Nem hisznek az emberek a fogyasztáscsökkentőkben

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.06.02. 09.00

Kipróbált már bármilyen fogyasztáscsökkentőt? – szavazásunkkal erre kértünk választ az autósoktól.

2660 autós válaszolt kérdésünkre, és amint az alábbi táblázatból világosan látszik, nagyon kevés sofőr nyilatkozott pozitívan a fogyasztáscsökkentőkről.

Talán meglepő, de a magas üzemanyagárak ellenére a legtöbben nem is kíváncsiak a jármű fogyasztáscsökkentését ígérő szerkezetekre és készítményekre.

Ön mit gondol? Mondja el a véleményét!

Kommentek

  • bubibeka1.6

    A legegyszerűbb és legolcsóbb fogyasztáscsökkentő még mindig a “chiptuning” , nekem is bevállt, mivel az autó nyomatékosabb és főleg sokkal rugalmasabb lett, így korábban fel lehet váltani, és kevesebb ideig tart amúgy is a gyorsítási szakasz.
    Amiben még hiszek de nem próbáltam ki, az a sportfutómű egy burkolt padlólemezzel, biztosan számítana megintcsak kb 0,5 litert.

    A legjobb fogyasztáscsökkentő viszont ami szinte ingyen van, ha városban nem kínozzuk az autót, hanem szépen felülünk a biliklire. Ha kerüljük a gyakori beindítást leállítást, valamint minnél többet használjuk az autót üzemmelegen és közép hosszú távon.
    A diesel városban hoz a legtöbbet a nem hybrid benzineshez képest, de kizárólag városban használva a város neki a deadzone.
    Hosszú útra megint csakis turbósat vennék, de ott már játszik a benzines is, + 1-2 litert akinek megér 100 on, az vegye.
    Ha normálisak lennének az üzemanyagárak mint pl.: USA-ban, akkor a turbódieselesek úgyis V6-V8 al járnának a hasonló nyomaték miatt, mivel nem érdekelne senkit a 10-15 literes fogyasztás.
    2. 3. autó, játszóautó, kirándulóautó, élményautó kivételével nem látom a létjogosultságát manapság a szívómotoroknak az alul kicsi nyomatékuk és a magas fogyasztásuk miatt.
    Sajnos ilyen világot élünk, de 2 azonos méretű autó között 2-300.000 km alatt már 1 liter fogyasztáskülönbség is milliós tétel.
    De egyszer úgyis lesz egy Camaro vagy egy Mustang a garázsomban :)

  • bubibeka1.6

    Persze lehet fogyasztást csökkenteni tükrök behajtásával, illesztések leragasztásával, virsli gumikkal, de ezeket egyáltalán nem ajánlanám…
    A midössze egy ellenállásból álló csodakütyüket meg felejtsétek el, mind átverés.
    Sokkal többet számít ha a kiszemelt új vagy használt autót ideális motormérettel vesszük, mert kis motorral csak szenved a nagy kasztival.
    Szerencsére már nem kaphatók az olyan szégyenfoltok és üzemanyagzabáló de cserébe lomha autók mint az 1.6 szívó Passat, A4 és BMW 3er. Ellenben egy Dacia Logan-t a kb 1000 kg-os kasztnival viszonylag jól mozgat egy 100 le-s kicsi motor.
    Ezzel nem árultam el újdonságot, de csak pillantsatok rá a hasznaltauto.hu-n, hogy mennyi rosszul választott motor-kasztni kombós autót kínálnak eladásra, és mennyi az ideális. Sokan csak a vásárlás után jöttek rá, hogy az 1400 kg és a 100 le 150 nm iszonyat lomha a családnak nyaralni, de még a mindennapokban is állandóan padlógázzal kell közlekedeni, hogy haladjon az autó a forgalommal.

  • cddexter

    Már ugye úgy értetted hogy a dizel városon kívül hoz a legtöbbet? Egy modern dízellel országúton kb. 80-as tempóval haladva nem olyan nehéz 3liter körül autózni 100km-en. Jelenleg nincs olyan benzines turbó vagy hibrid ami ezt tudná.

  • men?manó

    Fogyasztást a vezetési stílussal, helyes guminyomással, felesleges terhek kipakolásával, feleslegesen hurcolt csomagtartó leszerelésével is komolyan lehet pozitív irányban befolyásolni.
    Sokan rossz ütemben váltanak, alacsony sebesség fokozatban sokáig haladnak ill. magas fokozatban nyomnak padlót egy gyorsításhoz stb.stb.
    A benzines turbó motorok is csak addig fogyasztanak jól, amíg öreguras stílusban járnak velük. Ha odalép nekik az ember, akkor már jelentősen megugrik a fogyasztásuk és ráadásként még kényesek is.

  • hoppá

    A mágnest próbáltam és volt olyan autóm amelyiknél észrevehető volt. Ez még abban az időben volt amikor autóval jártam munkába.
    Ma vonatozom és mennyivel kényelmesebb !
    Városban elektromos bringázom, életformát váltottam télen-nyáron hajtok.
    Játszó autót tartok, V6 benzin, úgy megy mint egy sportkocsi és
    annyit is fogyaszt orsz-út 12l nyomom neki 130-160 között város 16 l.
    De hatalmas élmény amikor 3-ból 2-be visszavált az automata
    és odanyomok, kerék kipörög.

  • bütyök

    “Szerencsére már nem kaphatók az olyan szégyenfoltok és üzemanyagzabáló de cserébe lomha autók mint az 1.6 szívó Passat, A4 és BMW 3er.” Baaromságot beszélsz

  • CoIie

    A vonatozás a legdrágább “szórakozás”. Igen magasak a jegyárak és éves szinten rengetek milliárdnyi adó megy el a korszerűtlen hálózat és kocsipark + alkalmazottak és a vezetők + ‘atöbbikitudjami’ fenntartására is!

  • mtbe

    ez igaz Colie, de az autót meg kell venni egyszer, utána az az olcsóbb természetesen

  • Dino871

    Bubi a chiptuningal meg az a baj hogy egy idő után a motort és segédberendezéseit nyírja ki..azzal nem sokat spóroltál.

  • Guevara

    mtbe: Az autóra meg fizetheted a biztosítást (adóval együtt), teljesítményadót, ha cég vagy, cégautóadót. Attól sem szabad nagyvonalúan eltekinteni, hogy veszíti az értékét, karban kell tartani és akár el is lophatják vagy össze is törhet.

  • vargagixxxer

    Én épp most próbáltam ki a nanoenergizert, mert akciós volt a tacskó áruházban. 4 mátyásért az enyém lett, és tényleg látszik a pillanatnyi fogyasztáson, igaz még nem tudtam valamelyest korrektül lemérni. A motorhang viszont szinte eltűnt! Tehát működik, valamit csinál. Majd mikor megyek vissza külföldiába, akkor az ezer kilométeres autópályás etapon bizonyíthat fogyasztásban is. Bár úgy vagyok vele, ha csak a saját árát kispórolja, és kárt nem tesz, a sokkal halkabb üzem révén is megérheti.

  • bubibeka1.6

    Nem voltak szégyenteljesen lomhák az 1.6 szívó középkategóriás autók 100 le-vel ?
    Te mihez viszonyítasz ? 1200 es Ladához ?
    Borzalmasan rugalmatlan volt főleg a 316i BMW, amit pár napig használtunk amikor a diesel adagolós G Astrát már leadtuk, de a BMW még nem jött meg.
    Előzni 90 nél már csak jól megfontolva, előre rágyorsítva ledületből visszaváltva. Mindig azon izgultam, hogy ne turbos autót előzzek, mert az 5. ben visszaverte volna a “támadást”, miközben én üveghangon nyomulok a bmw vel.
    Nem értem miért kell mindenbe belekötni csak azért, hogy ne ismerjük el, másnak is lehet igaza ?
    Családó körben sajnos még van ilyen “csodamotor”, az 1200 kg os G Astra is egy cammogós csiga az 1.6 szívóval, és szerinted egy 1500 kg os 3er BMW nem lassú ilyen motorral ? :D
    Végülis igazad van, mert 50 ig elég jól gyorsul :D De a Simson is jól gyorsult 50 ig :D

  • bubibeka1.6

    Dino871 – 2013.06.02 16:33

    Nem minden esetben. Olyan modelleket érdemes keresni, ahol a 2 típusváltozat különbsége csak egy gyárilag máshogy írt gyujtástérkép, tehát azért 150 lovas az egyik, és 120 lovas a másik, hogy drágábban egy másik “chippel” el lehessen adni a 150 lovasat, miközben a blokkot 150 lóra tervezték. Nos ez esetben szerintem nincs ok a félelemre, ha a chippel 150 körülire nő csak a teljesítmény.
    ha “hardware-esen” is belenyúlunk, pl.: turbó csere nagyobbra, akkor könnyen szétküldhetjük a következő alkatrészeket első körben: kuplung, lendkerék, féltengely, difi, váltó.
    A márkás “chiptuningra” adnak motorgaranciát is, ABT példáúl.

  • Kempelen10.

    Menőmanó, téged fizet itt valaki azért, hogy ilyen marhaságokat firkálsz? Sose volt turbós autód, soha nem is vezetted, van egy kivénhedt fosod és elmeséled itt, hogy egy modern motor mikor, hogyan fogyaszt és mennyire kényes? teszed mindezt egy félmilliós szarban ücsörögve, hát nem mutatsz valami komoly arcot manó professzor.
    Egyszerűen nem hiszem el, hogy a világ sorban áll azokért a motorokért, amit egy kóros hazudozó noname fotelhuszár folyton lefikáz. Nem érzed magad teljesen hülyének? Kellene pedig, ha az önkritikának legalább a szikráját megörökölted volna apádtól.

  • FelixRaven

    Én eddig szkeptikus voltam, de egy számomra hiteles autós szakembertől kaptam egy adag ilyen fogyasztáscsökkentő tablettát kipróbálásra. (Még a nevét sem tudom, de biztos nem az mpg caps, mert máshogy néz ki.) Most négyesben megyek fel ott a kocsimmal, ahol eddig hármasban tudtam, alig kell a városban váltogatni, legtöbbet ötösben megyek. Van egy egyhengeres mocim is (DR800), azzal szintén kipróbáltam, és egész más élmény lett vele motorozni. Sokkal kevésbé kell pörgetni, magasabb sebességfokozatokban sokkal kisebb fordulaton kezd rángatni, mint eddig. Úgyhogy nekem bevált nagyon. És ezt nem lehet pszichés okkal, önbecsapással megmagyarázni, mint azt, hogy hangosabb kipufogóval jobban megy az autó…

  • FelixRaven

    Bocs, a lényeg lemaradt: a fogyasztás is jobb lett, kb 1 literrel kevesebb. Ez is fontos: ha nem is sportosan, de dinamikusan vezetek, viszont a tabletta miatt jóval korábban fel tudok kapcsolni, mint eddig.

  • ikaroly

    A legjobb fogyasztáscsökkentés,ha eleve kis fogyasztású autót vesz az ember! Aki terepjáróban érzi jól magát ,az fizessen!

  • hoppá

    A cetan szám növelőtől a d. autóm jobban ment, de nem fogyasztott kevesebbet. Az igazi takarékos üzem Ausztriában volt. ahol az üzemanyag miatt kb. 10% megtakarítás mutatkozott.

  • .L.Rómeó

    kempelen teszvéremmel érrtek egyet:
    sem a guminyomással, sem felesleges sújok kipakollásával, se helyes vezetéssel nem lehet spórolni!
    hüjeségget beszélsz menőmanó és azér mer szívó autód van!
    turrbosok tuggyák hogy a turrbo csökkenti a fogyasztást.
    fölleg akor ha több súllyal mész, rosszul váltasz, és laps a gumid. tanulhatnál önkritikát kempelentöl ő naggyon okos ember.

  • .L.Rómeó

    hozzá tennék:
    német turrbóautók tudnak keveset fogyassztani.
    etyszer holiday is jolmekmontta de kevesen értetétek(zseni megnem érettsége):
    pl:
    subaru wrc 2.0 turrbo vs polo 1.2 tsi-t összehasonlította és polo nyert mer kevesebet fogyasztot.
    enyi.

  • Dino871

    Bubi!

    “ahol a 2 típusváltozat különbsége csak egy gyárilag máshogy írt gyujtástérkép, tehát azért 150 lovas az egyik, és 120 lovas a másik, hogy drágábban egy másik “chippel” el lehessen adni a 150 lovasat, miközben a blokkot 150 lóra tervezték.”

    Én még nem láttam olyan modern motort ami csak ennyiben térne el típustársától.
    Minidg van egy üzemanyagcső ami nem ekkora terhelésre van tervezve vagy épp az egyik hengerfejen ott is van olajzó furat ahol a gyengébbiken nincs vagy a befecskendező egységnek (injektor vagy porlasztócsúcs) mind darabszámban mind mérteben eltrének a furatai.
    Ettől kerül többe nem CSAK attól hogy át akarnak verni…
    De ha csak 100.000 km-en egy komolyabb motorba egy darab porlasztócsúcsot vagy injektort kell cserélni mert nem bírta a tűzgyűrű a terhelést akkor már nem biztos hogy megérte a -1L/100km.

    A gyári mérnökök nem teljesen hülyék(csak félig)..

    Ettől függetlenül simán megértem azt aki ezt a megoldást részesíti előnyben és nem nagyon érdelkik ezek a dolgok, vagy mert nem fog vele annyit menni hogy előjöjjenek a gondok vagy mert ki tudja fizetni ha mégis lesz vele baj…

    Én véleményem csak az hogy ez épp annyira lehet jó az egyik oldalon (spórolás) mint amennyi rossz lehet a másik oldalon (karbantartás)

  • menőmanó

    Kempelen10.
    Rosszul sikerült a hétvégéd? Kirúgtak az szar állásodból? Esetleg csak elgurult a gyógyszered?
    Tulajdonképpen mindegy is mert egy hozzád hasonló farokkal nem sok értelme van eszmét cserélni.
    Nyugodj le és álmodozz csak a turbómotorokról, aztán pattanj fel a rolleredre. :)

  • bubibeka1.6

    Dino871 – 2013.06.03 // 15:58

    Értem , hogy mire gondolsz. Tudomásom szerint példáúl a 3 as BMW 2.0 diesel motorja csak motorvezérlésben különbözik egymástól a 318d a 320d és a 325d ( régebben 323d biturbo diesel ).
    Ezt támasztja alá, hogy a családban van egy 0 km esen vett, de már 3000 km-res korától “chippel” 318 d, a régebbi 320d szintjére felhúzva, és már több mint 250.000 gondmentes km-t ment el ( 2007 óta ), gyári kuplunggal, turbóval, injektorokkal stb.
    csak egy turbónyomás szabályozó szelep romlott el, de az állítólag típushiba.
    Utána járva nem találtam különbséget az első generációs Mazda 6 diesel DPF MZR motor 121 és 143 le-s verziója között, csakis a motorvezérlés, gyújtástérkép a más, ugyan az a turbója, csereszavatos a kuplungja stb.
    Persze elképzelhető , hogy van minimális különbség, amit a márkaservice vagy direkt nem mond el, vagy ők sem tudják.
    A Mazda6 viszont megevett 150.000 km alatt 1 kuplungot.
    Ami számomra felháborító, gondoltam,hogy én csesztem el a chippel, de felkeresve pár Mazda6 tulajt, én még örülhetek, hogy elment ennyi km-t, sok nem chippelt példányban is előbb adta meg magát. Tehát most igen vagy nem ? Szerintem nem, mert a mai motorok szándékosan “túltervezettek”, de ez egyre kevésbé állja meg a helyét a folyamatosan egyre jobban kihegyezett motorok miatt.
    Tehát egy 218 lovas biturbo 2.0 BMW dieselmotort már nem mernék tuningolni, mivel túl nagy liter/ lóerő arányúnak tartom, és alapból szerintem kisebb a várható futása mint a szimplaturbós 184 lovasnak, valamint sok vele a közös motor alkatrésze.

    Teljes mértékű bizonyosságot viszont csak egy profi motortervező mérnök barátom adhatna, de ilyen barátom sajnos nincs.

  • bubibeka1.6

    Visszatérve a fogyasztásra, minden motor tudja a gyári fogyasztási vegyes adat + 1 literes értéket, csak figyelni kéne a motor reakcióira, olyan tartományban használni amit “szeret”.
    Ezt onnan lehet észrevenni, hogy a motor elhalkul, dieselnek elég kultúrált hangja lesz, és a pillanatnyi fogyasztás kijelző értéke visszaesik, ezt a fedélzeti számítógépről leshetjük le ugyebár.
    Nekem több 10.000 km kellett ahhoz a mazda6 al, hogy egy teletankból ne 800 km-t tudjak menni, hanem 900-950 et, ugyan azon az útvonalon, és ugyan annál a kútnál tankolva.

    Példáúl 6. ban 115 nél 2000 res fordulatnál kevesebbet fogyaszt, mint 110 nél vagy 130 nál. 70 nél 5. ben 3,5 litert eszik egyenesben, 4. ben 50 nél 4.5-5 litert pillanatnyilag.
    A gyorsítások lassítások miatt így jön ki 5.9-6.7 es átlag.

  • Dino871

    Bubi!

    Értelek!

    Hát ezt írtam hogy biztos van akinek bejön és tök jó..sőt manapság egyre több és jobb a chiptuning!

    Ezzel nem tudok és nem is akarok vitatkozni!

    További sok siekrt kívánok a kocsikhoz!
    Szép autók!

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.