Mégsem eladó a VW egyliteres autója

250 példányban készül csupán

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 09.00

A legújabb hírek szerint kizárólag lízingelni lehet majd az XL1-est, a Volkswagen 0,9 l/100km átlagfogyasztású ökoautóját.

Még mielőtt bárki azt hinné, a Volkswagen XL1 személyében eljött a környezettudatos autózás aranykora, ki kell ábrándítanunk: akárcsak a világon ma fellelhető üzemanyagcellás járműveket, várhatóan a különleges ökomobilt is csak bérleti szerződés keretében bocsátja forgalomba gyártója. 

Ez egyáltalán nem meglepő annak fényében, hogy a Volkswagen mostanra részletesen ismertette az XL1 minden aspektusát, egyetlen konkrétumot kivéve: az árat. Ez eleve gyanús egy sorozatgyártás előtt álló járműnél, egy olyan különleges technológiákkal előállított, speciális megoldásokat felvonultató autó esetében pedig, mint az XL1, szinte minden esetben azt jelenti, hogy a gyártási költségek messze meghaladnak minden olyan szintet, amely a piaci jövedelmezőségnek akár a halvány esélyét fenntartaná – magyarul akkor is masszívan veszteséges volna a projekt, ha aranyárban mérnék a kocsit. 
Egy ilyen előremutató autó esetében más oka is van a lízingkonstrukció választásának: a forradalmi technológiák egyrészt előre nem kiszámítható meghibásodási lehetőségeket tartogatnak, váratlan karbantartási igényeket támaszthatnak, amelyek kockázatát aligha vállalnák fel örömmel a vásárlók. Másrészt így szavatolható, hogy a titkos megoldásokkal telezsúfolt jármű végül visszakerül a Volkswagenhez, ahol tüzetesen átvizsgálhatják és kielemezhetik az autó állapotát.

Kommentek

  • KoboldInside

    Ugyan ez volt régen az amerikai EV-1 -el… nem lehetett megvenni, majd rövid idő múlva “visszakérték” az összeset! Hát nehogy már nem használunk el rengeteg benzint!!! Nagyon szerették az Ev-1et, ami meglehetősen nagyon hasonlít erre az autóra, csak az full elektromos volt. De hát ugye az olaj az úr…
    Nem értem minek kell agyonreklámozna, hogy létezik ilyen autó, meg milyen szuper – ha megvásárolni már nem lehet – akkor kinek is gyártják? Parasztvakítás !Tudunk ám ilyet ,de nem kapjátok meg! …

  • PluginHibrid

    1szerüen nem merik árulni….

    Sok a gond manapság a WV-el..

    Nem szeretnének szétvert autókat vagy szalonokat a tökéletlen agyonbonyolított szuperautoik miatt….

    Így ha beszarik, mehet vissza a gyárba a “tulaj” pedig pénzénél lesz…perstze nem…

  • PluginHibrid

    Az Ev1-et a tömeges akksi kipurcanás elött visszahívták….

    Volt szerencsém 1et testközelből látni…

    Nagyon cool élőben….Jöhetne 1ből…

  • KoboldInside

    Az EV-1 -ek kaphattak volna új akksit… Te is tudod, hogy nem ez volt a fő ok!

  • Breex

    Tudomásom szerint az akkumulátor problémák az EV-1-nél az első szériák után megoldódtak. Nem volt köze a visszahíváshoz.

  • bubibeka1.6

    Honda Clarity-t sem lehetett megvenni, csak bérelni, és csakis USA California államában. Számomra az az eddigi csúcs, egy valódi méretes autó, használható extrákkal és csomagtartóval 4-500 km-res hatótávval ( tudom, hogy nem villanyautó, csak alternatív hajtású).
    Úgy tudom, hogy már a Clarity-t is bevonta a Honda. Valaki tudja miért ?

  • cddexter

    bubi: nem csak usában lehetett bérelni, az EU-ban és Japánban is. Illetve ez is elektromos autó, csak nem akkumulátorokban tárolja az energiát hanem hidrogénben. A vezesshu tesztelte: http://www.vezess.hu/teszt/vezettuk_honda_hidrogenautojat/21052/

    Nem csoda hogy a XL1-et sem lehet majd megvenni. Kb. olyan imázs rombolóan mutatna a 20 milliós ár rajta mint a Claritynek a 35 milliós.

  • CGT

    Kár érte, pedig szerintem lett volna rá vevő. Jól néz ki sőt nagyon ütősen néz ki, ami a hibrid autókra abszolút nem jellemző.
    cddexter nem tudom miért gondolod hogy image romboló lenne a 20 milliós ár. Biztos vagyok benne ha csak 20 milliót kérnének érte hipp-hopp elkapkodnák azt a 250 példányt. ha 100 millióért adnák akkor már nem biztos, de attól tartok a fejlesztés költségei még ez esetben sem térülnének meg.

  • .L.Rómeó

    igen, 20M-jér it kapkodás let volna mer megéri ez a 2 szeméjjes versenyautó.
    bezzeg a prius 8M-ér az nem éri meg mer többen férnek el bene és ezér nem menő!

    és örülök hoty it a cikben 1l-eres autónak irrják, mer van ojjan vw gyüllölő író más oldalakon, aki az igazat irrja!(50km 1l-el mássik 50 konnektorból feltöltve)
    és asziszi hogy ezel árthat a vw rajságának. hát nem.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.