A legnehezebb verseny a rali-vb-n

Következik az Akropolisz-rali

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.05.30. 18.00

Folytatódik a rali-világbajnokság. A hétvégén az évad talán legnehezebb versenye az Akropolisz-rali következik. A forróság, a kövek, a por autót és pilótát egyaránt próbára tesznek.

Az Argentin-rali után majd egy hónap szusszanásnyi ideje volt a ralicsapatoknak arra, hogy visszatérjenek Európába és felkészüljenek a szezon egyik legkeményebb ralijára, a hétvégi Akropolisz-ralira. Itt kiderül ki a legény a talpán, hiszen ez a rali a nehézségével kitűnik a többi közül. Jellemző a nagy meleg, a sziklás köves utak és a por.

A murvás mediterrán ralik közül az Akropolisz-rali kétségkívül a legnagyobb presztízsű és egyben a legkedveltebb is. A görögországi viadalt először 1950-ben rendezték meg és már azelőtt a sport egyik klasszisának számított, mielőtt 1973-ban létrehozták a Rali Világbajnokságot. Azóta sokat változott maga a rali is.

A tavalyi győztes Sebastien Loeb az Argentin-ralin való vendégszereplését követően ezúttal nem áll rajthoz, így ismét honfitársa, Sebastien Ogier lesz a fő favorit. Ogier nagyszerű teljesítményt nyújtott eddig Görögországban, így minden mellette szól. 2009-ben második lett és 2011-ben megnyerte a Fordok felségterületének számító ralit (2010-ben nem szerepelt az Akropolisz-rali a versenynaptárban). Tavaly a Super 2000-es kategória győzelmet bezsebelte a Fabiával és összetettben hetedik lett.


A Volkswagen eddig nagyon szépen teljesített a szezonban, s idáig két versenyt kivéve, amikor is Loeb nyert (Monacóban és Argentínában), mindig a fiatal francia állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Mindenesetre a német gyártó mindent megtesz a siker érdekében, így három pilótája – Ogier, Latvala és Mikkelsen – az Argentin Ralit követően teszteléseket folytatott Görögországban a versenyre való felkészülés jegyében., ráadásul a Polo R WRC is technikai frissítéseket kapott.
A Citroën Loeb hiányzása miatt nem esélytelen a hétvégén. Bár kétségtelen, hogy Mikko Hirvonen nem Sebastien Loeb, mégis a finn az elmúlt négy Akropolisz-rali mindegyikén dobogóra tudott állni (2009-ben nyert). Hirvonen szorosan együttműködött a Citroënnel a DS3 fejlesztésében és beállításokat próbálgatott a verseny előtti teszteken.

A hétvégén még labdába rúghat Hirvonen csapattársa, Dani Sordo is, bár ő kihagyta az elmúlt két ralit. A feltörekvő tehetségekről sem szabad megfeledkezni, így a Qatar M-Sport versenyzőiről: Mads Östbergről és Jevgenyij Novikovról.


A raliról

A 2013-es Akropolisz-rali három napon át tart, s a 14 gyorsasági szakasz 306,53 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza 1052,52 km. A rali főhadiszállását ismét Athéntól nyugatra, Loutrakiban rendezik be. A televízióban is közvetített Power Stage, idén is a vasárnapi utolsó gyorsasági szakasz, a 30,14 km hosszú Loutraki 2 lesz.

Az idei útvonalat jelentősen megváltoztatták a szervezők a tavalyi évhez képest. A gyorsasági szakaszok hosszát majd 100 km-rel megrövidítették s mivel a szokásosnál egy nappal később kezdődik a verseny, így az idei év eddigi legrövidebbje is lesz egyben.

Az európai nyárkezdetre eső Akropolisz-rali Athén környéki poros, murvás útjai hírhedten forróak embernek, gépnek egyaránt. Az úton heverő nagy kövek durván felsérthetik az. A gyorsasági szakaszok továbbra is nehezek, és a pilóták számára nagy kihívást jelentenek. Az évnek ebben a szakában jellemző igen meleg éghajlat újabb terheket ró az autók motorjaira, az áttétekre és a felfüggesztésekre.


A világbajnokság állása az Argentin Rali után:
Pilóták

1. Sebastien Ogier       Volkswagen Motorsport      122 pont
2. Sebastien Loeb        Citroën WRT                      68 pont
3. Mikko Hirvonen         Citroën WRT                      57 pont
4. Jari-Matti Latvala     Volkswagen Motorsport        49 pont
5. Mads Östberg           Qatar M-Sport WRT            38 pont
6. Thierry Neuville         Qatar WRT                        35 pont
7. Dani Sordo               Abu Dhabi Citroen WRT        29 pont
8. Jevgenyij Novikov     Qatar M-Sport WRT             27 pont
9. Martin Prokop          Czech National Team            21 pont
10. Nasser Al Attiyah    Qatar WRT                         20 pont

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport        154 pont
2. Citroën WRT                      140 pont
3. Qatar M-Sport WRT              73 pont
4. Qatar WRT                          46 pont
5. Abu Dhabi Citroen WRT          29 pont
6. Jipocar Czech National Team  23 pont
7. Volkswagen Motorsport 2      14 pont
8. Lotos WRC Team                 12 pont
 
(Forrás: Amber PR)
 

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.