Nem tragédia a motorfelújítás! (x)

Motor újabb 200 ezer kilométerre

Szerző: Promóció levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 17.00

Új autóból kevesebb, korosabból jóval több fogy. Az idős autóknál a nagyjavítás, például a motorgenerál szükségszerű lehet. Megijedni nem kell ez egy ma is létező profin is végezhető művelet, mellyel nem csak a műhely, az autós is jól járhat.

A motorfelújítás reneszánszát éli.  Azt követően, hogy harminc-negyven évvel ezelőtt, amikor az átlagautókat még a volt KGST-országok gyártmányai jelentették,  a tervszerű karbantartás része volt a motorok nagygenerálja, azaz felújítása, ám a korábbi évtizedben a gondolata is kikopott, s maga a művelet a világvégével, de legalábbis a gazdasági totálkárral szinonim fogalommá vált.


Az 1990-es és 2000-es években évi 150 ezernél is több új autó kelt el itthon, jelentősen apadt az autópark átlagos életkora, a zömében egyszerű, benzinmotorral hajtott, feltöltő nélküli példányok piacra kerülésével, amelyekkel komoly gondok ritkán adódtak.

Csakhogy 2008 óta ismét kevesek kiváltsága lett az új autó, a magánvásárlókat háttérbe szorították a flottás ügyfelek, akik autóikat magas futásra, zömében dízelmotorral vásárolták. Az idősebb autók fenntartása, javítása, így a motorgenerál is újra lendületet kapott.

Az egyre kihegyezettebb motorok esetében a részegységek hibái egyre komolyabb motorkárokhoz vezethetnek, olyanokhoz, amelyek láttán számos hagyományos autójavító hajlamos keresztet vetni az autóra vagy annak motorjára. Nem ajánlott azonban temetni a motorhibás autókat – mondja  Kajári Zoltán, a motorfelújítással már évtizedek óta foglalkozó Fortuna Bt. egyik tulajdonosa.

Cégüknél a 600-18000 köbcentiméter közötti motorokkal foglalkoznak, a legfőbb megrendeléseket a komolyabb mezőgazdasági gépek, kamionok és buszok motorjainak felújítása adja. Motorjaikat olyan minőségben újítják fel, hogy azok akár további, millió kilométeres/sok ezer üzemórás futásra, illetve üzemelésre is képesek legyenek.

Csakis szigorúan minőségi munkát hajlandóak elvégezni, kiváló alkatrészeket beépíteni, így azonban hosszú távon működőképes motorokat adnak vissza a vevőknek, s megrendelőik között említhetők a Volán-társaságok, Mezőgazdasági vállalkozók, Szállítmányozók, számos márkaszerviz és komolyabb flottakezelők is.



Mi vezet jellemzően a motorgenerálhoz?

Manapság egyre kevésbé az üzemszerű, természetes kopás, helyette sokkal jellemzőbben egy-egy kiegészítő berendezés vagy a kenés hibája miatt szükséges a felújítás. Hibát okozhat az elégtelen hűtés is, ami által a motor besülhet, a dugattyúgyűrűk berágódhatnak, s ugyanehhez vezethet a nem megfelelő olajozás is. Hiába írják elő a gyártók a hűtőfolyadék időszakos cseréjét, minél korosabb egy autó, annál kisebb valószínűséggel végeztetik azt el a tulajdonosok, az idős hűtőfolyadék pedig kikezdheti a vízpumpát, s így máris hűtési probléma jelentkezhet.

Netán folyamatos utántöltésre van szükség hűtőfolyadékból, miközben a víz nem is szivárog? Ilyen esetben vélhetően már nagy a baj, a repedt hengerfejen keresztül ugyanis (vagy akár máshonnan is) a hengertérbe szivároghat a víz, majd akár az olaj is kaphat belőle, melynek kenőképessége rögtön drasztikusan csökken.

Mit tehet az autós, hogy elkerülje a motor nagygenerálját?

A lelkiismeretes autós az előírás szerint elvégezteti a gyártó által előírt karbantartásokat. Sőt, tudja azt, hogy hiába ad a gyártó 20-30 ezer kilométeres olajcsere-periódust, egy kifejezetten rövid távokon, sok hidegindítással vagy épp fordítva, autópályán sok hajtással, netán sok hegymenettel használt autónál illik az említettnél gyakrabban elvégeztetni a karbantartást. Hosszútávon megtérülhet a gyakoribb olajcsere.

Az olajszintet rendszeresen, legalább 2000 kilométerenként illik és ajánlott is ellenőrizni, kenés nélkül ugyanis tényleg nagy lesz a baj a motorban.

A lelkiismeretes tulaj nem pörgeti hidegen a motort, nem állítja meg rögtön komoly hajtás után, hanem hagyja visszahűlni, megvárja, amíg megáll a turbó, hogy annak csapágyazása ne menjen tönkre, ne csapódjon a széteső turbó törmeléke akár a motorba. Aki ugyanis ezekre nem figyel, könnyedén pórul járhat. Ahogyan az is, aki nem cseréltet időben vezérműszíjat vagy megnyúlt vezérműláncot.



A felújításról:

Motorgenerál esetén a motor minden egyes egységét meg kell vizsgálni, hogy kiderüljön fel kell-e azt újítani, esetleg elég megtisztítani vagy már a részegység cseréje szükséges.

A Fortuna Bt.-nél  a – szaknyelven –  fűzött félmotorokat és hengerfejeiket újítják fel  profi módon, bevizsgálás alapján megtartott és javított, vagy cserélt alkatrészekkel. A cég alapelvei megkövetelik a jó ár/érték arányú szolgáltatást.


Természetes, hogy az üzem garanciát vállal munkáira – kivéve, ha a megrendelő a cég csak részleges, egy-egy műveletre korlátozott javítást kér csupán. Ezt egyetlen esetben sem javasolják. A gyakorlat jellemzően a céget  igazolja.

Ha a megnövekedett olajfogyasztást csak egy dugattyúgyűrű-cserével kívánja orvosoltatni a kedves vevő, meg tudják oldani. A motor megbontása esetén azonban sok mai korszerű sterkezetnél a hengerfejek síkolása is kötelező lépés, hogy a motor hibátlanul tudjon tovább üzemelni. És ez még csak egyetlen fontos ökölszabály.

Ha motorfelújításra kerül sor, érdemes kifaggatni a Fortuna Bt. magasan képzett szakembereit!

Profi felújítással ugyanis egy beállt motor is alsó hangon újabb 200 ezer kilométerig motor lehet,azaz hiába ijesztő, nem tragédia a motorgenerál, akinek pedig szüksége lesz rá, az legjobban akkor jár, ha profi módon csináltatja meg.

A motorfelújításra szakosodott cég hivatalos magyarországi importőre a motoralkatrészek Rolls-Royce-ának számító Kolbenschmidtnek, s ma már 18 egyéb márka hivatalos forgalmazója, sőt, az ismert Moto Parts alkatrészek európai kizárólagos importőre is. Így a Fortuna Bt. – komoly raktárral, napi többszöri szállítással – nem csak kis-, hanem egyéb nagykereskedéseket is kiszolgál.

További információk:
www.fortunabt.hu
https://www.facebook.com/pages/Fortuna-Bt/159313007562514

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.