Nem akarnak takarékos autókat gyártani

A német gyártók ellenzik az EU-s terveket

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.22. 11.00

Angela Merkel kancellár segítségét kéri a német autóipari szövetség az autók károsanyag-kibocsátásának csökkentését előirányzó új brüsszeli terv miatt.

A VDA levélben kérte a kancellár közbenjárását az Európai Bizottság (EB) tervével kapcsolatban, amely szerint 2025-re a 68 és 78 gramm közötti sávba kell csökkenteni az új autók átlagos kilométerenkénti széndioxid-kibocsátását. Ezt a célt akkor lehetne elérni, ha a kocsik száz kilométerenként nagyjából 3 liter üzemanyagot fogyasztanának, jelenleg viszont körülbelül 6 liter az új kocsik fogyasztása.  

Matthias Wissman, a VDA elnöke a “Kedves Angela” megszólítással kezdődő levélben hangsúlyozta, nem fordulhat elő, hogy “önkényesen megállapított határértékekkel tönkreszabályozzák” a német autógyártás “prémium szegmensét, amely az autógyártók németországi munkahelyeinek 60 százalékát biztosítja”. A VDA szerint állások tömege kerül veszélybe Németországban, ha nem sikerül módosítani a bizottsági elképzelést.

A tervezett előírás főleg a BMW-t és a Mercedest sújtaná, mert gyártmányaikat részben erősebb, nagyobb fogyasztású és több szén-dioxidot kibocsátó motorral szerelik fel, mint például a Fiat, a Ford, vagy a Toyota autóit. A tiltakozás nem egyhangú a német gyártók körében, a nyolc márkát – köztük az Audit és a Porschét – összefogó Volkswagen csoport támogatja a brüsszeli tervet.

A határérték nem minden egyes autóra, hanem az új gépkocsik teljes állományára vonatkozik. A terv szerint minden gyártó számára külön határértéket szabnak meg, és súlyos pénzbüntetést vetnek ki, ha a cég valamennyi gyártmányát együttvéve számolt átlagos kilométerenként károsanyag-kibocsátás meghaladja a limitet.

A VDA szerint a 2025-ös célokat nem most kellene meghatározni. Először ki kellene dolgozni egy “megbízható eljárást” a kibocsátás mérésére, és nagyobb mértékben kellene méltányolni, hogy a cégek törekednek különlegesen alacsony kibocsátású modellek kifejlesztésére – áll a kancellárnak küldött levélben.

A brüsszeli elképzelés szerint a gyártók úgynevezett szuperkrediteket kapnának a kilométerenként 50 grammnál kevesebb üvegházhatású gázt kibocsátó modellekért, és ezeket a krediteket a 2016 és 2023 közötti időszakban másfeles szorzóval építenék be a teljes flotta kibocsátásának megállapítására kidolgozott képletbe. Az Európai Parlament környezetvédelmi bizottsága már elfogadta az EB javaslatát. Több gyártó azt szorgalmazza, hogy a hibrid vagy elektromos meghajtású kocsik után járó szuperkrediteket jóval nagyobb, kétszeres, háromszoros szorzóval súlyozzák.

(Forrás: MTI)

Kommentek

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.