Forma-1-es ferdehátú

Renault Mégane R.S. Red Bull Racing RB8

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.21. 16.00

A Renault és a Red Bull harmadik konstruktőri bajnoki címét ünnepli a limitált szériás, utcai sportkocsi. A változások csaknem kizárólag esztétikaiak.

A Red Bull F1-csapat híres kék árnyalatában pompázik az a korlátozott példányszámban készülő Renault Mégane R.S. kivitel, amellyel a márka harmadik konstruktőri világbajnoki címét ünnepli (mármint a Red Bull-lal, hiszen 1992 és 1993, majd 1995-1997 között a Williams-Renault,1994-ben a Benetton révén már fent állhatott a konstruktőri dobogó tetején, de ezekről most nem beszélünk.) 

A Mégane R.S. RB8, amely nem az első Forma-1-es ihletésű modell a Renault történetében, műszaki szempontból megegyezik a Mégane R.S. 265 Cup kivitellel, ami az alap R.S-hez képest merevebb rugókat és lengéscsillapítókat, valamint stabilizátorokat, részlegesen önzáró differenciálművet, valamint Brembo nyergekkel szerelt fékrendszert jelent. 
Ami tényleg a RB8 kivitel sajátja, az a Red Bull logócsomag (küszöbön, szőnyegen, képernyőn), az egyedi felnikre szerelt, különleges gumikeverékű abroncs és a Recaro ülések. Szintén új a Mégane szériában az R-Link multimédiás rendszer, illetve az R.S. Monitor legfrissebb verziója – előbbi gyanúnk szerint hamarosan az 1.2 TCe kivitelen is megjelenik, de az elsőség az R.S.-é 
A francia piacon, ahol alig több mint 30 000 euro egy Mégane R.S., a Red Bull verzióért közel 20 százalékkal többet, 36 ezret kell fizetni.
Ez a magyar árak fényében 9,5-10 millió forint körüli árat sejtet, már ha egyáltalán kap Magyarország kvótát. 
A modell egyébként nem csak darabszámra, időben is limitált, szeptember végével eltűnik a kínálatból.

Kommentek

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.