1953 nem a Ferrari éve volt a Le Mans-i 24 órás versenyen, hiszen a futamot az a Jaguar nyerte meg, amely a verseny története során első ízben alkalmazott tárcsafékeket. Most mégis a dobogóra állhatott a hatvan évvel ezelőtti maranellói telivér: a verseny leintése után hatvan évvel egy olaszországi árverésen közel tízmillió eurót (2,9 mrd Ft) fizettek érte. 
Ez minden idők harmadik legmagasabb összege, amelyet aukción autóért kifizettek. 
Az eredeti várakozások szerint alig több mint fele ennyire, ötmillió euróra (1,48 mrd Ft) taksált Ferrari 340/375 MM Berlinetta Competizionét 4,5 literes V12-es motor hajtja, a 340 lóerős erőforrás négyfokozatú sebességváltóhoz kapcsolódik. 
A Pininfarina-karosszériás modell az egyetlen olyan gyári Ferrari versenyautó, amelynek volánjánál három F1-világbajnok (Alberto Ascari, Dr. Nino Farina és Mike Hawthorn) is megfordult. 
Az autó Le Mans mellett részt vett az 1953-as Spái 24 óráson, a Pescarai 12 óráson, és a Carrera Panamericanán.