Eltűnik a Defender!

Az új modell késik, a mostanit megszüntetik

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.22. 10.00

A Land Rover ikonikus terepjárója rövid időre itt hagy bennünket: 2015-ben búcsúzik a mostani széria, utódja azonban csak később készül el – vélhetően a tervezettnél minőségibb, ráadásul önhordó kivitelben.

Amikor két éve leleplezte DC100 formatanulmányát, a Land Rover azt sugallta, hogy pár éven belül sorozatgyártású modell válhat belőle. Mindenki elkönyvelte, hogy ez a fiatalos külsejű autó lesz a Defender utódja, és bár a tervek teljes felrúgásáról nincs szó, az biztosnak látszik, hogy az utód nem az eddig megismert formában (vagy időben) érkezik majd. 

Komoly haszonjármű marad, vagy a kínálat legkisebb szabadidőautója lesz a Defender?

A Jaguar Land Rover eredetileg azt tervezte, hogy Indiában létesítendő üzemében fogja gyártani a strapabíró új Defendert. John Edwards globális márkaigazgató azonban úgy tájékoztatta az Autocar című kiadványt, hogy erre mégsem kerül sor. Helyette az új, könnyű prémium padlólemezére (PLA) épülne a márka belépőmodellje. 
Az alumínium platform a mostaninál jobb minőségérzetű terméket eredményezne, viszont a változtatás miatt késlelteti a piacra lépést; az eredetileg megcélzott 2015-re tehát aligha kerül piacra a több variánsban, köztük egy olcsó kivitelben is tervezett Defender. 
Ennek ellenére sem húzza-halasztja tovább az immár harmincéves Defender széria nyugdíjazását a Land Rover, mindenekelőtt az exponenciálisan szigorodó biztonsági és emissziós normák miatt. 
A tervmódosítás ugyanakkor lehet, hogy csupán kényszerpálya a Land Rover számára, az anyavállalat Tata Motors és általában az indiai autópiac fejlődésének üteme ugyanis megtorpant, így az ázsiai terjeszkedés és gyártás létjogosultsága megkérdőjeleződött.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.