A közelmúltban bemutatott videóelőzetes után annyiban maradtunk magunkkal, hogy alighanem egy V12 Vantage alapú modellel készül előrukkolni az Aston Martin. Nem is tévedtünk: a V12 Vantage S az időközben beszüntetett tizenkét hengeres alapmodell helyébe lép, de nem akármilyen képességekkel. 

A lenyűgözés első lépcsőfoka a motor, amely új befecskendezésével erősebb (517 helyett 572 LE), nyomatékosabb (570 helyett 620 Nm), rugalmasabb (1000/percnél 440 helyett 510 Nm) és nem utolsó sorban gyorsabb lett. A százas sprintet még nem mérte le a gyár, de az autó becsült végsebessége a korábbi 305-ről 330 km/órára nőtt. A fogyasztásról tapintatosan nem írnak.
 
Az Aston Martin soha nem zavartatta magát, ha a versenypályáról kellett a közútra átvinni technológiákat, a Vantage S azonban ezen a téren is új magaslatokat ér el, az üreges vezérműtengelyektől kezdve a CNC-marással előállított égéskamrákig hosszú a pályaszökevény alkatrészek sora.
A legfontosabb persze maga a sebességváltó, amely a jelenlegi V8 Vantage robotizált váltójának egy továbbfejlesztett változata. A Sportshift III kormányról kapcsolható, hétfokozatú egység, amely 20 kilóval könnyebb a kifutó modell hatfokozatú kézi váltójánál; a GT4 és GT3 versenyautókon alkalmazott technológia észveszejtően gyors kapcsolást tesz lehetővé 
Szintén újdonság a Vantage szériában a háromfokozatú adaptív lengéscsillapítás, á la Rapide S; ettől függetlenül működik a gázreakciókat, a váltás sebességét és idejét, illetve a kipufogóhangot módosító Sport üzemmód. Utóbbi vadonatúj rendszerből tör elő; a One-77-ről származtatott kipufogó nem csak szebben szól, de könnyebb és kisebb is.
A kormánymű sem maradt ki a módosítások sorából, a közvetlenebb kormány rásegítése két fokozatban (sport és normál) állítható. 
Ennyi technológiai újdonság mellett szinte fel sem tűnik a CC100 által ihletett légbeömlő, az új rajzolatú, 19 colos kovácsolt keréktárcsa, a fekete betétes színvilág, az új szerkezetű ülések, az opciós karboncsomag, vagy a fekete pedálszett.