Villanykabrió a Renault-tól?

Facebookos szavazás a Zoe tetőtlenítéséről

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.23. 13.30

Aki a friss levegőt szereti, az a kabriót szereti. És a villanyautót. Miért is ne kombinálhatnák a kettőt, gondolta a Renault, és bedobta a köztudatba legkisebb elektromos autójuk nyitott tetős változatát.


Hatszáznyolcvanhárom ‘Tetszik’ két nap alatt a Renault ZE Facebook-oldalán – nem állítjuk, hogy a világ kapát-kaszát eldobva állna sorba egy elektromos kabrióért, a gondolat mindenesetre szimpatikus és megfontolásra érdemes. 

A kabrió ugyanis, akárcsak a villanyautó, luxuscikk, nagyobb eséllyel fedi tehát egymást a két kategória vevőköre, mint egy hétköznapi kisautó esetében, ahol mellbevágó az árkülönbség – Németországban például nagyságrendileg annyiba kerül a Zoe, mint egy 200 lóerős turbómotorral szerelt Clio R.S., és akkor még nem vettük meg hozzá (mármint a Zoéhoz) az akkumulátorokat… 
Ugyanakkor egy lenyitható tetős Wind közel másfélszer annyiba kerül, mint az alapját képező Twingo, nem a felárral van tehát probléma, hanem az e-koncepció piaci érettségével. 
Mielőtt nagyon belelkesednénk a villanykabrió gondolatától, nem árt tudni, hogy az autó nem hivatalos tanulmány, csupán egy lelkes független grafikus alkotása. 
Egyelőre tehát marad a háromajtós zárt karosszéria, a maga másfél tonnás tömegével, amelyet városba illő dinamizmussal mozgat a 88 lóerős, 220 Nm nyomatékú villanymotor: százra 13,5 másodperc alatt gyorsul a 4,1 méteres autó, végsebessége 135 km/óra.

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.