M5-gyilkos majdnem-Opel

Szolid szedán, 580 lóerős Camaro blokkal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.31. 14.00

A BMW M5 és az E63 AMG szintjén mozgó menetteljesítmények, negyedével olcsóbban: ez a Vauxhall VXR8 GTS specialitása. Apró szépséghiba, hogy Opel-piacokon nem forgalmazzák

A Vauxhall az Opel, az Opel az Vauxhall, egymással tükörszimmetrikusak, sulykoljuk folyamatosan. 
Ez esetben sajnos mégsem erről van szó: ahelyett, hogy európai testvérmárkájával kooperált volna, a General Motors brit leányvállalata az ausztrál Holdentől (illetve annak sportrészlegétől, a HSV-től) kért és kapott műszaki alapot legújabb négyajtós fenevadjának megépítéséhez. 
A VXR8 GTS 6,2 literes V8-asát kompresszor izmosítja, 580 lóerős teljesítménye nagyjából 150-nel több, mint az előző generációs modellé – ami persze semmit nem jelent számunkra, hiszen a kontinentális Európában ez az autó gyakorlatilag nem létezik. 
A 6.2 V8 kombináció persze itt sem hangzik idegenül: a Chevrolet észak-amerikai sportautó-részlegében előszeretettel használt blokk különösebb módosítások nélkül került át mindkét szigetországba a Camaro ZL1 csúcsverziójából. 
754 Nm nyomatéka 4,9 másodperc alatt röpíti százra az autót, mégpedig hatfokozatú kéziváltón keresztül – ahogy a Camarónál, itt is opciós extra az automata. 
A húszcolos kerekeken gördülő VXR8 orrkialakítása kétségtelenül marcona, az erőforrás hőháztartását kiegyensúlyozó hatalmas légbeömlőket azonban nem a marketingesek vágták a lökhárítóba – őket csak a LED-es nappali fényekért és a fekete házba zárt kétszer két végcsőért okolhatjuk. 
A VXR8 elektronikus differenciálzárat, normál, sport és versenyfokozatba kapcsolható futóművet, négy szinten szabályozható hajtáslánc-vezérlést, illetve a versenypályákról ismerős AP fékeket kapott. 
Egyéb, nem teljesítményfüggő felszereltségével nem foglalkozunk, hiszen az autó jelen formájában úgyis alkalmatlan a kontinentális közlekedésre. 
Inkább aláírás-gyűjtést kezdeményezünk, amelyben minden épeszű európai nevében követeljük, hogy az orron a Vauxhall griffmadarát az Opel villámjára, a kormányt pedig a másik oldalra átszerelni szíveskedjen a GM – bár akkor hova bújna szégyenében az Insignia OPC a maga szerény 325 lóerejével?

Chevrolet SS: valóban alternatíva? 

Chevrolet SS

Chevrolet SS


Nagy szomorkodásukban valóban elkerülte figyelmünket a tény, hogy a VXR8 igenis kapható balkormányos kivitelben: az észak-amerikai piacokon Chevrolet SS néven forgalmazza a GM. Az autó tökéletes mása a Vauxhall és Holden verzióknak, épp csak “Chevrolet-re jellemző hangolással”, ami egy olyan márkánál, amelynek a kínálata a Sparktól a Corvette-ig terjed, viszonylag nehezen konkretizálható információ. 

Tény és való azonban, hogy ha eltekintünk az amerikai és európai vásárlók eltérő elvárásaitól, a tökéletes máshogy hangolt futóművektől, erőforrásoktól, kormányművektől és minden mástól, továbbá ha megbarátkozunk azzal a névvel, ami miatt minimum magyarázkodnunk kell, rosszabb esetben pedig ügyvéddel is konzultálhatunk, akkor beszerezhető balkormányos kivitelben az autó – bár éppen ezek miatt lehet, hogy azt kívánnánk, inkább ne fájdítaná beválthatatlan ígéretekkel a szívünket.

Kommentek

  • AttyV8

    Létezik belőle balkormányos verzió.Chevrolet SS 2014 modell. Júniustól azaz mától kapható az USA piacon. Ez lesz az egyik új rendőrautó modell, és szintén ausztráliból megy oda.

  • AttyV8

    korábban amig volt Pontiac szintén ment az USA-ba G8 néven

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.