Villanyautós világcsúcs készül

650 lóerős fenevad

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.30. 15.00

Több mint 280 km/óra sebességgel kell száguldania a tudományos ügyekért felelős egykori brit miniszter versenyistállója által épített prototípusnak, a Drayson B12 69/EV-nek, hogy meglegyen a rekord.

Egy hónap múlva, június 25-én áll rajthoz a brit királyi légierő yorkshire-i bázisán a Drayson B12 69/EV, hogy megdöntse az elektromos hajtású szárazföldi járművel 175 mérföld/órás (281,6 km/óra) sebességi rekordját. 

Az autót maga az istálló tulajdonosa, Lord Paul Drayson vállalkozó és volt miniszter fogja vezetni, bízva abban, hogy a Le Mans-i prototípusukból magas végsebességű célgéppé átalakított Drayson B12 69/EV az egy tonna alatti géposztályban új világcsúcsot futhat. 

A versenyautó eredeti, Le Mans-i konfigurációja. Burkolatuk nélkül a regeneratív lenbgéscsillapítók

A fenntartható autóversenyzés világában hat éve sikerrel szereplő Drayson Racing egy közel negyven éves, 1974-ben felállított rekordot készül nyugdíjazni a repülőtér három kilométeres kifutópályáján. A kihívást nem a nagy sebesség elérése jelenti, hanem hogy ekkora tempónál üzembiztos és irányítható maradjon a könnyű jármű. 
A Lola futóműre épülő, burkolt versenyautót eredetileg egy bioüzemanyagra hangolt V10-es Judd motor hajtotta, ebből alakították át négy darab, egyenként 160 kW (215 LE) teljesítményű villanymotoros szerkezetté. 
A Drayson hátsó kerekeit két-két ilyen villanymotor forgatja; a 860 LE rendszerteljesítményt egy 30 kWh kapacitású, vezeték nélküli rendszeren keresztül tölthető akkucsomag biztosítja. 
Ebben a konfigurációjában több rekordot is megdöntött már az autó, a mostani világcsúcs-kísérlethez azonban további módosításokat eszközöltek: a motorteljesítményt visszavették 644 lóerőre, az akkumulátort 20 kW-osra cserélték, így a Le Mans-i kivitelében 1095 kilós autó tömegét három számjegyűre csökkentették. 
Az autón nem csak a fékek, hanem a lengéscsillapítók is energia-visszanyerő funkciót töltenek be; a lassítást hatdugattyús nyergekkel szerelt, szénszálas fékek mellett az aktív aerodinamika is segíti.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.