Melyik használt autót válasszam?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.30. 13.00

Használt autót vásárolni rizikós. Elhallgatott hibák, de a gyárilag kevésbé eltalált megoldások is meglepetésként érhetik az átlagosnál kevésbé felkészült vásárlókat. Érdemes a frissen megjelent Használt autók 2013 katalógusát átlapozni.

Nem szabad félvállról venni a használtautó-vásárlást. Mielőtt saját bőrünkön és pénztárcánkon tapasztalnánk meg ezt a keserűséget, érdemes alaposan felkészülni. Nem elég, hogy visszatekert kilométeróráktól kell rettegnünk, a gyárilag sokszor nem igazán eltalált motorok és műszaki megoldások is sok bosszúságot okozhatnak nekünk – nemcsak magas fogyasztásukkal, de a szakmai berkekben ismert, átlagosnál nagyobb meghibásodási arányukkal is.

Ez pedig bőven nagyobb rizikó, mint amelyet a legelvetemültebb anyósjelölt tartogathat, ráadásul ebben a műfajban nehéz fizetés után érvényesíteni a reklamációt. Marad a lehető legalaposabb felkészülés, mintha csak az utolsó utáni pótvizsgára indulnánk.

A legelső lépés igényeink alapos felmérése, amelyet érdemes jól átgondolni, és nem a szomszédnak választani autót. Sokkal inkább logikus választás például a későbbi eladhatóság figyelembe vétele. A közhiedelmek ellenére olasz és francia típusok között is találunk olyan megbízható modelleket, amelyek hozzák vagy meghaladják a kategória átlagát. Sajnos, hozzá kell tegyük, egy használt autó esetében rengeteg múlik az előző tulajdonoson, aki a kötelező szervizek elmulasztásával a legmegbízhatóbbnak tartott modelleket is  tönkreteheti.

Utóbbiról átfogó képet nyújt a német Dekra Automobil GmbH adatsora, amely vizsgaállomásain kétévente 15 millió használta autót enged forgalomba, a hírhedten szigorú német vizsgáztatói procedúra után. A pontosan dokumentált adatok alapján nem csak a motorvariánsokról szűrhető le fontos információ, de a futásteljesítmény alapján is három külön kategóriába sorolja az autókat nulla és 150 ezer megtett kilométer között.

Sok hasznos tanács mellett ezek információkat 120 oldalon keresztül taglalja és elemzi a 150 autót tartalmazó autóMagazin különszám, a Használt autók katalógusa 2013. A modellekre leszűrt értékelések – a leggyakoribb hibák és legmegbízhatóbb motorok felsorolását is beleértve – értékes információt nyújtanak mindenkinek, akik használtautó-vásárlás előtt állnak. A tavalyinál alacsonyabb áron, 1490 forintért megvásárolható katalógusból egyértelműen kiderül, melyek a használt piac legmegbízhatóbb márkai és konkrét típusai.

Kommentek

  • menőmanó

    Múltkor pont belelapoztam.
    Szerintem nem jól jár aki az említett újság alapján akar autót vásárolni.
    Nesze semmi fogd meg jól. Mint a tesztek általában. :)

  • Kempelen10.

    Majd te megmondod nekik, hogy mit vegyenek. A tesztek helyett válassza menőmanó professzort!

  • magyarj

    Érdekes dolgok a mítoszok: nagyon nehezen lehet eloszlatni őket. Az egyik ilyen: a francia, olasz autók rosszak, a németek megbízhatók. A frászt! Először is: lassan márkától, nemzetiségtől függetlenül ugyanaz a néhány beszállító termékéből áll össze az autó. Még az összeszerelés minősége sem mutat már olyan nagy szórást, mint rég. Nekem francia autóm van, az eddigi egyetlen (140 ezer futott km) nagyobb problémám okozója egy Bosch termék volt. Made in Germany…

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.