Így mondják olaszul, hogy BMW

Egyedi stílustanulmány a Pininfarinától

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.28. 08.00

Magáért beszél a név: a BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé egy képzeletbeli luxuskupé, olaszos zamattal, bajor fegyelemmel.

Továbbra sem tudunk részleteket a motorról, de talán mindegy is: a jelek szerint a Gran Lusso kupé személyiségét fémbe idomító Pininfarina számára édes mindegy, hogy milyen műszaki paraméterekkel bír, a lényeg az, hogy tizenkét hengeres legyen, és ezáltal a tökéletesség ígéretét hordozza. 

Ezúttal a BMW számára sem a technológia volt a legfontosabb: ahogy a márka vezető tervezője, Karim Habib elmondta, érdekes élmény volt egy vadonatúj, merőben eltérő szemszögből nézni a luxus és az exkluzivitás fogalmát. 
És valóban: a Gran Lusso Coupé oldalnézetből megőrizte ugyan a BMW-kre jellemző, sportos arányokat, ám ezeket extrém széles és lapos kivitelben tálalja, mintha 3D nyomtatóval valósították volna meg egy grafikus vázlatát. 
A dizájn központi kiinduló eleme természetesen a hűtőmaszk törésvonallal fűszerezett, kettős veséje, amelyet inkább grandiózus, mint szimplán agresszív kivitelben határolnak az oldalsó légbeömlők, illetve a kifejezetten keskeny, ám a BMW kurrens formanyelvéhez igazodva a hűtőrácshoz csatlakozó lámpatestek. 
A hosszú orr, a magasra húzott váll és hátra tolt utaskabin az autóipar fénykorát idézi; hasonló hatást értek el a tervezők a BMW6-os szériától eltérően hosszan, egyenesen hátra nyúló, felületén töréssel tagolt C-oszloppal. 
Kifejezetten friss, szupersportkocsikat idéző stíluselem ugyanakkor a küszöbtől a hátsó lámpáig emelkedő, vaskos lemezél, amely természetes lendülettel fut ki az autónak némi angolos ízt is kölcsönző kacsafarokban. 
Váratlan fókusszal a hátfal mutatja az autó legmodernebb arcát. A végletekig leegyszerűsített lemezfelületekbe a lámpatest térbeli fonatként megformált csíkja lop némi játékosságot; a keskeny, magasan végződő csomagtérnyílás határozottan és nyilván tudatosan figyelmen kívül hagyja a praktikum szempontjait, nehogy megbontsa a magasra emelkedő hátsó lökhárító egységét. 
A karosszériával ellentétben az utastér szinte egyáltalán nem távolodott el a BMW jelenlegi felfogásától. Egyedi hangulatú színek, különleges anyaghasználat és a felületek geometrikus díszítése utal csak arra, hogy nem szériakivitelű autót látunk. A tervezők arra is ügyeltek, hogy a luxuskupé koncepciója a hátsó ülésen se szenvedjen csorbát: a kétszemélyes traktus állítólag kifejezetten bőséges lábteret kínál. 
Érdemes külön kitérni az utastérben használt faburkolatokra. Egy 48 ezer évvel ezelőtt élt, majd egy mocsár mélyén tökéletes állapotában megőrzött, új-zélandi kauri-fából metszették ki a paneleket, amelyek a beeső fény szögétől függően arany, barna és piros árnyalatokban játszik. A kauri a világ legöregebb megmunkálható fája, épp ezért a legritkább és legdrágább faanyagok közé tartozik: egy 30×30 centis, egy col vastag nyers panel ára tízezer forint körül kezdődik. 
Az utastérben a legfinomabb olasz bőrökkel találkozhatunk, de a Pininfarina ennél is különlegesebbet szánt tetőkárpitnak: speciális gyapjúszövet húzódik az utasok feje fölött, a lemez egységét hosszanti hasíték töri meg, amelyen keresztül természetes fény jut az utastérbe.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.