Melyik használt autót válasszam?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.30. 13.00

Használt autót vásárolni rizikós. Elhallgatott hibák, de a gyárilag kevésbé eltalált megoldások is meglepetésként érhetik az átlagosnál kevésbé felkészült vásárlókat. Érdemes a frissen megjelent Használt autók 2013 katalógusát átlapozni.

Nem szabad félvállról venni a használtautó-vásárlást. Mielőtt saját bőrünkön és pénztárcánkon tapasztalnánk meg ezt a keserűséget, érdemes alaposan felkészülni. Nem elég, hogy visszatekert kilométeróráktól kell rettegnünk, a gyárilag sokszor nem igazán eltalált motorok és műszaki megoldások is sok bosszúságot okozhatnak nekünk – nemcsak magas fogyasztásukkal, de a szakmai berkekben ismert, átlagosnál nagyobb meghibásodási arányukkal is.

Ez pedig bőven nagyobb rizikó, mint amelyet a legelvetemültebb anyósjelölt tartogathat, ráadásul ebben a műfajban nehéz fizetés után érvényesíteni a reklamációt. Marad a lehető legalaposabb felkészülés, mintha csak az utolsó utáni pótvizsgára indulnánk.

A legelső lépés igényeink alapos felmérése, amelyet érdemes jól átgondolni, és nem a szomszédnak választani autót. Sokkal inkább logikus választás például a későbbi eladhatóság figyelembe vétele. A közhiedelmek ellenére olasz és francia típusok között is találunk olyan megbízható modelleket, amelyek hozzák vagy meghaladják a kategória átlagát. Sajnos, hozzá kell tegyük, egy használt autó esetében rengeteg múlik az előző tulajdonoson, aki a kötelező szervizek elmulasztásával a legmegbízhatóbbnak tartott modelleket is  tönkreteheti.

Utóbbiról átfogó képet nyújt a német Dekra Automobil GmbH adatsora, amely vizsgaállomásain kétévente 15 millió használta autót enged forgalomba, a hírhedten szigorú német vizsgáztatói procedúra után. A pontosan dokumentált adatok alapján nem csak a motorvariánsokról szűrhető le fontos információ, de a futásteljesítmény alapján is három külön kategóriába sorolja az autókat nulla és 150 ezer megtett kilométer között.

Sok hasznos tanács mellett ezek információkat 120 oldalon keresztül taglalja és elemzi a 150 autót tartalmazó autóMagazin különszám, a Használt autók katalógusa 2013. A modellekre leszűrt értékelések – a leggyakoribb hibák és legmegbízhatóbb motorok felsorolását is beleértve – értékes információt nyújtanak mindenkinek, akik használtautó-vásárlás előtt állnak. A tavalyinál alacsonyabb áron, 1490 forintért megvásárolható katalógusból egyértelműen kiderül, melyek a használt piac legmegbízhatóbb márkai és konkrét típusai.

Kommentek

  • menőmanó

    Múltkor pont belelapoztam.
    Szerintem nem jól jár aki az említett újság alapján akar autót vásárolni.
    Nesze semmi fogd meg jól. Mint a tesztek általában. :)

  • Kempelen10.

    Majd te megmondod nekik, hogy mit vegyenek. A tesztek helyett válassza menőmanó professzort!

  • magyarj

    Érdekes dolgok a mítoszok: nagyon nehezen lehet eloszlatni őket. Az egyik ilyen: a francia, olasz autók rosszak, a németek megbízhatók. A frászt! Először is: lassan márkától, nemzetiségtől függetlenül ugyanaz a néhány beszállító termékéből áll össze az autó. Még az összeszerelés minősége sem mutat már olyan nagy szórást, mint rég. Nekem francia autóm van, az eddigi egyetlen (140 ezer futott km) nagyobb problémám okozója egy Bosch termék volt. Made in Germany…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.