Csaknem öt év után új márkakereskedést nyitott a Suzuki Magyarországon, a tatabányai szalon nyitásával a cég a magánvásárlások bővítését szeretné elérni.

Takeucsi Hiszasi, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója a tatabányai márkakereskedés pénteki megnyitóján emlékeztetett arra, hogy a magyarországi személygépkocsi-piacon a Suzuki a csereakciók eredményeként 2012-ben a hatodik helyet érte el a márkák rangsorában, a magánvevőknek történő eladásokban viszont 12,9 százalékos részesedésével az első helyen végzett – emelte ki.

Hozzátette: az új tatabányai kereskedés engedélyezésével a Suzuki célja a magánértékesítések további bővítése, 2008 óta ez a márka első újonnan nyitott szalonja.

A vezérigazgató az MTI kérdésére elmondta, az esztergomi gyárban már végeztek az új SX4 proto-gyártásával, jelenleg a gyártástechnológia finomhangolása folyik, augusztusban megkezdik a sorozatgyártást, szeptemberben pedig az értékesítést.

Az új modellből egyéves intervallumban 80 ezer darabot szeretnének gyártani. Kezdetben az értékesítés fő piaca Európa, később az eladásokat kiterjesztik a Közel-Keletre, Afrikára és bizonyos ázsiai, óceániai és dél-amerikai országokra – ismertette a társaság vezetője.

A magyarországi autópiacon a Suzukival szerződésben lévő mintegy 80 kereskedő tavaly 3300 gépkocsit értékesített, 200 százalékos növekedést érve el. A válság előtti években még évi 39-40 ezer új járművet értékesített a magyar piacon mintegy 150 Suzuki-kereskedő.

Forrás: MTI