Így mondják olaszul, hogy BMW

Egyedi stílustanulmány a Pininfarinától

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.28. 08.00

Magáért beszél a név: a BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé egy képzeletbeli luxuskupé, olaszos zamattal, bajor fegyelemmel.

Továbbra sem tudunk részleteket a motorról, de talán mindegy is: a jelek szerint a Gran Lusso kupé személyiségét fémbe idomító Pininfarina számára édes mindegy, hogy milyen műszaki paraméterekkel bír, a lényeg az, hogy tizenkét hengeres legyen, és ezáltal a tökéletesség ígéretét hordozza. 

Ezúttal a BMW számára sem a technológia volt a legfontosabb: ahogy a márka vezető tervezője, Karim Habib elmondta, érdekes élmény volt egy vadonatúj, merőben eltérő szemszögből nézni a luxus és az exkluzivitás fogalmát. 
És valóban: a Gran Lusso Coupé oldalnézetből megőrizte ugyan a BMW-kre jellemző, sportos arányokat, ám ezeket extrém széles és lapos kivitelben tálalja, mintha 3D nyomtatóval valósították volna meg egy grafikus vázlatát. 
A dizájn központi kiinduló eleme természetesen a hűtőmaszk törésvonallal fűszerezett, kettős veséje, amelyet inkább grandiózus, mint szimplán agresszív kivitelben határolnak az oldalsó légbeömlők, illetve a kifejezetten keskeny, ám a BMW kurrens formanyelvéhez igazodva a hűtőrácshoz csatlakozó lámpatestek. 
A hosszú orr, a magasra húzott váll és hátra tolt utaskabin az autóipar fénykorát idézi; hasonló hatást értek el a tervezők a BMW6-os szériától eltérően hosszan, egyenesen hátra nyúló, felületén töréssel tagolt C-oszloppal. 
Kifejezetten friss, szupersportkocsikat idéző stíluselem ugyanakkor a küszöbtől a hátsó lámpáig emelkedő, vaskos lemezél, amely természetes lendülettel fut ki az autónak némi angolos ízt is kölcsönző kacsafarokban. 
Váratlan fókusszal a hátfal mutatja az autó legmodernebb arcát. A végletekig leegyszerűsített lemezfelületekbe a lámpatest térbeli fonatként megformált csíkja lop némi játékosságot; a keskeny, magasan végződő csomagtérnyílás határozottan és nyilván tudatosan figyelmen kívül hagyja a praktikum szempontjait, nehogy megbontsa a magasra emelkedő hátsó lökhárító egységét. 
A karosszériával ellentétben az utastér szinte egyáltalán nem távolodott el a BMW jelenlegi felfogásától. Egyedi hangulatú színek, különleges anyaghasználat és a felületek geometrikus díszítése utal csak arra, hogy nem szériakivitelű autót látunk. A tervezők arra is ügyeltek, hogy a luxuskupé koncepciója a hátsó ülésen se szenvedjen csorbát: a kétszemélyes traktus állítólag kifejezetten bőséges lábteret kínál. 
Érdemes külön kitérni az utastérben használt faburkolatokra. Egy 48 ezer évvel ezelőtt élt, majd egy mocsár mélyén tökéletes állapotában megőrzött, új-zélandi kauri-fából metszették ki a paneleket, amelyek a beeső fény szögétől függően arany, barna és piros árnyalatokban játszik. A kauri a világ legöregebb megmunkálható fája, épp ezért a legritkább és legdrágább faanyagok közé tartozik: egy 30×30 centis, egy col vastag nyers panel ára tízezer forint körül kezdődik. 
Az utastérben a legfinomabb olasz bőrökkel találkozhatunk, de a Pininfarina ennél is különlegesebbet szánt tetőkárpitnak: speciális gyapjúszövet húzódik az utasok feje fölött, a lemez egységét hosszanti hasíték töri meg, amelyen keresztül természetes fény jut az utastérbe.

Kommentek

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.