Öt-hat autó halt meg naponta

Zabálta a kocsikat a "Halálos iramban 6" forgatása

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.26. 10.00

A végső elszámolás szerint mintegy háromszáz autót használtak fel – illetve el – a ‘Halálos iramban’ széria legújabb részének forgatása során. Ja, és két valódi tankot.

Amikor Bruce Willis Budapesten forgatta a ‘Die Hard’ legújabb epizódját, ámulattól remegő hangon ismételgettük a számot: százharminckettő darab autó semmisült meg a forgatás napjai alatt

Akkor azt gondoltuk, ez a műfaj csúcsa (vagy mélypontja?), a Fast and Furious (Halálos iramban) stábja azonban két és félszer ennyi járművet amortizált le. 
Amint a Daily News interjújából kiderül, a film autós koordinátora, Dennis McCarthy egy idő után már nem is számolta a pusztulást. “A filmben két Dodge Charger szerepel; de a forgatás során tízet használtunk el – bár könnyebb lett volna a dolgunk, ha húsz autó áll a rendelkezésünkre” – mondta McCarthy, akit egy autós univerzumban tömeggyilkosként köröztetnének. 
“Természetesen használtunk számítógépes trükköket, ám azok csak kiegészítésként szerepeltek. Minden baleset, törés és robbanás valódi, minden megsemmisülő autó tényleg ripityára tört.” 
A filmben két tank is szerepel; pontosabban két igazi, bár a forgatás igényei szerint átalakított tank és két lakóautó-alapra épített makett – utóbbiakat azokban a közúti jelenetekben láthatjuk, ahol a tankok tömege kárt tett volna az infrastruktúrában, ezért a stáb nem kapott engedélyt a hatóságoktól. Ahogy a fenti werkfilmben elhangzik: nagyon észnél kellett lenniük, mert aminek a tank nekiment, annak egyszer és mindenkorra vége volt.
A film ezen a héten debütált a hazai filmszínházakban, de már készül a következő, hetedik epizód, amiben állítólag annál is egzotikusabb autók szerepelnek, mint például a főhős (Vin Diesel) autója, a NASCAR-versenyekre épített, 320 km/óra végsebességű Dodge Charger Daytona.
Forrás: Carscoops.com, Daily News

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.