A legnehezebb verseny a rali-vb-n

Következik az Akropolisz-rali

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.05.30. 18.00

Folytatódik a rali-világbajnokság. A hétvégén az évad talán legnehezebb versenye az Akropolisz-rali következik. A forróság, a kövek, a por autót és pilótát egyaránt próbára tesznek.

Az Argentin-rali után majd egy hónap szusszanásnyi ideje volt a ralicsapatoknak arra, hogy visszatérjenek Európába és felkészüljenek a szezon egyik legkeményebb ralijára, a hétvégi Akropolisz-ralira. Itt kiderül ki a legény a talpán, hiszen ez a rali a nehézségével kitűnik a többi közül. Jellemző a nagy meleg, a sziklás köves utak és a por.

A murvás mediterrán ralik közül az Akropolisz-rali kétségkívül a legnagyobb presztízsű és egyben a legkedveltebb is. A görögországi viadalt először 1950-ben rendezték meg és már azelőtt a sport egyik klasszisának számított, mielőtt 1973-ban létrehozták a Rali Világbajnokságot. Azóta sokat változott maga a rali is.

A tavalyi győztes Sebastien Loeb az Argentin-ralin való vendégszereplését követően ezúttal nem áll rajthoz, így ismét honfitársa, Sebastien Ogier lesz a fő favorit. Ogier nagyszerű teljesítményt nyújtott eddig Görögországban, így minden mellette szól. 2009-ben második lett és 2011-ben megnyerte a Fordok felségterületének számító ralit (2010-ben nem szerepelt az Akropolisz-rali a versenynaptárban). Tavaly a Super 2000-es kategória győzelmet bezsebelte a Fabiával és összetettben hetedik lett.


A Volkswagen eddig nagyon szépen teljesített a szezonban, s idáig két versenyt kivéve, amikor is Loeb nyert (Monacóban és Argentínában), mindig a fiatal francia állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Mindenesetre a német gyártó mindent megtesz a siker érdekében, így három pilótája – Ogier, Latvala és Mikkelsen – az Argentin Ralit követően teszteléseket folytatott Görögországban a versenyre való felkészülés jegyében., ráadásul a Polo R WRC is technikai frissítéseket kapott.
A Citroën Loeb hiányzása miatt nem esélytelen a hétvégén. Bár kétségtelen, hogy Mikko Hirvonen nem Sebastien Loeb, mégis a finn az elmúlt négy Akropolisz-rali mindegyikén dobogóra tudott állni (2009-ben nyert). Hirvonen szorosan együttműködött a Citroënnel a DS3 fejlesztésében és beállításokat próbálgatott a verseny előtti teszteken.

A hétvégén még labdába rúghat Hirvonen csapattársa, Dani Sordo is, bár ő kihagyta az elmúlt két ralit. A feltörekvő tehetségekről sem szabad megfeledkezni, így a Qatar M-Sport versenyzőiről: Mads Östbergről és Jevgenyij Novikovról.


A raliról

A 2013-es Akropolisz-rali három napon át tart, s a 14 gyorsasági szakasz 306,53 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza 1052,52 km. A rali főhadiszállását ismét Athéntól nyugatra, Loutrakiban rendezik be. A televízióban is közvetített Power Stage, idén is a vasárnapi utolsó gyorsasági szakasz, a 30,14 km hosszú Loutraki 2 lesz.

Az idei útvonalat jelentősen megváltoztatták a szervezők a tavalyi évhez képest. A gyorsasági szakaszok hosszát majd 100 km-rel megrövidítették s mivel a szokásosnál egy nappal később kezdődik a verseny, így az idei év eddigi legrövidebbje is lesz egyben.

Az európai nyárkezdetre eső Akropolisz-rali Athén környéki poros, murvás útjai hírhedten forróak embernek, gépnek egyaránt. Az úton heverő nagy kövek durván felsérthetik az. A gyorsasági szakaszok továbbra is nehezek, és a pilóták számára nagy kihívást jelentenek. Az évnek ebben a szakában jellemző igen meleg éghajlat újabb terheket ró az autók motorjaira, az áttétekre és a felfüggesztésekre.


A világbajnokság állása az Argentin Rali után:
Pilóták

1. Sebastien Ogier       Volkswagen Motorsport      122 pont
2. Sebastien Loeb        Citroën WRT                      68 pont
3. Mikko Hirvonen         Citroën WRT                      57 pont
4. Jari-Matti Latvala     Volkswagen Motorsport        49 pont
5. Mads Östberg           Qatar M-Sport WRT            38 pont
6. Thierry Neuville         Qatar WRT                        35 pont
7. Dani Sordo               Abu Dhabi Citroen WRT        29 pont
8. Jevgenyij Novikov     Qatar M-Sport WRT             27 pont
9. Martin Prokop          Czech National Team            21 pont
10. Nasser Al Attiyah    Qatar WRT                         20 pont

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport        154 pont
2. Citroën WRT                      140 pont
3. Qatar M-Sport WRT              73 pont
4. Qatar WRT                          46 pont
5. Abu Dhabi Citroen WRT          29 pont
6. Jipocar Czech National Team  23 pont
7. Volkswagen Motorsport 2      14 pont
8. Lotos WRC Team                 12 pont
 
(Forrás: Amber PR)
 

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.