A Vauxhall az Opel, az Opel az Vauxhall, egymással tükörszimmetrikusak, sulykoljuk folyamatosan. 
Ez esetben sajnos mégsem erről van szó: ahelyett, hogy európai testvérmárkájával kooperált volna, a General Motors brit leányvállalata az ausztrál Holdentől (illetve annak sportrészlegétől, a HSV-től) kért és kapott műszaki alapot legújabb négyajtós fenevadjának megépítéséhez. 
A VXR8 GTS 6,2 literes V8-asát kompresszor izmosítja, 580 lóerős teljesítménye nagyjából 150-nel több, mint az előző generációs modellé – ami persze semmit nem jelent számunkra, hiszen a kontinentális Európában ez az autó gyakorlatilag nem létezik. 
A 6.2 V8 kombináció persze itt sem hangzik idegenül: a Chevrolet észak-amerikai sportautó-részlegében előszeretettel használt blokk különösebb módosítások nélkül került át mindkét szigetországba a Camaro ZL1 csúcsverziójából. 
754 Nm nyomatéka 4,9 másodperc alatt röpíti százra az autót, mégpedig hatfokozatú kéziváltón keresztül – ahogy a Camarónál, itt is opciós extra az automata. 
A húszcolos kerekeken gördülő VXR8 orrkialakítása kétségtelenül marcona, az erőforrás hőháztartását kiegyensúlyozó hatalmas légbeömlőket azonban nem a marketingesek vágták a lökhárítóba – őket csak a LED-es nappali fényekért és a fekete házba zárt kétszer két végcsőért okolhatjuk. 
A VXR8 elektronikus differenciálzárat, normál, sport és versenyfokozatba kapcsolható futóművet, négy szinten szabályozható hajtáslánc-vezérlést, illetve a versenypályákról ismerős AP fékeket kapott. 
Egyéb, nem teljesítményfüggő felszereltségével nem foglalkozunk, hiszen az autó jelen formájában úgyis alkalmatlan a kontinentális közlekedésre. 
Inkább aláírás-gyűjtést kezdeményezünk, amelyben minden épeszű európai nevében követeljük, hogy az orron a Vauxhall griffmadarát az Opel villámjára, a kormányt pedig a másik oldalra átszerelni szíveskedjen a GM – bár akkor hova bújna szégyenében az Insignia OPC a maga szerény 325 lóerejével?

Chevrolet SS: valóban alternatíva? 

Chevrolet SS

Chevrolet SS


Nagy szomorkodásukban valóban elkerülte figyelmünket a tény, hogy a VXR8 igenis kapható balkormányos kivitelben: az észak-amerikai piacokon Chevrolet SS néven forgalmazza a GM. Az autó tökéletes mása a Vauxhall és Holden verzióknak, épp csak “Chevrolet-re jellemző hangolással”, ami egy olyan márkánál, amelynek a kínálata a Sparktól a Corvette-ig terjed, viszonylag nehezen konkretizálható információ. 

Tény és való azonban, hogy ha eltekintünk az amerikai és európai vásárlók eltérő elvárásaitól, a tökéletes máshogy hangolt futóművektől, erőforrásoktól, kormányművektől és minden mástól, továbbá ha megbarátkozunk azzal a névvel, ami miatt minimum magyarázkodnunk kell, rosszabb esetben pedig ügyvéddel is konzultálhatunk, akkor beszerezhető balkormányos kivitelben az autó – bár éppen ezek miatt lehet, hogy azt kívánnánk, inkább ne fájdítaná beválthatatlan ígéretekkel a szívünket.