Latvala vezet az Akropolisz-ralin

Ez történt szombaton

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.06.02. 08.10

Azt követően, hogy Jevgenyij Novikov defektet kapott és megelőzte Dani Sordót, Jari-Matti Latvala vezet a rali-világbajnokság görög versenyén.

Jari-Matti Latvala a 2013-as Akropolisz-rali előtt úgy nyilatkozott, hogy a győzelemért hajt majd a futamon. Úgy tűnik tisztában volt esélyeivel, mivel a szombati napot követően jelentős előnnyel vezeti a világbajnokság görög futamát.

Péntek este még Jevgenyij Novikov állt az élen, de az orosz versenyző a negyedik szakaszon (szombaton a 2.) nekicsapta a Ford Fiesta hátulját a partfalnak, a találkozás miatt eltört a felni, s begyűjtött négy és fél perc hátrányt.

Latvala ugyanakkor már a harmadik szakaszon megkezdte a menetelés, megnyerte a szakaszt és megelőzte az addig második Dani Sordót, így Novikov defektje nyomán máris az első helyen találta magát.


A finn szombaton további három szakaszt nyert meg, sőt a kiírt nyolc szakaszon egyszer sem szorult ki a legjobb háromból, nem meglepő hát, a nap végére több mint egyperces előnyt autózott össze. Pedig egyáltalán nem volt könnyű menet, a hatalmas kövek eleve megnehezítik a versenyzők dolgát, délután pedig eső tette még csúszósabbá a szakaszokat.

“Megbízhatóan mentünk és a VW csapat is remek munkát végzett, amikor kicseréltek néhány alkatrészt. Ugyanakkor nem szabad elfelejtenünk, hogy ez az Akropolisz-rali, holnap is lehet dráma” – mondta Latvala, aki szerencsésen megúszott egy találkozást a domboldallal.

“Nem kockáztattam. Megpróbáltam elkerülni a defektet és a hibákat ” – nyilatkozta Dani Sordo, aki 39 másodperccel előzi meg a harmadik helyen autózó Thierry Neuville-t. A belga versenyző szintén azt mondta, hogy a veszélyesebb helyeken lassított.

A negyedik helyért Andreas Mikkelesen (VW) és Nasszer Al-Attiyah (Ford) vívtak izgalmas csatát. A fiatal borvég támadott, de a délelőtti körben az utolsó két szakaszt meghibásodott fékkel kellet teljesítenie. Délután ismét közeledett, de az utolsó szakaszon begyűjtött jobb első defekt nyomán továbbra is a katarié a negyedik hely.

Mads Ostberg a hatodik, megelőzve Martin Prokopot és Mikko Hirvonent, aki kétszer is eltörte a felnit a DS3-ason. Jevgenyij Novikov a reggeli defektet követően megnyert két szakaszt is, de aztán újabb négy percet veszített miután gondok voltak a fékkel és futóművel is a versenyautóján.  

A legjobb tíz mezőnyét Sebastien Ogier zárja, aki egész nap attól szenvedett, hogy ellenfelei előtt rajtolva takaríthatta az utat, a délután megérkezett esőben azonban fordult a helyzet, egyből egy leggyorsabb időt futott az utolsó szakaszon.

A 2013-as Akropolisz-rali állása szombat után (10/14 szakasz):

1. Jari-Matti Latvala     Volkswagen Polo R WRC  2ó 32p 42.8mp
2. Dani Sordo              Citroën DS3 WRC           +1p 4.1mp
3. Thierry Neuville        Ford Fiesta RS WRC       +1p 43.1mp
4. Nasser Al-Attiyah     Ford Fiesta RS WRC       +3p 46.1mp
5. Andreas Mikkelsen    Volkswagen Polo R WRC  +4p 11.8mp
6. Mads Ostberg          Ford Fiesta RS WRC       +5p 26.3mp
7. Martin Prokop          Ford Fiesta RS WRC       +5p 50.3mp
8. Mikko Hirvonen        Citroën  DS3 WRC          +7p 52.2mp
9. Jevgenyij Novikov    Ford Fiesta RS WRC        +8p 16.1mp
10. Sebastien Ogier     Volkswagen Polo R WRC   +10p 29.5mp

Az 1-5. szakaszok összefoglalója:

A 6-9. szakaszok összefoglalója:

Kommentek

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.