320 lóerős Renault-törpe

Brutális előzetes az új Twingóról

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.24. 15.00

Az R5 Turbo és a Clio V6 hagyatékát ápolja a Renault Twin’Run. Külső formatervét egy magyar dizájner, Wittinger Csaba jegyzi!

A Forma-1-es Monacói Nagydíj keretében lépett színre a korábban reklámfilm-forgatásán (a végterméket lásd alább) elcsípett Twin’Run, a Renault utcai verseny-minije. 

Akárcsak a Twin’z, a Twin’Run is a játékosság szellemében keletkezett, ám a környezet dédelgetése helyett a brutális élvezetekről szól. Ez nem üres szólam: kompozit anyagokból formált, erőtől duzzadó borítólemezei alatt acél csőváz feszül, a Mégane Trophyból származó V6-os motor középen kapott helyet. Ami megegyezik a két autóban, az az igen kompakt karosszéria (3,68 méter hosszú), a csekély tömeg (950 kg) és a szabályok arcátlan semmibevétele. 
Az autó az olyan retró hangulatú részleteket, mint a piros-kék sávozás vagy az R5 Turbót idéző rajtszám az ajtón, ultramodern technológiákkal társítja, kezdve a beltérből programozható LED-es kiegészítő fényforrásokkal vagy a lökhárítóba rejtett kipufogókkal.

Wittinger Csaba és alkotása

Mint minden versenyautónál, a lényeg itt is az erőforrás: a Renault és a Nissan nagyautóiban, valamint a Mégane Trophy versenyautóban használatos 3.5 V6-ost hosszában építették be a hátsó tengely elé, az utastértől plexifal választja el, hogy ne csak hangjában, látványában is gyönyörködhessünk. A dupla kuplungos versenyváltóval és részlegesen önzáró differenciáművel felszerelt autó motorja 320 lóerővel és 380 Nm nyomatékkal nyaggatja a hátsó kerekeket; utóbbiak előtt elhelyezett szellőzőnyílásokon keresztül lélegzik.
Elöl hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztéssel, Öhlins lengéscsillapítókkal és vaskos stabilizátorokkal találkozunk; a háromrészes felniken 18 colos abroncsok feszülnek. 
Jean Ragnotti, a Renault legendás versenyzője, aki három világbajnokságot nyert a gyilkos R5 Turbo volánja mögött, a Twin’Run premierje alkalmából ismét visszaült kapitányi székébe: Monacóban régi autójának rokonát terelgetve kergetőzött a Twin’Runnal és egy Clio V6-ossal, amelyet Charles Pic F1-pilóta, egykori Formula Renault-versenyző dirigált. 
Az utastér minimalista és lényegre törő; a váltóval egy síkba emelt kézifékkar, a teljesen digitális műszerfar, a Sparco ülések és a versenypedálok meg sem próbálják közönséges utcai autóként eladni a Twin’Runt. 
Az autó végsebessége 250 km/óra, százra 4,5 másodperc alatt gyorsul. 

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.