rossz adatokkal dolgozott, nem vizsgált meg más hasonló modelleket, ezért tűnnek a Chrysler autói rosszabbnak a versenytársaknál.     

A most megtagadott visszahívásnak nagy költségei lennének. Elemzők szerint autónként ez 200-400 dollár kiadást jelentene a Chryslernek, ami az egyéb költségek miatt még a legjobb esetben is 540 millió dolláros veszteséget jelentene. A két érintett modell gyártásában 2005-ben és 2007-ben változtatásokat vezettek be, ezért a később gyártott autókra már nem vonatkozik az NHTSA kérése. A Chryslernek június 18-áig kell hivatalosan válaszolnia a hivatalnak.

(Forrás: MTI)

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.