Melyik használt autót válasszam?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.30. 13.00

Használt autót vásárolni rizikós. Elhallgatott hibák, de a gyárilag kevésbé eltalált megoldások is meglepetésként érhetik az átlagosnál kevésbé felkészült vásárlókat. Érdemes a frissen megjelent Használt autók 2013 katalógusát átlapozni.

Nem szabad félvállról venni a használtautó-vásárlást. Mielőtt saját bőrünkön és pénztárcánkon tapasztalnánk meg ezt a keserűséget, érdemes alaposan felkészülni. Nem elég, hogy visszatekert kilométeróráktól kell rettegnünk, a gyárilag sokszor nem igazán eltalált motorok és műszaki megoldások is sok bosszúságot okozhatnak nekünk – nemcsak magas fogyasztásukkal, de a szakmai berkekben ismert, átlagosnál nagyobb meghibásodási arányukkal is.

Ez pedig bőven nagyobb rizikó, mint amelyet a legelvetemültebb anyósjelölt tartogathat, ráadásul ebben a műfajban nehéz fizetés után érvényesíteni a reklamációt. Marad a lehető legalaposabb felkészülés, mintha csak az utolsó utáni pótvizsgára indulnánk.

A legelső lépés igényeink alapos felmérése, amelyet érdemes jól átgondolni, és nem a szomszédnak választani autót. Sokkal inkább logikus választás például a későbbi eladhatóság figyelembe vétele. A közhiedelmek ellenére olasz és francia típusok között is találunk olyan megbízható modelleket, amelyek hozzák vagy meghaladják a kategória átlagát. Sajnos, hozzá kell tegyük, egy használt autó esetében rengeteg múlik az előző tulajdonoson, aki a kötelező szervizek elmulasztásával a legmegbízhatóbbnak tartott modelleket is  tönkreteheti.

Utóbbiról átfogó képet nyújt a német Dekra Automobil GmbH adatsora, amely vizsgaállomásain kétévente 15 millió használta autót enged forgalomba, a hírhedten szigorú német vizsgáztatói procedúra után. A pontosan dokumentált adatok alapján nem csak a motorvariánsokról szűrhető le fontos információ, de a futásteljesítmény alapján is három külön kategóriába sorolja az autókat nulla és 150 ezer megtett kilométer között.

Sok hasznos tanács mellett ezek információkat 120 oldalon keresztül taglalja és elemzi a 150 autót tartalmazó autóMagazin különszám, a Használt autók katalógusa 2013. A modellekre leszűrt értékelések – a leggyakoribb hibák és legmegbízhatóbb motorok felsorolását is beleértve – értékes információt nyújtanak mindenkinek, akik használtautó-vásárlás előtt állnak. A tavalyinál alacsonyabb áron, 1490 forintért megvásárolható katalógusból egyértelműen kiderül, melyek a használt piac legmegbízhatóbb márkai és konkrét típusai.

Kommentek

  • menőmanó

    Múltkor pont belelapoztam.
    Szerintem nem jól jár aki az említett újság alapján akar autót vásárolni.
    Nesze semmi fogd meg jól. Mint a tesztek általában. :)

  • Kempelen10.

    Majd te megmondod nekik, hogy mit vegyenek. A tesztek helyett válassza menőmanó professzort!

  • magyarj

    Érdekes dolgok a mítoszok: nagyon nehezen lehet eloszlatni őket. Az egyik ilyen: a francia, olasz autók rosszak, a németek megbízhatók. A frászt! Először is: lassan márkától, nemzetiségtől függetlenül ugyanaz a néhány beszállító termékéből áll össze az autó. Még az összeszerelés minősége sem mutat már olyan nagy szórást, mint rég. Nekem francia autóm van, az eddigi egyetlen (140 ezer futott km) nagyobb problémám okozója egy Bosch termék volt. Made in Germany…

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.