Ennél olcsóbb már nem lesz a casco

Megállt az évek óta tartó zuhanás

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.22. 14.00

Megállt a teljes körű casco átlagdíjának évek óta tartó töretlen zuhanása. Az év első hónapjaiban regisztrált 67 900 forintos átlagdíj szinte teljesen megegyezik a tavaly ilyenkor tapasztalt szinttel.

Bár a MABISZ által közzétett első negyedéves adatok szerint a casco-szerződések állománya 7,2 százalékkal volt alacsonyabb, mint tavaly ilyenkor, az online megkötött casco mennyisége idén is jelentősen nőni tudott a Netrisk online alkuszcég közleménye szerint. A társaság úgy látja, hogy a teljes körű casco átlagdíjának tekintetében láthatóan fordulópont történt: miután néhány év alatt csaknem feleződött a díjszint, most az egy évvel ezelőtti szinten ragadt. Ennek oka, hogy a biztosítók a kgfb-piacot felforgató gyilkos árverseny helyett racionálisabb, a szolgáltatás bővülését is jelentő eszközökhöz nyúltak.

Az adatokból kitűnik, hogy az eltérő körülmények egészen különböző díjakat eredményeznek. Csaknem 60 százalékos eltérés tapasztalható például az átlagdíjakban aszerint, hogy milyen okból kötik meg a szerződést. A legtöbbet, átlagosan 87 000 forintot új autó vásárlásakor hajlandók fizetni az ügyfelek, de használt autó vásárlásakor is 73 700 forint az átlagdíj. A legalacsonyabb díjú cascót az évfordulón szerződést váltó autósok kötik: ők átlagosan 54 500 forintos átlagos éves díj mellett szerződnek a Netrisknél.

A teljes körű casco évközi átlagdíja nem tartalmazza az idén január elsejével életbe lépett casco-szerződéseket. Ezek túlnyomó részét a kötelezőkampányban, a kgfb-vel együtt kötötték. A biztosítók által kínált együttkötési kedvezményeknek köszönhetően ezeknek a szerződéseknek az átlagdíja 44 300 forint volt, ami több mint harmadával marad el az évközi díjszinttől. Az együttkötés mellett sokat lehet spórolni az éves díjon az önrész mértékének változtatásával is. Aki 50 ezer helyett 100 ezer forintos önrészt választ, mintegy 10 százalékkal alacsonyabb díjjal kalkulálhat. A Netrisk.hu adatai szerint a 10 százalék/50 ezer forint önrész a legnépszerűbb (56 százaléknyian választják), ugyanakkor az ügyfelek 31 százaléka az olcsóbb, 10 százalék/100 ezer forintos módozat mellett dönt.

Bár a hazai autópark rohamosan öregszik, teljes körű cascót csak elvétve kötnek tíz év feletti autóra: az ilyen szerződéssel rendelkező autók átlagos életkora hat és fél év. Ugyanakkor az ennél idősebb autók tulajdonosai is igyekeznek több-kevesebb pótlólagos védelmet szerezni járművükre. Ennek köszönhetően tavaly óta 5,2 százalékról 14,1 százalékra nőtt azok aránya, akik a kgfb mellé valamilyen autós kiegészítő biztosítást kötöttek. De igen népszerű az önálló minicasco is. Összességében a Netrisk.hu év eleje óta kötött casco-szerződéseinek több mint felét a különféle részkockázatokra kiterjedő módozatok (defekt- és kátyúkár, minicasco, vadkár, lopás-, szélvédő-, parkolás-, illetve elemi kár stb.) teszik ki.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.