Negyedmilliárdos motor a Hondától!

Az év végén érkezik a vagyont érő széria-motorkerékpár

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.28. 15.00

1,3 millió dolláros, sorozatgyártású motort hoz forgalomba a Honda még idén. Az RC213V alkalmi ajánlatnak számít… tényleg!

Honda RC123V, 2013

Honda RC123V, 2013


288 millió forint – jelenlegi árfolyamon ennyit ér az az 1,3 millió dollár, amibe egyes források szerint a Honda vadonatúj, szériagyártású motorkerékpárja kerülni fog. Az összeg észveszejtő, viszont vigasztaljon a tudat, hogy ezt a vagyont nem fogja valami gazdag aranyifjú egykerekezve péppé zúzni az utcádban – mivel nem utcai, hanem versenymotorról van szó. 

Az egyliteres, V4-es blokkal szerelt RC123V modell a 2014-es MotoGP-bajnokság specifikációi szerint készül, és alapvetően megegyezik a jelenleg futó, azonos nevű gyári verseny-motorkerékpárral. 
Egy sor szerkezeti egyszerűsítést azért alkalmazott a Honda: a pneumatikus szelepmozgatást hagyományos himbás rugós megoldás, a quickshift váltó helyett szimpla szekvenciális egység kerül a motorra, a Brembo helyett a Nissin szállítja a fékeket, az Öhlins rugóstagokat pedig Showára cserélik. 
Na de miért számít olcsónak a negyedmilliárd? Mert azok a csapatok, amelyek jelenleg függetlenként motort vesznek a Hondától, ennek közel négyszeresét, 4,5 millió dollárt (995 millió Ft) fizetnek érte – ráadásul a szezon végén vissza kell adniuk azt a gyárnak, míg a Gizmag értesülései szerint a most bevezetendő büdzsé-versenymotort megtarthatják a csapatok. 
A Honda a múlt hét csütörtökön és pénteken vitte ki először a Motegi tesztpályára a motort, és bár saját bevallásuk szerint egy kicsit elmaradtak az ütemtervtől, a motor már most többet tud, mint amit elvártak tőle, így időben készen lesznek vele. 
A versenygép, amelynek egyelőre sem a nevét, sem a műszaki adatait nem árulták el, az év végén kerül forgalomba. A Honda felkészült a kereslet kielégítésére, ami azért nagy szó, mert nem limitált szériás modellről van szó – bár a különleges célközönség ismeretében alighanem jól behatárolható a várható darabszám.

Kommentek

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.