Villanykabrió a Renault-tól?

Facebookos szavazás a Zoe tetőtlenítéséről

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.23. 13.30

Aki a friss levegőt szereti, az a kabriót szereti. És a villanyautót. Miért is ne kombinálhatnák a kettőt, gondolta a Renault, és bedobta a köztudatba legkisebb elektromos autójuk nyitott tetős változatát.


Hatszáznyolcvanhárom ‘Tetszik’ két nap alatt a Renault ZE Facebook-oldalán – nem állítjuk, hogy a világ kapát-kaszát eldobva állna sorba egy elektromos kabrióért, a gondolat mindenesetre szimpatikus és megfontolásra érdemes. 

A kabrió ugyanis, akárcsak a villanyautó, luxuscikk, nagyobb eséllyel fedi tehát egymást a két kategória vevőköre, mint egy hétköznapi kisautó esetében, ahol mellbevágó az árkülönbség – Németországban például nagyságrendileg annyiba kerül a Zoe, mint egy 200 lóerős turbómotorral szerelt Clio R.S., és akkor még nem vettük meg hozzá (mármint a Zoéhoz) az akkumulátorokat… 
Ugyanakkor egy lenyitható tetős Wind közel másfélszer annyiba kerül, mint az alapját képező Twingo, nem a felárral van tehát probléma, hanem az e-koncepció piaci érettségével. 
Mielőtt nagyon belelkesednénk a villanykabrió gondolatától, nem árt tudni, hogy az autó nem hivatalos tanulmány, csupán egy lelkes független grafikus alkotása. 
Egyelőre tehát marad a háromajtós zárt karosszéria, a maga másfél tonnás tömegével, amelyet városba illő dinamizmussal mozgat a 88 lóerős, 220 Nm nyomatékú villanymotor: százra 13,5 másodperc alatt gyorsul a 4,1 méteres autó, végsebessége 135 km/óra.

Kommentek

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.