Mégsem eladó a VW egyliteres autója

250 példányban készül csupán

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 09.00

A legújabb hírek szerint kizárólag lízingelni lehet majd az XL1-est, a Volkswagen 0,9 l/100km átlagfogyasztású ökoautóját.

Még mielőtt bárki azt hinné, a Volkswagen XL1 személyében eljött a környezettudatos autózás aranykora, ki kell ábrándítanunk: akárcsak a világon ma fellelhető üzemanyagcellás járműveket, várhatóan a különleges ökomobilt is csak bérleti szerződés keretében bocsátja forgalomba gyártója. 

Ez egyáltalán nem meglepő annak fényében, hogy a Volkswagen mostanra részletesen ismertette az XL1 minden aspektusát, egyetlen konkrétumot kivéve: az árat. Ez eleve gyanús egy sorozatgyártás előtt álló járműnél, egy olyan különleges technológiákkal előállított, speciális megoldásokat felvonultató autó esetében pedig, mint az XL1, szinte minden esetben azt jelenti, hogy a gyártási költségek messze meghaladnak minden olyan szintet, amely a piaci jövedelmezőségnek akár a halvány esélyét fenntartaná – magyarul akkor is masszívan veszteséges volna a projekt, ha aranyárban mérnék a kocsit. 
Egy ilyen előremutató autó esetében más oka is van a lízingkonstrukció választásának: a forradalmi technológiák egyrészt előre nem kiszámítható meghibásodási lehetőségeket tartogatnak, váratlan karbantartási igényeket támaszthatnak, amelyek kockázatát aligha vállalnák fel örömmel a vásárlók. Másrészt így szavatolható, hogy a titkos megoldásokkal telezsúfolt jármű végül visszakerül a Volkswagenhez, ahol tüzetesen átvizsgálhatják és kielemezhetik az autó állapotát.

Kommentek

  • KoboldInside

    Ugyan ez volt régen az amerikai EV-1 -el… nem lehetett megvenni, majd rövid idő múlva “visszakérték” az összeset! Hát nehogy már nem használunk el rengeteg benzint!!! Nagyon szerették az Ev-1et, ami meglehetősen nagyon hasonlít erre az autóra, csak az full elektromos volt. De hát ugye az olaj az úr…
    Nem értem minek kell agyonreklámozna, hogy létezik ilyen autó, meg milyen szuper – ha megvásárolni már nem lehet – akkor kinek is gyártják? Parasztvakítás !Tudunk ám ilyet ,de nem kapjátok meg! …

  • PluginHibrid

    1szerüen nem merik árulni….

    Sok a gond manapság a WV-el..

    Nem szeretnének szétvert autókat vagy szalonokat a tökéletlen agyonbonyolított szuperautoik miatt….

    Így ha beszarik, mehet vissza a gyárba a “tulaj” pedig pénzénél lesz…perstze nem…

  • PluginHibrid

    Az Ev1-et a tömeges akksi kipurcanás elött visszahívták….

    Volt szerencsém 1et testközelből látni…

    Nagyon cool élőben….Jöhetne 1ből…

  • KoboldInside

    Az EV-1 -ek kaphattak volna új akksit… Te is tudod, hogy nem ez volt a fő ok!

  • Breex

    Tudomásom szerint az akkumulátor problémák az EV-1-nél az első szériák után megoldódtak. Nem volt köze a visszahíváshoz.

  • bubibeka1.6

    Honda Clarity-t sem lehetett megvenni, csak bérelni, és csakis USA California államában. Számomra az az eddigi csúcs, egy valódi méretes autó, használható extrákkal és csomagtartóval 4-500 km-res hatótávval ( tudom, hogy nem villanyautó, csak alternatív hajtású).
    Úgy tudom, hogy már a Clarity-t is bevonta a Honda. Valaki tudja miért ?

  • cddexter

    bubi: nem csak usában lehetett bérelni, az EU-ban és Japánban is. Illetve ez is elektromos autó, csak nem akkumulátorokban tárolja az energiát hanem hidrogénben. A vezesshu tesztelte: http://www.vezess.hu/teszt/vezettuk_honda_hidrogenautojat/21052/

    Nem csoda hogy a XL1-et sem lehet majd megvenni. Kb. olyan imázs rombolóan mutatna a 20 milliós ár rajta mint a Claritynek a 35 milliós.

  • CGT

    Kár érte, pedig szerintem lett volna rá vevő. Jól néz ki sőt nagyon ütősen néz ki, ami a hibrid autókra abszolút nem jellemző.
    cddexter nem tudom miért gondolod hogy image romboló lenne a 20 milliós ár. Biztos vagyok benne ha csak 20 milliót kérnének érte hipp-hopp elkapkodnák azt a 250 példányt. ha 100 millióért adnák akkor már nem biztos, de attól tartok a fejlesztés költségei még ez esetben sem térülnének meg.

  • .L.Rómeó

    igen, 20M-jér it kapkodás let volna mer megéri ez a 2 szeméjjes versenyautó.
    bezzeg a prius 8M-ér az nem éri meg mer többen férnek el bene és ezér nem menő!

    és örülök hoty it a cikben 1l-eres autónak irrják, mer van ojjan vw gyüllölő író más oldalakon, aki az igazat irrja!(50km 1l-el mássik 50 konnektorból feltöltve)
    és asziszi hogy ezel árthat a vw rajságának. hát nem.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.