573 lóerővel rémiszt az új Aston Martin

Aston Martin V12 Vantage S

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.29. 14.00

A versenypályáról és a One-77 szupersportkocsiról kölcsönzött technológiákkal lép színre az eddigi csúcs-Vantage utódja.

A közelmúltban bemutatott videóelőzetes után annyiban maradtunk magunkkal, hogy alighanem egy V12 Vantage alapú modellel készül előrukkolni az Aston Martin. Nem is tévedtünk: a V12 Vantage S az időközben beszüntetett tizenkét hengeres alapmodell helyébe lép, de nem akármilyen képességekkel. 

A lenyűgözés első lépcsőfoka a motor, amely új befecskendezésével erősebb (517 helyett 572 LE), nyomatékosabb (570 helyett 620 Nm), rugalmasabb (1000/percnél 440 helyett 510 Nm) és nem utolsó sorban gyorsabb lett. A százas sprintet még nem mérte le a gyár, de az autó becsült végsebessége a korábbi 305-ről 330 km/órára nőtt. A fogyasztásról tapintatosan nem írnak.
 
Az Aston Martin soha nem zavartatta magát, ha a versenypályáról kellett a közútra átvinni technológiákat, a Vantage S azonban ezen a téren is új magaslatokat ér el, az üreges vezérműtengelyektől kezdve a CNC-marással előállított égéskamrákig hosszú a pályaszökevény alkatrészek sora.
A legfontosabb persze maga a sebességváltó, amely a jelenlegi V8 Vantage robotizált váltójának egy továbbfejlesztett változata. A Sportshift III kormányról kapcsolható, hétfokozatú egység, amely 20 kilóval könnyebb a kifutó modell hatfokozatú kézi váltójánál; a GT4 és GT3 versenyautókon alkalmazott technológia észveszejtően gyors kapcsolást tesz lehetővé 
Szintén újdonság a Vantage szériában a háromfokozatú adaptív lengéscsillapítás, á la Rapide S; ettől függetlenül működik a gázreakciókat, a váltás sebességét és idejét, illetve a kipufogóhangot módosító Sport üzemmód. Utóbbi vadonatúj rendszerből tör elő; a One-77-ről származtatott kipufogó nem csak szebben szól, de könnyebb és kisebb is.
A kormánymű sem maradt ki a módosítások sorából, a közvetlenebb kormány rásegítése két fokozatban (sport és normál) állítható. 
Ennyi technológiai újdonság mellett szinte fel sem tűnik a CC100 által ihletett légbeömlő, az új rajzolatú, 19 colos kovácsolt keréktárcsa, a fekete betétes színvilág, az új szerkezetű ülések, az opciós karboncsomag, vagy a fekete pedálszett.

Kommentek

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.