Hétszemélyes kisbusz a BMW-től

Korábban elképzelhetetlen irányokba mozdul a BMW

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.24. 16.00

A tavaly őszi Active Tourer tanulmány nyújtott, három üléssoros kiviteléről készült fotók látnak egyre sűrűbben napvilágot. Az Auto Motor und Sport felvételei szokatlan formavilágot vázolnak.

Szeptemberben némiképp meglepetten írtunk arról, hogy a BMW a Mercedes példáját követve legalábbis eltűnődik azon, hogy családias, praktikus kompakt autókat kezdjen építeni. 

Azóta nem elég, hogy az Active Tourer koncepciója BMW 1 Gran Tourismóként közeledik a sorozagyártáshoz, a jelek szerint olyan területekre merészkedik, ahová korábban be nem tette volna a lábát: elsőkerék-hajtású, hétszemélyes kisbusszal léphet színre. 
Az X5 kisebb, józanabb alternatívájaként az 1 GT nyújtott verziója szemre 20-30 centiméterrel hosszabb, mint az Active Tourer Concept volt, így 4,6 méteres autóról beszélünk. Ekkora alapterületen nem okoz gondot elhelyezni három üléssort (a Kia Carens 4,53, a Mazda5 4,59 méter), főleg, hogy ezt az egyenesen elvezetett tetővonal és a koncepciónál meredekebb hátfal is támogatja. 
Elképzelhető, hogy a nagyobb hossz részben a tengelytáv nyújtásával jött létre – erre engedne következtetni a valamivel nagyobb hátsó oldalajtó. Ha nem így van, az egyelőre határozottan nem sportos BMW1 GT XL munkanéven kezelt jármű akkor is messzebb merészkedik a BMW alapkoncepciójától, mint eddig bármi. 
Érdemes megemlíteni, hogy sem a GT, sem a képeken látható modell nem a BMW1 alapvetően hátsókerék-hajtású padlólemezére épül, hanem már a BMW új, elsőkerék-hajtású generációját képviseli.
Forrás: Auto Motor und Sport

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.