A legmegbízhatóbb használt autók

27 márka, 116 modell, 16 ezer vélemény

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.24. 17.00

Az amerikai JD Power a britek egyik legnagyobb autós lapjával, a What Car?-ral fogott össze, hogy kiderítsék: mely hároméves autót érdemes megvenni, és melyiket toljuk odébb kihegyezett karóval. Voltak meglepetések.

Egy dolog, hogy mit várunk el egy autótól a szalon kirakatüvegén keresztül bámulva, és egészen más, hogy az a használatban hogyan váltja be a hozzá fűzött reményeket. 

Három év alatt egy emberi kapcsolatból is eltűnik a románc, az autó iránt érzett, kezdeti lángoló szerelem pláne átadhatja a helyét a csalódottságnak, a bosszúságnak vagy egyenesen a gyűlöletnek. Persze vannak még csodák, és örök, megalapozott, megingathatatlan szerelmek, mint arról az alábbi táblázatok is tanúskodnak. 
A JD Power és a What Car? 2012 decembere és 2013 januárja között kérdezte meg a 12-36 hónapos autók tulajdonosait. 
Mint minden ilyen felmérésnél, egy külföldi piac eredményei nem vetíthetők át közvetlenül a hazai viszonyokra, de szamárvezetőnek alkalmasak: azt feltétlenül megmutatják, ha nagyon nagy a baj – mondjuk ha egy modell megítélése egy év alatt hetven (!) helyet zuhant, vagy ha egy márka második éve trónol a hosszú lista legalján. 

Kommentek

  • Dino871

    Menőmanó!

    Gondolom ez a vevőelégedettségi lista sem számít ugye??!
    Csak amit Te linkelsz be vagy Te látsz….
    Még a kedvenc Landy is előrébb van mint a Toyo pedig abból fele annyit sem adnak el..

  • menőmanó

    Dino871
    Ha értenéd is amit írsz, akkor talán le se írnád.
    Egy rétegmodell senkit nem érdekel pont azért, mert alig adnak el belőle és azt is elvakult fanatikusok veszik.
    A Toyota romlott ez tény, de még mindig ott van elől ellentétben sok neves márkával.
    Régebben még előrébb volt, ha tetszik neked, ha nem.
    Egyébként számomra a saját tapasztalat a lényeg. Lehetne első, ha megszívtam volna, nem vigasztalna.

  • törökszultán

    Akkor majd a saját tapasztalatokat fogadd el másoktól is Menőmanó. Úgy lesz igazságos.

  • subtotal

    Tehát a Fiat és a VW elégedettségi indexe között 3% van.
    Ezt bátran lehet elhanyagolhatónak mondani.

    Ahogy a Chevy és a Jag közötti 14%-ot kevésnek.
    Számomra ebből az a tanúlság, hogy mindenki olyan autót egyen, amilyet szeretne. Főleg újonnan.

  • subtotal

    Tanulság még, hogy késő este az ember ne írjon, különben leír olyan szavakat, hogy “tanúlság” :S

  • Ambrus Gergely

    szerintem a BMW a legmegbízhatóbb, az enyém sosem romlott el 1,5 év alatt

  • Ambrus Gergely

    subtotal

    itt még csak most fog lemenni a nap :)

  • Dino871

    Menőmanó!

    “Egy rétegmodell senkit nem érdekel pont azért, mert alig adnak el belőle és azt is elvakult fanatikusok veszik.”

    Hát úgy látom azért itt votl akit érdekelt..;)

    Hááálaaa a jóó égnek hogy Te nem vagy ilyen fanatikus és elvakult! :D:D
    Azok viszotn akik szerinted fanatikusan vesznek Landyt azok bizony meg vannak elégedve a kocsikjukkal…legalábbis jobban mitn a Toyonál.
    Bár ha belőled indulok ki akkor ott is elég lehet a fanatikus! :D
    Egyébként azt írtad legútóbb ezzel kapcsolatban hogy mutassak egy listát ahol bármelyik prémium márka előrébb van mint a Toyota!
    Hát nem kellett sokat várni…:)
    Én nem a múltban élek…
    Kettőnk közül én pont leszraom az ilyen listákat mert senkinek semmit nem mondanak.még mindig bármelyik autógyártó bármelyik típusából ki lehet fogni a legszarabbat amiben már 20ezer után mindent cserélni kell emg ki lehet fogni azt is amiben a kötelezőkön kívül semmit.
    Nyilván a tiéd ilyen és bele tenyereltél..

  • menőmanó

    Dino871
    Felesleges erről újabb vitát nyitnunk, mert valószínűleg nem fogjuk egymást meggyőzni.
    Én és a közeli ismerőseim még nem csalódtunk a japán autókban.
    Bocs, a szomszédomnak valóban volt gondja a mostani 1,4 dízel Corolla automata váltójával, de csak azzal mert rossz volt a gyári programja. Előtte viszont imádta a régi Corolláját. Most már ez is tökéletes.
    Szóval, NAGY ÁTLAGBAN a japán autók még ma is megbízhatóbbak mint a többiek. Régebben ez teljesen egyértelmű volt a technikai fölénnyel együtt. Ez tény. Valaki elismeri, valaki nem, de szerintem nem érdemes a széllel szemben pi….ni.
    Ha megnézed a mostani táblázatot ez is azt mutatja, hogy országokra bontva ők vezetnek.

  • menőmanó

    törökszultán
    Természetesen elfogadom, de az sem árnyalja a képet. :)

  • Dino871

    Mondtam!
    Aki táblázat alapján vesz autót az nem jól teszi mert táblázat alapján tippmixelni sem lehet..hiába próbálkoznak sokan.
    Minden egyes darab autó más..
    Például a VW fanoknak ajánlánam “más” oldalakon is elolvasni az új pickupról tapasztaltakat…

  • Liverpool87

    Na itt is jól látni hogy a Fiat a legszarabb nem véletlenül!Még arra lennék kíváncsi hogy az Opel hol foglal helyet?

  • Liverpool87

    Olasz ,Franciák a legszarabbak még most is ez tény!

  • PAlex

    3 év alatt egy kocsival NE LEGYEN BAJ.
    Ez elvárható minden márkától, hacsak nem évi 50e km-t autózik valaki.

  • a csapos közbeszól

    Liverpool87
    Talan ertelmezni kellene a tablazatot mielott kategorikus kijelenteseket tennel, vagy elovasni az elotted szolokat, pl.subtotal.

    De leforditom Neked, hogy mit jelent a Fiat 75,4% elegedettsegi szintje. pl 100 tulajbol 75,4-en elégedettek az autojukkal, míg ez a VW-nel 78,7 a Toyotanal 78,8 tulajdonos. Ez 3,3 vagy 3,4 pozitiv valasz elteres!! Szerinted mekkora hibahatarral dolgoznak az ilyen felmeresek?
    Meg az utolso helyen vegzett 100 Chevrolet tulajbol 69,1 elegedett az autojaval.

  • v_johny

    Látom sokakat megtéveszt a táblázat, sebaj…

    Liverpool87:
    Opel nem szerepelhet a táblázatban, tekintve hogy a Brit piacon max a Vauxhall van jelen, Egyesült Államokban még az sem…

  • Áki?

    Ej-ej Liverpool, szar franciák…. a Citroen DS3 nem francia véletlenül?

  • zoldfulu2000

    menő: azért az XF ből elmegy úgy 10e darab évente, szal azért nem mondanám hogy rétegmodell. Az Auris se vistzi többre a “hazai” nissan és hondák mellett.
    Nyilván, nyolcadik helyezés márként nem rossz, de itt a vevőelégedettségi élmény is szémít, a nagyon tré márkalálózat miatt biztos pl az Alfa utolsó helye. Kalbfell idején akartak vele valami kezdeni de gondolom a sok olasz bevándorló által üzemltetettt családi vállakozás között nehéz volt rendet vágni.

    Palex: sajnos nagyon nem általános a dolog. Jópár szeméyles és első kézből számrazó sztorim van, legyen az japán német vagy svéd (csak hogy kurrensebnek tartott nációkat említsek).

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

Az Orosz Nagydíj vasárnapi futamán Sebastian Vettel indulhat a pole pozícióból, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.