Ennél olcsóbb már nem lesz a casco

Megállt az évek óta tartó zuhanás

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.22. 14.00

Megállt a teljes körű casco átlagdíjának évek óta tartó töretlen zuhanása. Az év első hónapjaiban regisztrált 67 900 forintos átlagdíj szinte teljesen megegyezik a tavaly ilyenkor tapasztalt szinttel.

Bár a MABISZ által közzétett első negyedéves adatok szerint a casco-szerződések állománya 7,2 százalékkal volt alacsonyabb, mint tavaly ilyenkor, az online megkötött casco mennyisége idén is jelentősen nőni tudott a Netrisk online alkuszcég közleménye szerint. A társaság úgy látja, hogy a teljes körű casco átlagdíjának tekintetében láthatóan fordulópont történt: miután néhány év alatt csaknem feleződött a díjszint, most az egy évvel ezelőtti szinten ragadt. Ennek oka, hogy a biztosítók a kgfb-piacot felforgató gyilkos árverseny helyett racionálisabb, a szolgáltatás bővülését is jelentő eszközökhöz nyúltak.

Az adatokból kitűnik, hogy az eltérő körülmények egészen különböző díjakat eredményeznek. Csaknem 60 százalékos eltérés tapasztalható például az átlagdíjakban aszerint, hogy milyen okból kötik meg a szerződést. A legtöbbet, átlagosan 87 000 forintot új autó vásárlásakor hajlandók fizetni az ügyfelek, de használt autó vásárlásakor is 73 700 forint az átlagdíj. A legalacsonyabb díjú cascót az évfordulón szerződést váltó autósok kötik: ők átlagosan 54 500 forintos átlagos éves díj mellett szerződnek a Netrisknél.

A teljes körű casco évközi átlagdíja nem tartalmazza az idén január elsejével életbe lépett casco-szerződéseket. Ezek túlnyomó részét a kötelezőkampányban, a kgfb-vel együtt kötötték. A biztosítók által kínált együttkötési kedvezményeknek köszönhetően ezeknek a szerződéseknek az átlagdíja 44 300 forint volt, ami több mint harmadával marad el az évközi díjszinttől. Az együttkötés mellett sokat lehet spórolni az éves díjon az önrész mértékének változtatásával is. Aki 50 ezer helyett 100 ezer forintos önrészt választ, mintegy 10 százalékkal alacsonyabb díjjal kalkulálhat. A Netrisk.hu adatai szerint a 10 százalék/50 ezer forint önrész a legnépszerűbb (56 százaléknyian választják), ugyanakkor az ügyfelek 31 százaléka az olcsóbb, 10 százalék/100 ezer forintos módozat mellett dönt.

Bár a hazai autópark rohamosan öregszik, teljes körű cascót csak elvétve kötnek tíz év feletti autóra: az ilyen szerződéssel rendelkező autók átlagos életkora hat és fél év. Ugyanakkor az ennél idősebb autók tulajdonosai is igyekeznek több-kevesebb pótlólagos védelmet szerezni járművükre. Ennek köszönhetően tavaly óta 5,2 százalékról 14,1 százalékra nőtt azok aránya, akik a kgfb mellé valamilyen autós kiegészítő biztosítást kötöttek. De igen népszerű az önálló minicasco is. Összességében a Netrisk.hu év eleje óta kötött casco-szerződéseinek több mint felét a különféle részkockázatokra kiterjedő módozatok (defekt- és kátyúkár, minicasco, vadkár, lopás-, szélvédő-, parkolás-, illetve elemi kár stb.) teszik ki.

Kommentek

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.