M5-gyilkos majdnem-Opel

Szolid szedán, 580 lóerős Camaro blokkal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.31. 14.00

A BMW M5 és az E63 AMG szintjén mozgó menetteljesítmények, negyedével olcsóbban: ez a Vauxhall VXR8 GTS specialitása. Apró szépséghiba, hogy Opel-piacokon nem forgalmazzák

A Vauxhall az Opel, az Opel az Vauxhall, egymással tükörszimmetrikusak, sulykoljuk folyamatosan. 
Ez esetben sajnos mégsem erről van szó: ahelyett, hogy európai testvérmárkájával kooperált volna, a General Motors brit leányvállalata az ausztrál Holdentől (illetve annak sportrészlegétől, a HSV-től) kért és kapott műszaki alapot legújabb négyajtós fenevadjának megépítéséhez. 
A VXR8 GTS 6,2 literes V8-asát kompresszor izmosítja, 580 lóerős teljesítménye nagyjából 150-nel több, mint az előző generációs modellé – ami persze semmit nem jelent számunkra, hiszen a kontinentális Európában ez az autó gyakorlatilag nem létezik. 
A 6.2 V8 kombináció persze itt sem hangzik idegenül: a Chevrolet észak-amerikai sportautó-részlegében előszeretettel használt blokk különösebb módosítások nélkül került át mindkét szigetországba a Camaro ZL1 csúcsverziójából. 
754 Nm nyomatéka 4,9 másodperc alatt röpíti százra az autót, mégpedig hatfokozatú kéziváltón keresztül – ahogy a Camarónál, itt is opciós extra az automata. 
A húszcolos kerekeken gördülő VXR8 orrkialakítása kétségtelenül marcona, az erőforrás hőháztartását kiegyensúlyozó hatalmas légbeömlőket azonban nem a marketingesek vágták a lökhárítóba – őket csak a LED-es nappali fényekért és a fekete házba zárt kétszer két végcsőért okolhatjuk. 
A VXR8 elektronikus differenciálzárat, normál, sport és versenyfokozatba kapcsolható futóművet, négy szinten szabályozható hajtáslánc-vezérlést, illetve a versenypályákról ismerős AP fékeket kapott. 
Egyéb, nem teljesítményfüggő felszereltségével nem foglalkozunk, hiszen az autó jelen formájában úgyis alkalmatlan a kontinentális közlekedésre. 
Inkább aláírás-gyűjtést kezdeményezünk, amelyben minden épeszű európai nevében követeljük, hogy az orron a Vauxhall griffmadarát az Opel villámjára, a kormányt pedig a másik oldalra átszerelni szíveskedjen a GM – bár akkor hova bújna szégyenében az Insignia OPC a maga szerény 325 lóerejével?

Chevrolet SS: valóban alternatíva? 

Chevrolet SS

Chevrolet SS


Nagy szomorkodásukban valóban elkerülte figyelmünket a tény, hogy a VXR8 igenis kapható balkormányos kivitelben: az észak-amerikai piacokon Chevrolet SS néven forgalmazza a GM. Az autó tökéletes mása a Vauxhall és Holden verzióknak, épp csak “Chevrolet-re jellemző hangolással”, ami egy olyan márkánál, amelynek a kínálata a Sparktól a Corvette-ig terjed, viszonylag nehezen konkretizálható információ. 

Tény és való azonban, hogy ha eltekintünk az amerikai és európai vásárlók eltérő elvárásaitól, a tökéletes máshogy hangolt futóművektől, erőforrásoktól, kormányművektől és minden mástól, továbbá ha megbarátkozunk azzal a névvel, ami miatt minimum magyarázkodnunk kell, rosszabb esetben pedig ügyvéddel is konzultálhatunk, akkor beszerezhető balkormányos kivitelben az autó – bár éppen ezek miatt lehet, hogy azt kívánnánk, inkább ne fájdítaná beválthatatlan ígéretekkel a szívünket.

Kommentek

  • AttyV8

    Létezik belőle balkormányos verzió.Chevrolet SS 2014 modell. Júniustól azaz mától kapható az USA piacon. Ez lesz az egyik új rendőrautó modell, és szintén ausztráliból megy oda.

  • AttyV8

    korábban amig volt Pontiac szintén ment az USA-ba G8 néven

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.