Nem akarnak takarékos autókat gyártani

A német gyártók ellenzik az EU-s terveket

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.22. 11.00

Angela Merkel kancellár segítségét kéri a német autóipari szövetség az autók károsanyag-kibocsátásának csökkentését előirányzó új brüsszeli terv miatt.

A VDA levélben kérte a kancellár közbenjárását az Európai Bizottság (EB) tervével kapcsolatban, amely szerint 2025-re a 68 és 78 gramm közötti sávba kell csökkenteni az új autók átlagos kilométerenkénti széndioxid-kibocsátását. Ezt a célt akkor lehetne elérni, ha a kocsik száz kilométerenként nagyjából 3 liter üzemanyagot fogyasztanának, jelenleg viszont körülbelül 6 liter az új kocsik fogyasztása.  

Matthias Wissman, a VDA elnöke a “Kedves Angela” megszólítással kezdődő levélben hangsúlyozta, nem fordulhat elő, hogy “önkényesen megállapított határértékekkel tönkreszabályozzák” a német autógyártás “prémium szegmensét, amely az autógyártók németországi munkahelyeinek 60 százalékát biztosítja”. A VDA szerint állások tömege kerül veszélybe Németországban, ha nem sikerül módosítani a bizottsági elképzelést.

A tervezett előírás főleg a BMW-t és a Mercedest sújtaná, mert gyártmányaikat részben erősebb, nagyobb fogyasztású és több szén-dioxidot kibocsátó motorral szerelik fel, mint például a Fiat, a Ford, vagy a Toyota autóit. A tiltakozás nem egyhangú a német gyártók körében, a nyolc márkát – köztük az Audit és a Porschét – összefogó Volkswagen csoport támogatja a brüsszeli tervet.

A határérték nem minden egyes autóra, hanem az új gépkocsik teljes állományára vonatkozik. A terv szerint minden gyártó számára külön határértéket szabnak meg, és súlyos pénzbüntetést vetnek ki, ha a cég valamennyi gyártmányát együttvéve számolt átlagos kilométerenként károsanyag-kibocsátás meghaladja a limitet.

A VDA szerint a 2025-ös célokat nem most kellene meghatározni. Először ki kellene dolgozni egy “megbízható eljárást” a kibocsátás mérésére, és nagyobb mértékben kellene méltányolni, hogy a cégek törekednek különlegesen alacsony kibocsátású modellek kifejlesztésére – áll a kancellárnak küldött levélben.

A brüsszeli elképzelés szerint a gyártók úgynevezett szuperkrediteket kapnának a kilométerenként 50 grammnál kevesebb üvegházhatású gázt kibocsátó modellekért, és ezeket a krediteket a 2016 és 2023 közötti időszakban másfeles szorzóval építenék be a teljes flotta kibocsátásának megállapítására kidolgozott képletbe. Az Európai Parlament környezetvédelmi bizottsága már elfogadta az EB javaslatát. Több gyártó azt szorgalmazza, hogy a hibrid vagy elektromos meghajtású kocsik után járó szuperkrediteket jóval nagyobb, kétszeres, háromszoros szorzóval súlyozzák.

(Forrás: MTI)

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.