320 lóerős Renault-törpe

Brutális előzetes az új Twingóról

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.24. 15.00

Az R5 Turbo és a Clio V6 hagyatékát ápolja a Renault Twin’Run. Külső formatervét egy magyar dizájner, Wittinger Csaba jegyzi!

A Forma-1-es Monacói Nagydíj keretében lépett színre a korábban reklámfilm-forgatásán (a végterméket lásd alább) elcsípett Twin’Run, a Renault utcai verseny-minije. 

Akárcsak a Twin’z, a Twin’Run is a játékosság szellemében keletkezett, ám a környezet dédelgetése helyett a brutális élvezetekről szól. Ez nem üres szólam: kompozit anyagokból formált, erőtől duzzadó borítólemezei alatt acél csőváz feszül, a Mégane Trophyból származó V6-os motor középen kapott helyet. Ami megegyezik a két autóban, az az igen kompakt karosszéria (3,68 méter hosszú), a csekély tömeg (950 kg) és a szabályok arcátlan semmibevétele. 
Az autó az olyan retró hangulatú részleteket, mint a piros-kék sávozás vagy az R5 Turbót idéző rajtszám az ajtón, ultramodern technológiákkal társítja, kezdve a beltérből programozható LED-es kiegészítő fényforrásokkal vagy a lökhárítóba rejtett kipufogókkal.

Wittinger Csaba és alkotása

Mint minden versenyautónál, a lényeg itt is az erőforrás: a Renault és a Nissan nagyautóiban, valamint a Mégane Trophy versenyautóban használatos 3.5 V6-ost hosszában építették be a hátsó tengely elé, az utastértől plexifal választja el, hogy ne csak hangjában, látványában is gyönyörködhessünk. A dupla kuplungos versenyváltóval és részlegesen önzáró differenciáművel felszerelt autó motorja 320 lóerővel és 380 Nm nyomatékkal nyaggatja a hátsó kerekeket; utóbbiak előtt elhelyezett szellőzőnyílásokon keresztül lélegzik.
Elöl hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztéssel, Öhlins lengéscsillapítókkal és vaskos stabilizátorokkal találkozunk; a háromrészes felniken 18 colos abroncsok feszülnek. 
Jean Ragnotti, a Renault legendás versenyzője, aki három világbajnokságot nyert a gyilkos R5 Turbo volánja mögött, a Twin’Run premierje alkalmából ismét visszaült kapitányi székébe: Monacóban régi autójának rokonát terelgetve kergetőzött a Twin’Runnal és egy Clio V6-ossal, amelyet Charles Pic F1-pilóta, egykori Formula Renault-versenyző dirigált. 
Az utastér minimalista és lényegre törő; a váltóval egy síkba emelt kézifékkar, a teljesen digitális műszerfar, a Sparco ülések és a versenypedálok meg sem próbálják közönséges utcai autóként eladni a Twin’Runt. 
Az autó végsebessége 250 km/óra, százra 4,5 másodperc alatt gyorsul. 

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.