Negyedmilliárdos motor a Hondától!

Az év végén érkezik a vagyont érő széria-motorkerékpár

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.28. 15.00

1,3 millió dolláros, sorozatgyártású motort hoz forgalomba a Honda még idén. Az RC213V alkalmi ajánlatnak számít… tényleg!

Honda RC123V, 2013

Honda RC123V, 2013


288 millió forint – jelenlegi árfolyamon ennyit ér az az 1,3 millió dollár, amibe egyes források szerint a Honda vadonatúj, szériagyártású motorkerékpárja kerülni fog. Az összeg észveszejtő, viszont vigasztaljon a tudat, hogy ezt a vagyont nem fogja valami gazdag aranyifjú egykerekezve péppé zúzni az utcádban – mivel nem utcai, hanem versenymotorról van szó. 

Az egyliteres, V4-es blokkal szerelt RC123V modell a 2014-es MotoGP-bajnokság specifikációi szerint készül, és alapvetően megegyezik a jelenleg futó, azonos nevű gyári verseny-motorkerékpárral. 
Egy sor szerkezeti egyszerűsítést azért alkalmazott a Honda: a pneumatikus szelepmozgatást hagyományos himbás rugós megoldás, a quickshift váltó helyett szimpla szekvenciális egység kerül a motorra, a Brembo helyett a Nissin szállítja a fékeket, az Öhlins rugóstagokat pedig Showára cserélik. 
Na de miért számít olcsónak a negyedmilliárd? Mert azok a csapatok, amelyek jelenleg függetlenként motort vesznek a Hondától, ennek közel négyszeresét, 4,5 millió dollárt (995 millió Ft) fizetnek érte – ráadásul a szezon végén vissza kell adniuk azt a gyárnak, míg a Gizmag értesülései szerint a most bevezetendő büdzsé-versenymotort megtarthatják a csapatok. 
A Honda a múlt hét csütörtökön és pénteken vitte ki először a Motegi tesztpályára a motort, és bár saját bevallásuk szerint egy kicsit elmaradtak az ütemtervtől, a motor már most többet tud, mint amit elvártak tőle, így időben készen lesznek vele. 
A versenygép, amelynek egyelőre sem a nevét, sem a műszaki adatait nem árulták el, az év végén kerül forgalomba. A Honda felkészült a kereslet kielégítésére, ami azért nagy szó, mert nem limitált szériás modellről van szó – bár a különleges célközönség ismeretében alighanem jól behatárolható a várható darabszám.

Kommentek

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.