573 lóerővel rémiszt az új Aston Martin

Aston Martin V12 Vantage S

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 14.00

A versenypályáról és a One-77 szupersportkocsiról kölcsönzött technológiákkal lép színre az eddigi csúcs-Vantage utódja.

A közelmúltban bemutatott videóelőzetes után annyiban maradtunk magunkkal, hogy alighanem egy V12 Vantage alapú modellel készül előrukkolni az Aston Martin. Nem is tévedtünk: a V12 Vantage S az időközben beszüntetett tizenkét hengeres alapmodell helyébe lép, de nem akármilyen képességekkel. 

A lenyűgözés első lépcsőfoka a motor, amely új befecskendezésével erősebb (517 helyett 572 LE), nyomatékosabb (570 helyett 620 Nm), rugalmasabb (1000/percnél 440 helyett 510 Nm) és nem utolsó sorban gyorsabb lett. A százas sprintet még nem mérte le a gyár, de az autó becsült végsebessége a korábbi 305-ről 330 km/órára nőtt. A fogyasztásról tapintatosan nem írnak.
 
Az Aston Martin soha nem zavartatta magát, ha a versenypályáról kellett a közútra átvinni technológiákat, a Vantage S azonban ezen a téren is új magaslatokat ér el, az üreges vezérműtengelyektől kezdve a CNC-marással előállított égéskamrákig hosszú a pályaszökevény alkatrészek sora.
A legfontosabb persze maga a sebességváltó, amely a jelenlegi V8 Vantage robotizált váltójának egy továbbfejlesztett változata. A Sportshift III kormányról kapcsolható, hétfokozatú egység, amely 20 kilóval könnyebb a kifutó modell hatfokozatú kézi váltójánál; a GT4 és GT3 versenyautókon alkalmazott technológia észveszejtően gyors kapcsolást tesz lehetővé 
Szintén újdonság a Vantage szériában a háromfokozatú adaptív lengéscsillapítás, á la Rapide S; ettől függetlenül működik a gázreakciókat, a váltás sebességét és idejét, illetve a kipufogóhangot módosító Sport üzemmód. Utóbbi vadonatúj rendszerből tör elő; a One-77-ről származtatott kipufogó nem csak szebben szól, de könnyebb és kisebb is.
A kormánymű sem maradt ki a módosítások sorából, a közvetlenebb kormány rásegítése két fokozatban (sport és normál) állítható. 
Ennyi technológiai újdonság mellett szinte fel sem tűnik a CC100 által ihletett légbeömlő, az új rajzolatú, 19 colos kovácsolt keréktárcsa, a fekete betétes színvilág, az új szerkezetű ülések, az opciós karboncsomag, vagy a fekete pedálszett.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.