Egyterűvel, hibriddel újulna az Audi A4

Nyújtott tengelytávú Vario, konnektoros quattro hibrid

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.06.03. 11.00

Német sajtóinformációk szerint már jövőre leváltja középkategóriás limuzinját az Audi. Az A4 kínálatának új tagja, a praktikus ‘Vario’ két évvel később érkezhet, míg a hálózatról tölthető hibrid elektronikus összkerékhajtást kínálna.

Miután a múlt héten beszámoltunk az Audi A3 közelgő egyterű-variánsáról, a német Auto Test folyóirat értesülései szerint az A4-ből is tágas, átrendezhető belső terű modellváltozatot készül fejleszteni az Audi. 
Ez a Kínában forgalmazott, nyújtott tengelytávú modell padlólemezére épülne, és vetélytársaihoz hasonlóan inkább tágas csomagterű utazóautóként, mintsem praktikus családi mindenesként pozicionálná magát. 
Ahogy a 2016-re prognosztizált A4 Vario, az A5-ös széria (kupé 2015, kabrió 2016) és a 2014-ben színre lépő A4 szedán és Avant is feszesebb formákkal, szűkre szabott fényszórókkal, a far szélességét kihangsúlyozó, keskenyebb hátsó lámpatestekkel és a hátsó köténybe integrált kipufogókkal támadhat. 
A tengelytáv néhány centit nőhet, a tömeg várhatóan akár egy mázsával csökkenhet. 
Ami a motorokat illeti, az Auto Test értesülései szerint az 1,8-as motort felváltja a többszörösen díjnyertes 1.4 TSI (122, 180 LE). A részterhelésen kéthengeresként futó 1.4-es fölött a 2.0 TFSI 225 illetve 286 lóerős kivitele kap helyet, az S4 340 lóerős 3.0 V6-nak örvendhet. 
A dízeleknél nem várhatók ilyen drámai változások, a 2.0 TDI 122, 150 és 184 lóerővel kerül a palettára, a 3.0 V6 TDI 218 és 272 lóerőt teljesít. 
Megjelenhet ugyanakkor a Q5 hibrid hajtásláncán alapuló konnektoros hibrid hajtás az A4 szériában. A 2.0 TFSI, a nyolchengeres automata és a villanymotor egységét egy, a hátsó tengelyre szerelt, második villanymotor tenné teljessé, az e-quattro hajtáslánc rendszerteljesítménye elérheti a 360 lóerőt. 
A felszereltség terén head-up display és digitális műszerfal szerepel a jóslatok között.
Grafika: Auto Test

Kommentek

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.