Latvala vezet az Akropolisz-ralin

Ez történt szombaton

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.06.02. 08.10

Azt követően, hogy Jevgenyij Novikov defektet kapott és megelőzte Dani Sordót, Jari-Matti Latvala vezet a rali-világbajnokság görög versenyén.

Jari-Matti Latvala a 2013-as Akropolisz-rali előtt úgy nyilatkozott, hogy a győzelemért hajt majd a futamon. Úgy tűnik tisztában volt esélyeivel, mivel a szombati napot követően jelentős előnnyel vezeti a világbajnokság görög futamát.

Péntek este még Jevgenyij Novikov állt az élen, de az orosz versenyző a negyedik szakaszon (szombaton a 2.) nekicsapta a Ford Fiesta hátulját a partfalnak, a találkozás miatt eltört a felni, s begyűjtött négy és fél perc hátrányt.

Latvala ugyanakkor már a harmadik szakaszon megkezdte a menetelés, megnyerte a szakaszt és megelőzte az addig második Dani Sordót, így Novikov defektje nyomán máris az első helyen találta magát.


A finn szombaton további három szakaszt nyert meg, sőt a kiírt nyolc szakaszon egyszer sem szorult ki a legjobb háromból, nem meglepő hát, a nap végére több mint egyperces előnyt autózott össze. Pedig egyáltalán nem volt könnyű menet, a hatalmas kövek eleve megnehezítik a versenyzők dolgát, délután pedig eső tette még csúszósabbá a szakaszokat.

“Megbízhatóan mentünk és a VW csapat is remek munkát végzett, amikor kicseréltek néhány alkatrészt. Ugyanakkor nem szabad elfelejtenünk, hogy ez az Akropolisz-rali, holnap is lehet dráma” – mondta Latvala, aki szerencsésen megúszott egy találkozást a domboldallal.

“Nem kockáztattam. Megpróbáltam elkerülni a defektet és a hibákat ” – nyilatkozta Dani Sordo, aki 39 másodperccel előzi meg a harmadik helyen autózó Thierry Neuville-t. A belga versenyző szintén azt mondta, hogy a veszélyesebb helyeken lassított.

A negyedik helyért Andreas Mikkelesen (VW) és Nasszer Al-Attiyah (Ford) vívtak izgalmas csatát. A fiatal borvég támadott, de a délelőtti körben az utolsó két szakaszt meghibásodott fékkel kellet teljesítenie. Délután ismét közeledett, de az utolsó szakaszon begyűjtött jobb első defekt nyomán továbbra is a katarié a negyedik hely.

Mads Ostberg a hatodik, megelőzve Martin Prokopot és Mikko Hirvonent, aki kétszer is eltörte a felnit a DS3-ason. Jevgenyij Novikov a reggeli defektet követően megnyert két szakaszt is, de aztán újabb négy percet veszített miután gondok voltak a fékkel és futóművel is a versenyautóján.  

A legjobb tíz mezőnyét Sebastien Ogier zárja, aki egész nap attól szenvedett, hogy ellenfelei előtt rajtolva takaríthatta az utat, a délután megérkezett esőben azonban fordult a helyzet, egyből egy leggyorsabb időt futott az utolsó szakaszon.

A 2013-as Akropolisz-rali állása szombat után (10/14 szakasz):

1. Jari-Matti Latvala     Volkswagen Polo R WRC  2ó 32p 42.8mp
2. Dani Sordo              Citroën DS3 WRC           +1p 4.1mp
3. Thierry Neuville        Ford Fiesta RS WRC       +1p 43.1mp
4. Nasser Al-Attiyah     Ford Fiesta RS WRC       +3p 46.1mp
5. Andreas Mikkelsen    Volkswagen Polo R WRC  +4p 11.8mp
6. Mads Ostberg          Ford Fiesta RS WRC       +5p 26.3mp
7. Martin Prokop          Ford Fiesta RS WRC       +5p 50.3mp
8. Mikko Hirvonen        Citroën  DS3 WRC          +7p 52.2mp
9. Jevgenyij Novikov    Ford Fiesta RS WRC        +8p 16.1mp
10. Sebastien Ogier     Volkswagen Polo R WRC   +10p 29.5mp

Az 1-5. szakaszok összefoglalója:

A 6-9. szakaszok összefoglalója:

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.