Ennél olcsóbb már nem lesz a casco

Megállt az évek óta tartó zuhanás

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.22. 14.00

Megállt a teljes körű casco átlagdíjának évek óta tartó töretlen zuhanása. Az év első hónapjaiban regisztrált 67 900 forintos átlagdíj szinte teljesen megegyezik a tavaly ilyenkor tapasztalt szinttel.

Bár a MABISZ által közzétett első negyedéves adatok szerint a casco-szerződések állománya 7,2 százalékkal volt alacsonyabb, mint tavaly ilyenkor, az online megkötött casco mennyisége idén is jelentősen nőni tudott a Netrisk online alkuszcég közleménye szerint. A társaság úgy látja, hogy a teljes körű casco átlagdíjának tekintetében láthatóan fordulópont történt: miután néhány év alatt csaknem feleződött a díjszint, most az egy évvel ezelőtti szinten ragadt. Ennek oka, hogy a biztosítók a kgfb-piacot felforgató gyilkos árverseny helyett racionálisabb, a szolgáltatás bővülését is jelentő eszközökhöz nyúltak.

Az adatokból kitűnik, hogy az eltérő körülmények egészen különböző díjakat eredményeznek. Csaknem 60 százalékos eltérés tapasztalható például az átlagdíjakban aszerint, hogy milyen okból kötik meg a szerződést. A legtöbbet, átlagosan 87 000 forintot új autó vásárlásakor hajlandók fizetni az ügyfelek, de használt autó vásárlásakor is 73 700 forint az átlagdíj. A legalacsonyabb díjú cascót az évfordulón szerződést váltó autósok kötik: ők átlagosan 54 500 forintos átlagos éves díj mellett szerződnek a Netrisknél.

A teljes körű casco évközi átlagdíja nem tartalmazza az idén január elsejével életbe lépett casco-szerződéseket. Ezek túlnyomó részét a kötelezőkampányban, a kgfb-vel együtt kötötték. A biztosítók által kínált együttkötési kedvezményeknek köszönhetően ezeknek a szerződéseknek az átlagdíja 44 300 forint volt, ami több mint harmadával marad el az évközi díjszinttől. Az együttkötés mellett sokat lehet spórolni az éves díjon az önrész mértékének változtatásával is. Aki 50 ezer helyett 100 ezer forintos önrészt választ, mintegy 10 százalékkal alacsonyabb díjjal kalkulálhat. A Netrisk.hu adatai szerint a 10 százalék/50 ezer forint önrész a legnépszerűbb (56 százaléknyian választják), ugyanakkor az ügyfelek 31 százaléka az olcsóbb, 10 százalék/100 ezer forintos módozat mellett dönt.

Bár a hazai autópark rohamosan öregszik, teljes körű cascót csak elvétve kötnek tíz év feletti autóra: az ilyen szerződéssel rendelkező autók átlagos életkora hat és fél év. Ugyanakkor az ennél idősebb autók tulajdonosai is igyekeznek több-kevesebb pótlólagos védelmet szerezni járművükre. Ennek köszönhetően tavaly óta 5,2 százalékról 14,1 százalékra nőtt azok aránya, akik a kgfb mellé valamilyen autós kiegészítő biztosítást kötöttek. De igen népszerű az önálló minicasco is. Összességében a Netrisk.hu év eleje óta kötött casco-szerződéseinek több mint felét a különféle részkockázatokra kiterjedő módozatok (defekt- és kátyúkár, minicasco, vadkár, lopás-, szélvédő-, parkolás-, illetve elemi kár stb.) teszik ki.

Kommentek

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.