A kínai nagy faltól Párizsig veterán autókkal

33 napos verseny vár az indulókra

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 10.00

Csaknem száz veterán autó és klasszikus modell indult útnak kedden a kínai nagy fal tövéből Párizs irányába. Ez az ötödik Peking-Párizs veteránautós futam.

A Peking-szerte megcsodált autók között van egy 1913-as Ford T-modell, de Bentley-k, Mustangok, Citroënek, Rolls-Royce-ok, valamint bogárhátú Volkswagenek és Volvók is képviseltetik magukat, és egy Moszkvicsot is említettek a híradások.

Valamennyiükre 12 ezer kilométer vár, át a Góbi-sivatagon (Mongólián) és Oroszországon, Ukrajnán, Szlovákián, Ausztrián, Svájcon keresztül a célig, Párizsig. Napi több száz kilométeres megtett távval számolva a szervezők 33 napra tervezték az összesen 12 ezer kilométeres túrát.

Az első Peking to Paris transzkontinentális autós megmérettetésre 1907-ben került sor. Akkor öt autó indult el a kínai fővárosból és négy meg is érkezett Párizsba. Győztese egy olasz herceg volt. Céljuk az volt, ami most is, hogy bizonyítsák: az ember és az általa alkotott jármű együtt bárhova eljuthat a világon. A második, klasszikus autóknak szánt Peking-Párizs ralit 1997-ben rendezték, méghozzá Tibeten keresztül vezető útvonallal. A százéves évfordulón, 2007-ben közel háromszáz induló állt rajthoz.

Legutóbb, 2010-ben 106 szebbnél szebb autó és egyetlen motor vállalta a megmérettetést. Az indulók között volt egy Olaszországban felnőtt, londoni illetőségű magyar is, Andrea Mandel-Mantello. Olasz partnerével egy zöld-fehér-pirosra festett, az 1920-30-as években gyártott, Chevrolet 6 Tourerrel vágtak neki a párizsi útnak, sikerrel.

(Forrás: MTI)

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.