573 lóerővel rémiszt az új Aston Martin

Aston Martin V12 Vantage S

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 14.00

A versenypályáról és a One-77 szupersportkocsiról kölcsönzött technológiákkal lép színre az eddigi csúcs-Vantage utódja.

A közelmúltban bemutatott videóelőzetes után annyiban maradtunk magunkkal, hogy alighanem egy V12 Vantage alapú modellel készül előrukkolni az Aston Martin. Nem is tévedtünk: a V12 Vantage S az időközben beszüntetett tizenkét hengeres alapmodell helyébe lép, de nem akármilyen képességekkel. 

A lenyűgözés első lépcsőfoka a motor, amely új befecskendezésével erősebb (517 helyett 572 LE), nyomatékosabb (570 helyett 620 Nm), rugalmasabb (1000/percnél 440 helyett 510 Nm) és nem utolsó sorban gyorsabb lett. A százas sprintet még nem mérte le a gyár, de az autó becsült végsebessége a korábbi 305-ről 330 km/órára nőtt. A fogyasztásról tapintatosan nem írnak.
 
Az Aston Martin soha nem zavartatta magát, ha a versenypályáról kellett a közútra átvinni technológiákat, a Vantage S azonban ezen a téren is új magaslatokat ér el, az üreges vezérműtengelyektől kezdve a CNC-marással előállított égéskamrákig hosszú a pályaszökevény alkatrészek sora.
A legfontosabb persze maga a sebességváltó, amely a jelenlegi V8 Vantage robotizált váltójának egy továbbfejlesztett változata. A Sportshift III kormányról kapcsolható, hétfokozatú egység, amely 20 kilóval könnyebb a kifutó modell hatfokozatú kézi váltójánál; a GT4 és GT3 versenyautókon alkalmazott technológia észveszejtően gyors kapcsolást tesz lehetővé 
Szintén újdonság a Vantage szériában a háromfokozatú adaptív lengéscsillapítás, á la Rapide S; ettől függetlenül működik a gázreakciókat, a váltás sebességét és idejét, illetve a kipufogóhangot módosító Sport üzemmód. Utóbbi vadonatúj rendszerből tör elő; a One-77-ről származtatott kipufogó nem csak szebben szól, de könnyebb és kisebb is.
A kormánymű sem maradt ki a módosítások sorából, a közvetlenebb kormány rásegítése két fokozatban (sport és normál) állítható. 
Ennyi technológiai újdonság mellett szinte fel sem tűnik a CC100 által ihletett légbeömlő, az új rajzolatú, 19 colos kovácsolt keréktárcsa, a fekete betétes színvilág, az új szerkezetű ülések, az opciós karboncsomag, vagy a fekete pedálszett.

Kommentek

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

F1: Kukkantsd meg az új Mercedest!

A Mercedes-csapat néhány részletfotóval készíti elő új autója, a W08-as csütörtöki leleplezését. Kék szín is kerül a járgányra.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nemcsak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.