Életveszélyes Volkswagenek

Botrány Ausztráliában a megtorpanó autók miatt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.04. 16.00

Tucatnyi dühös VW-tulajdonos számolt be arról, hogy autójuk hirtelen lassulni kezdett az autópályán. Eddig egy halálos balesetet okozott a jelenség Ausztráliában.

Melissa Ryan nagy sebességgel haladt az autópályán, amikor kézi váltós Golfjának motorja egyszer csak leállt. A hirtelen motorféktől az autó megtorpant, és hátulról belerohant egy kamion. 
Ez két évvel ezelőtt volt, de a szerencsétlen haláleset ügyében a hatóságok most készülnek lezárni a nyomozást, és ezzel ismét publicitást nyert az ügy. 
A hírek hallatán tucatnyi ausztrál VW-tulajdonos rohamozta meg a Volkswagen központját, hasonló, váratlan teljesítményvesztésről panaszkodva. 
Az egyik elégedetlen autós, Diana Webster elmondta, hogy autója öt éven át hibátlanul működött, és egészen addig azt hitte, elszigetelt, egyszeri jelenség volt a motor leállása, amíg a hasonló problémákról szóló beszámolókról nem hallott.
Az autógyár képviselői szerint alighanem arról lehet szó, hogy a (dízel)motor vezérlése hibát észlel, és a minimális mobilitást jelentő vészüzemmódba kapcsolja a hajtásláncot – függetlenül az aktuális menetsebességtől -, ez azonban érthető módon nem vigasztalja az életveszélyes hibajelenséggel sújtott tulajdonosokat. A gyár a helyi jelentések szerint egyelőre elzárkózott a visszahívás gondolatától.
A Volkswagen a közelmúltban komoly presztízsveszteséget szenvedett el Kínában, ahol a nemzeti televízióban elhangzott feddés nyomán a DSG váltók hibája miatt közel 400 ezer autót kellett visszahívnia.    

Kommentek

  • menőmanó

    Majd belejönnek DAS AUTO gyártásba. :)

  • passatcctdi

    Ez a jelenség nálam is elöjött, mikor még meg volt a CC: jövök Tatáról Budapest felé, tempósan elözöm a kamionsort a belsö sávban, majd Tatán a Turul elött a 3 hónapos kocsi átvált vész-üzemmódra, hirtelen belassulok 80-ra, mig mögöttem 180-nal jött villogva egy kocsisor. Ezzel majdnem megölt engem a kocsi. Utólag kiderült, hogy a turbónyomás csönél repedést érzékelt a számitógép, ezért váltott át vész-üzemmódra.

  • passatcctdi

    “Tatán a Turul elött” ez természetesen már Tatabányán a benzinkútnál volt, ahol ráadásul kanyar és domb is volt egyszerre. Ha pont a tetön lassulok be, biztosan telibe találnak hátulról.

  • zoldfulu2000

    VÉszüzemmódban nem kellene megállnia a motornak. Ez nekem nem kerek.

    Amúgy a kipufogórendszer bármilyen eleménél észlelt rendellenesség esetén megcsinálhatja egy kocsi.

  • wajzy

    A VW mondjuk megoldhatta volna úgy a problémát, hogy a hiba érzékelése után mondjuk 10 mp-cel vált át vészüzemmódba, addig meg figyelmeztet a műszerfalon a közelgő váltásra. Ettől függetlenül azért követési távolságot is tarthatnának a többiek.

  • OSZI1

    NEKEM IS VOLT! PASSAT 1.9 PD TDI. HA LEÁLLÍTOTTAM ÉS ÚJRA BE MEGJAVULT. SOHA NEM DERÜLT KI MITŐL VOLT EGYÉB RAKÁS HIBÁJA MIATT ELADTAM.

  • Rammstein87

    Kíváncsi lennék, hogy mi történik a háttérben. Vajon, hány ember állásába kerül(t) ez most? De, mivel 99%, hogy ez is egy beszállított alkatrész, megy az öldöklés. Lennék légy a falon! Kissé elszaladt a világ ezzel a termelés orientált szemlélettel. Ide vezet, akkora a hajtás, hogy nyilván porszem kerül a gépezetbe valahol…

  • mtbe

    minél többet gyártanak valamiből,…annál szarabb!

  • ricsifcb

    És csak mert úgy szép az élet ha zajlik,a VW kezdheti a következő magyarázkodást,mert a múlt heti német AutoBild-ben újabb cikk hogy a vezérmű láncok a TSI motorokban sorra durrognak el! “A VW hagyja a vevőit az esőben ázni” címmel…

  • Dino871

    Zöld!

    Ugye??

    Én sem értem!

    Most akkor leállt a motor vagy vészüzembe kapcsolt??
    Csak mert vészüzem esetén nem áll le és sztem nincs is akkor motorfék…nekem is volt 120-ról 70-re.Vészüzem esetén is adagol üzemanyagot csak nem annyit mint normálisan.
    Ha leáll az persze más…

  • Dino871

    Ricsi!

    Le vok maradva!
    Mennyi volt ilyen??
    Visszahívás lesz?

  • Mahler

    DAS AUTO=EIN KRACH!

  • apu0062

    “A VW mondjuk megoldhatta volna úgy a problémát, hogy a hiba érzékelése után mondjuk 10 mp-cel vált át vészüzemmódba, addig meg figyelmeztet a műszerfalon a közelgő váltásra.”
    Mondjuk ez eléggé vicces ötlet. Gondolja bárki is, hogy az ausztrál autópályán a csaj 10 sec alatt rájött volna, mi világít a műszerfalon és vajon miért, pláne mi fog következni ezután és még marad ideje kitakarodni a külső sávba?
    Legkevésbé sem életszerű.

  • menőmanó
  • Mahler

    Elolvastam a cikket, az AutoBild valóban
    nem kertel-keserves időszak is következhet…..

  • zoldfulu2000

    Egyébbjként nemrég a kicsi nálunk is csinált ilyet, nem tudom hogy csinálják a VWnál, de a miénk teljesen vezethető maradt, csak ugyebár bosszantóan gyenge. De simán vezethető.
    Spec az asszonynak sem volt fogalma róla hogy mi van és miért, az evidenset probálta (leállít újraindít). Kell némi fatázia hogy azt a sárga ikont kipufogónak gondolja az ember :)

  • v_johny

    Dino871:

    Figyeled, Ricsinek F1-es autója van!
    “Le vok maradva!” Konkrétan evolúciós szakaszokkal…

  • Dino871

    Johny!

    nem baj Te innovatív vagy!!

    kezded mint egy ovis??
    Ez fog menni minden cikk alatt?
    beszarás mekkora egy gyökér vagy!

  • Keeep

    Egyrészt : “Tucatnyi dühös VW-tulajdonos” …tehát több millio VW-böl 12 !!! hirtelen leáll. Hogy mitöl azt senki nem tudja,hiszen a cikk is azt irja.
    Másrészt : valaki tud olyan automárkát mondani ahol soha egyetlen motor nem ált le menet közben …vagy csak több millióból 11 ?? na ugye

  • v_johny

    Dino871:

    Átmenekültél ide, hátha itt partnert találsz az eltévelyedéseidhez? Mifene, csordát akarsz szervezni?

    Te ovisozol le engem, miközben az elérhetőségemért könyörögsz egy másik cikk alatt, és a profilképek alapján jellemzed az embereket??!! Ez igen, szép teljesítmény…

  • accelerate.

    Lehet szépítgetni, hogy tucatnyi ember…. kérdés hogy hány tucat??
    De ez az eset meg a DSG, és a Tsi láncszakadás kicsit érdekes dolgok, nem???
    Sokan fikáztak más autógyártókat, és láss csodát a NAGY egekig favorizált csoport is csak szarokat gyárt. Ennyi!

  • Kempelen10.

    Dino rosszabb vagy, mint az az anyaselejt rómeó.

  • Kempelen10.

    Cikkhez!
    Hogy is tartja a mondás? A lónak 4 lába van, mégis megbotlik?

  • Kempelen10.

    accelerate! Így van, szarokat gyárt. Örök igazság, mint az is, hogy akinek piros autó az avatarja, az egy köcsög. Ilyen alapigazságokból épül föl az életünk.

  • zoldfulu2000

    keep: igen, a toyota. Ott ugyebár nem teszi magát soha vészüzemmódba. Akkor sem ba a szerencsétlen tuéaj két lábbal áll a féken… Azért is futottak bele a fékbotrányba.

    De azért nem mondanám hogy egyedi eset, és úgy tűnik a VW pár éve kcisit átesett a ló túklololdaára….

  • Atka Utu

    Amit megkülönbözteti a VW a Toyotától az a hozzáállás. Elzárkóznak a visszahívástól? Érdekes…

  • Levrone

    Azt nem mondanám, hogy egy tucatnál fordult elő, max. ennyien jelentkeztek AUSZTRÁLIÁBAN. Konkrétan majd’ minden VW-s ismerősömnél előjött a probléma, csak elhajtották őket. Sőt, szomszédom 2 éves, 1.8 TFSI A3-as Audijára is ugyanezért panaszkodik folyamatosan.

    Előzésnél lehet érdekes a dolog, amikor kéne a teljesítmény és hirtelen eltűnik. Az azért elég veszélyes tud lenni.

    De azt azért hozzáteszem, hogy nem csak VW körökből hallani ilyen eseteket, konkrétan 3 éves 2.0 TDCI Mondeonál is gyakorlatilag rendszeresnek mondható az előzéskori nagyfokú teljesítményvesztés, sőt itt konkrét motorleállásról is beszámoltak.

    Na, csak annyit akartam mondani, hogy nem egyedi a dolog.

  • ,L Rómeó

    kitallácijó!
    nem történt ijjesmi!!
    jappán összeesküvés!
    holiday egyszer már megfejtette most megint megpróbálkoznak ezzel!
    kitallácijó!!

    nem hívnak vissza egyet sem, így kel eszt!

  • ,L Rómeó

    kempelen és keeep, holiday elvtársai és én kedves barátaim jól mongyák:
    aki vw ellen beszél az köcsög!!!

    nem hiszem hogy hibbás vw bármiben is, a tények meg kit érdekellnek!
    engem nem!!
    minket nem!!

  • menőmanó

    ,L Rómeó
    Valld be őszintén!
    Múltkor egy ilyen teljesítmény vesztés miatt nem tudtad már a Type R után a Lexus GS 450H-t is lenyomni utánfutóval a sztrádán. ;)

  • bütyök
  • ricsifcb

    Kedves Kempelen10.

    Kicsit se érzem magam köcsögnek,csak mert piros autó az avatarom.És azt hiszem ha a Te életed ilyen és ehhez hasonló “alapigazságokból “épül föl,akkor meglehetősen nagy problémákkal szembesülhetsz nap mint nap.Az élet ettől bonyolultabb,és az általánosítás nem éppen a legfényesebb erény,amit csillogtathatsz.Szorítkozz a cikkre,és az abban foglaltakra.Kérlek! :-/

  • Vérmacy

    :o) Királyosak a hozzászólások! :o)
    Na a lényeg, hogy a tömegtermelés hirtelen felduzzasztása minőségi problémákkal jár! Ez tény, akár érdekel vkit akár nem. A mai kapitalizmusban is kezdünk/enek visszatérni a 70-es évek F*rdos politikájához, aholis inkább fizetünk kártérítést egy-egy haláleset után, minthogy visszahívjunk szériákat, mert az drágább! Még nem tartunk itt, még…
    Egy korábbi cikk komemntjében kértem az utolsó 10-20 évről visszahívási statisztikát, de nem találtam még ilyen cikket ill. neten keresve sem egy átfogót. Természetesen európai adatok érdekelnek!
    Kíváncsi lennék, hogy a f*s olaszok mikor “ölik” meg az embert, ha már annyira szar*k!?
    B Vectrán amikor vészüzemmódba kapcsolt a verda, akkor hirtelen eltűnt a teljesítmány, de nem fékezett be semmi ill. visszalassított (padlógáznál is) 70-80-ra talajdőlésszög függvényében!
    Elég nehéz elképzelni, hogy motort visszadobja vészmódba és berántja a kocsit… Nem automata volt a verda?

  • morzsa

    Legalább a műszerfal puha…

  • BMW7

    kitallácijó!
    beszarok :DD

  • demagóg

    Vérmacy: “Egy korábbi cikk komemntjében kértem az utolsó 10-20 évről visszahívási statisztikát, de nem találtam még ilyen cikket ill. neten keresve sem egy átfogót. Természetesen európai adatok érdekelnek!”

    Én a múltkoriban nekiálltam keresgélni, valamit találtam is, de nem túl sokat. Egyszerűen nem adják ki az adatokat a gyártók. Ez van.

  • demagóg
  • Vérmacy

    Nekem a vezess.hu-s cikkek összefoglalója is érdekes lehetne ezen témában!

  • demagóg

    Vérmacy: visszakerestem, íme:

    1992-2002 közötti visszahívások statisztikája a 11. oldalon. http://www.cbr.cam.ac.uk/pdf/wp295.pdf

    egy frissebb brit statisztika:
    http://www.which.co.uk/cars/safety/breakdowns-and-accidents/car-recalls-investigation/uk-car-recalls-league-table/

    1993 és 2008 közötti statisztika németországból
    http://www.sueddeutsche.de/auto/auto-rueckrufe-die-meisten-rueckrufe-gibt-es-bei-renault-1.486733

  • demagóg

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.