BMW M5 és M6 versenycsomaggal

Nagyobb teljesítmény, marconább megjelenés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.21. 10.00

Átdolgozott futóművet és minimálisan erősebb motorokat hoz a megújult M5 és M6 modellek Competition csomagja.

Nem elég, hogy a korábban megszellőztetett információk szerint megújultak, egy új, még sportosabb opcióval is bővültek a BMW M5 és M6 modellcsaládok. 

Az M5, valamint az M6 kupé, kabrió és Gran Coupe egyaránt megkapta azt az opciós Competition csomagot, amely a gyár fogalmazásában versenytechnológiát szabadít a közutakra. 
Ennek megfelelően nem féktelen motortuning szerepelt a napirenden, noha 15 lóerőnyi többlet mégis belefért a programba. Így a 4,4 literes, duplaturbós V8-as ebben a formájában 560 helyett 575 lóerőt ad le, a forgatónyomaték mértéke nem változott, viszont még szélesebb fordulatszám-tartományban érhető el. 
A lényeg a futómű cizellálása volt, és ezen a téren nem nagyolták el a munkát a bajorok. 
A 10 mm-es ültetés mellett feszesebb stabilizátorok, rugók és csillapítók kerültek az autóba, áthangolták a vázba mereven becsavarozott segédkereten nyugvó hátsó futóművet, valamint az első felfüggesztés sajátkormányzási jellemzőit. 
Új vezérlést kapott a szériakivitelű Aktív M differenciálmű, közvetlenebb hangolású az új, hidraulikus kormányszervó, valamint átprogramozták a menetstabilizáló rendszer M Dynamic üzemmódját. 
Mindez a mérhető spektrumon minimális (százra 0,1, kétszázra 0,2 másodperccel fürgébben gyorsul az autó), az észlelhetőn azonban jelentős javulást hozott, a gyár homogénebb, harmonikusabb vezethetőséget, jobb tapadást ígér. 
Hogy a csomag ne csak jó, de szép is legyen, 20 colos könnyűfém keréktárcsákat, illetve fekete króm kivitelű M-kipufogóvégeket szerelnek az autókra. 
Az új csomagok a megújult M5/M6 modellekkel együtt, valamikor augusztusban kerül a piacra.

Kommentek

  • Dino871

    Ezek már elég komoly féknyergek….
    400mm-s tárcsa?!..egyes helyeken a pizza is kisebb ennél..:D

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.