Villanyautós világcsúcs készül

650 lóerős fenevad

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.30. 15.00

Több mint 280 km/óra sebességgel kell száguldania a tudományos ügyekért felelős egykori brit miniszter versenyistállója által épített prototípusnak, a Drayson B12 69/EV-nek, hogy meglegyen a rekord.

Egy hónap múlva, június 25-én áll rajthoz a brit királyi légierő yorkshire-i bázisán a Drayson B12 69/EV, hogy megdöntse az elektromos hajtású szárazföldi járművel 175 mérföld/órás (281,6 km/óra) sebességi rekordját. 

Az autót maga az istálló tulajdonosa, Lord Paul Drayson vállalkozó és volt miniszter fogja vezetni, bízva abban, hogy a Le Mans-i prototípusukból magas végsebességű célgéppé átalakított Drayson B12 69/EV az egy tonna alatti géposztályban új világcsúcsot futhat. 

A versenyautó eredeti, Le Mans-i konfigurációja. Burkolatuk nélkül a regeneratív lenbgéscsillapítók

A fenntartható autóversenyzés világában hat éve sikerrel szereplő Drayson Racing egy közel negyven éves, 1974-ben felállított rekordot készül nyugdíjazni a repülőtér három kilométeres kifutópályáján. A kihívást nem a nagy sebesség elérése jelenti, hanem hogy ekkora tempónál üzembiztos és irányítható maradjon a könnyű jármű. 
A Lola futóműre épülő, burkolt versenyautót eredetileg egy bioüzemanyagra hangolt V10-es Judd motor hajtotta, ebből alakították át négy darab, egyenként 160 kW (215 LE) teljesítményű villanymotoros szerkezetté. 
A Drayson hátsó kerekeit két-két ilyen villanymotor forgatja; a 860 LE rendszerteljesítményt egy 30 kWh kapacitású, vezeték nélküli rendszeren keresztül tölthető akkucsomag biztosítja. 
Ebben a konfigurációjában több rekordot is megdöntött már az autó, a mostani világcsúcs-kísérlethez azonban további módosításokat eszközöltek: a motorteljesítményt visszavették 644 lóerőre, az akkumulátort 20 kW-osra cserélték, így a Le Mans-i kivitelében 1095 kilós autó tömegét három számjegyűre csökkentették. 
Az autón nem csak a fékek, hanem a lengéscsillapítók is energia-visszanyerő funkciót töltenek be; a lassítást hatdugattyús nyergekkel szerelt, szénszálas fékek mellett az aktív aerodinamika is segíti.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.