A legmegbízhatóbb használt autók

27 márka, 116 modell, 16 ezer vélemény

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.24. 17.00

Az amerikai JD Power a britek egyik legnagyobb autós lapjával, a What Car?-ral fogott össze, hogy kiderítsék: mely hároméves autót érdemes megvenni, és melyiket toljuk odébb kihegyezett karóval. Voltak meglepetések.

Egy dolog, hogy mit várunk el egy autótól a szalon kirakatüvegén keresztül bámulva, és egészen más, hogy az a használatban hogyan váltja be a hozzá fűzött reményeket. 

Három év alatt egy emberi kapcsolatból is eltűnik a románc, az autó iránt érzett, kezdeti lángoló szerelem pláne átadhatja a helyét a csalódottságnak, a bosszúságnak vagy egyenesen a gyűlöletnek. Persze vannak még csodák, és örök, megalapozott, megingathatatlan szerelmek, mint arról az alábbi táblázatok is tanúskodnak. 
A JD Power és a What Car? 2012 decembere és 2013 januárja között kérdezte meg a 12-36 hónapos autók tulajdonosait. 
Mint minden ilyen felmérésnél, egy külföldi piac eredményei nem vetíthetők át közvetlenül a hazai viszonyokra, de szamárvezetőnek alkalmasak: azt feltétlenül megmutatják, ha nagyon nagy a baj – mondjuk ha egy modell megítélése egy év alatt hetven (!) helyet zuhant, vagy ha egy márka második éve trónol a hosszú lista legalján. 

Kommentek

  • Dino871

    Menőmanó!

    Gondolom ez a vevőelégedettségi lista sem számít ugye??!
    Csak amit Te linkelsz be vagy Te látsz….
    Még a kedvenc Landy is előrébb van mint a Toyo pedig abból fele annyit sem adnak el..

  • menőmanó

    Dino871
    Ha értenéd is amit írsz, akkor talán le se írnád.
    Egy rétegmodell senkit nem érdekel pont azért, mert alig adnak el belőle és azt is elvakult fanatikusok veszik.
    A Toyota romlott ez tény, de még mindig ott van elől ellentétben sok neves márkával.
    Régebben még előrébb volt, ha tetszik neked, ha nem.
    Egyébként számomra a saját tapasztalat a lényeg. Lehetne első, ha megszívtam volna, nem vigasztalna.

  • törökszultán

    Akkor majd a saját tapasztalatokat fogadd el másoktól is Menőmanó. Úgy lesz igazságos.

  • subtotal

    Tehát a Fiat és a VW elégedettségi indexe között 3% van.
    Ezt bátran lehet elhanyagolhatónak mondani.

    Ahogy a Chevy és a Jag közötti 14%-ot kevésnek.
    Számomra ebből az a tanúlság, hogy mindenki olyan autót egyen, amilyet szeretne. Főleg újonnan.

  • subtotal

    Tanulság még, hogy késő este az ember ne írjon, különben leír olyan szavakat, hogy “tanúlság” :S

  • Ambrus Gergely

    szerintem a BMW a legmegbízhatóbb, az enyém sosem romlott el 1,5 év alatt

  • Ambrus Gergely

    subtotal

    itt még csak most fog lemenni a nap :)

  • Dino871

    Menőmanó!

    “Egy rétegmodell senkit nem érdekel pont azért, mert alig adnak el belőle és azt is elvakult fanatikusok veszik.”

    Hát úgy látom azért itt votl akit érdekelt..;)

    Hááálaaa a jóó égnek hogy Te nem vagy ilyen fanatikus és elvakult! :D:D
    Azok viszotn akik szerinted fanatikusan vesznek Landyt azok bizony meg vannak elégedve a kocsikjukkal…legalábbis jobban mitn a Toyonál.
    Bár ha belőled indulok ki akkor ott is elég lehet a fanatikus! :D
    Egyébként azt írtad legútóbb ezzel kapcsolatban hogy mutassak egy listát ahol bármelyik prémium márka előrébb van mint a Toyota!
    Hát nem kellett sokat várni…:)
    Én nem a múltban élek…
    Kettőnk közül én pont leszraom az ilyen listákat mert senkinek semmit nem mondanak.még mindig bármelyik autógyártó bármelyik típusából ki lehet fogni a legszarabbat amiben már 20ezer után mindent cserélni kell emg ki lehet fogni azt is amiben a kötelezőkön kívül semmit.
    Nyilván a tiéd ilyen és bele tenyereltél..

  • menőmanó

    Dino871
    Felesleges erről újabb vitát nyitnunk, mert valószínűleg nem fogjuk egymást meggyőzni.
    Én és a közeli ismerőseim még nem csalódtunk a japán autókban.
    Bocs, a szomszédomnak valóban volt gondja a mostani 1,4 dízel Corolla automata váltójával, de csak azzal mert rossz volt a gyári programja. Előtte viszont imádta a régi Corolláját. Most már ez is tökéletes.
    Szóval, NAGY ÁTLAGBAN a japán autók még ma is megbízhatóbbak mint a többiek. Régebben ez teljesen egyértelmű volt a technikai fölénnyel együtt. Ez tény. Valaki elismeri, valaki nem, de szerintem nem érdemes a széllel szemben pi….ni.
    Ha megnézed a mostani táblázatot ez is azt mutatja, hogy országokra bontva ők vezetnek.

  • menőmanó

    törökszultán
    Természetesen elfogadom, de az sem árnyalja a képet. :)

  • Dino871

    Mondtam!
    Aki táblázat alapján vesz autót az nem jól teszi mert táblázat alapján tippmixelni sem lehet..hiába próbálkoznak sokan.
    Minden egyes darab autó más..
    Például a VW fanoknak ajánlánam “más” oldalakon is elolvasni az új pickupról tapasztaltakat…

  • Liverpool87

    Na itt is jól látni hogy a Fiat a legszarabb nem véletlenül!Még arra lennék kíváncsi hogy az Opel hol foglal helyet?

  • Liverpool87

    Olasz ,Franciák a legszarabbak még most is ez tény!

  • PAlex

    3 év alatt egy kocsival NE LEGYEN BAJ.
    Ez elvárható minden márkától, hacsak nem évi 50e km-t autózik valaki.

  • a csapos közbeszól

    Liverpool87
    Talan ertelmezni kellene a tablazatot mielott kategorikus kijelenteseket tennel, vagy elovasni az elotted szolokat, pl.subtotal.

    De leforditom Neked, hogy mit jelent a Fiat 75,4% elegedettsegi szintje. pl 100 tulajbol 75,4-en elégedettek az autojukkal, míg ez a VW-nel 78,7 a Toyotanal 78,8 tulajdonos. Ez 3,3 vagy 3,4 pozitiv valasz elteres!! Szerinted mekkora hibahatarral dolgoznak az ilyen felmeresek?
    Meg az utolso helyen vegzett 100 Chevrolet tulajbol 69,1 elegedett az autojaval.

  • v_johny

    Látom sokakat megtéveszt a táblázat, sebaj…

    Liverpool87:
    Opel nem szerepelhet a táblázatban, tekintve hogy a Brit piacon max a Vauxhall van jelen, Egyesült Államokban még az sem…

  • Áki?

    Ej-ej Liverpool, szar franciák…. a Citroen DS3 nem francia véletlenül?

  • zoldfulu2000

    menő: azért az XF ből elmegy úgy 10e darab évente, szal azért nem mondanám hogy rétegmodell. Az Auris se vistzi többre a “hazai” nissan és hondák mellett.
    Nyilván, nyolcadik helyezés márként nem rossz, de itt a vevőelégedettségi élmény is szémít, a nagyon tré márkalálózat miatt biztos pl az Alfa utolsó helye. Kalbfell idején akartak vele valami kezdeni de gondolom a sok olasz bevándorló által üzemltetettt családi vállakozás között nehéz volt rendet vágni.

    Palex: sajnos nagyon nem általános a dolog. Jópár szeméyles és első kézből számrazó sztorim van, legyen az japán német vagy svéd (csak hogy kurrensebnek tartott nációkat említsek).

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.