Itt a megújult BMW 5-ös

Új belépőmodell, majdnem azonos megjelenés, modern tartalom

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.20. 09.00

A pünkösdi hétvégét választotta a felfrissített 5-ös széria bemutatására a BMW. Sok az új szolgáltatás, majdnem változatlan a megjelenés.

Átrajzolt hűtőmaszk, módosított alsó légbeömlők, alapáras xenon (és feláras LED) fényszórók; két új csomag (Luxury Line és Modern Line), a modell szélességét jobban kiemelő hátsó kötény és modernebb lámpatestek – az optikai változásokat, amelyekről a közelmúltban már beszámolhattunk, maga a gyár is elegendőnek tartja néhány sorban részletezni.

Ugyanez igaz a beltérre, ahol a szedán és a kombi kivitelben az iDrive (mostantól érintésérzékeny) kezelőszerve krómkeretet kapott, a középkonzoli tárolórekeszekek pedig megnőttek. Az 5 GT csomagtartója 440-ről 500 literre nőtt, hála az átrajzolt farnak.

Ha a dizájnereknek nem is akadt sok dolguk ezzel a facelifttel, a mérnökök munkálkodtak serényen.

A hajtásláncok újfent tisztább üzeműek lettek, és immár mindegyik teljesíti a másfél év múlva hatályba lépő Euro 6-os normát. Ennek érdekében a dízel modellek NOx-csökkentő technológiát kaptak, általában javult a légellenállás (520i: Cw 0,25), a hatásfok-javító technológiák (Efficient Dynamics) sorában pedig újdonságként megjelent a hajtásláncot a kerekekről lekapcsoló, szabadonfutó funkció, a navigáció öko-útvonal opciója, valamint a közelgő sebességkorlátozást figyelembe vevő, és az autó sebességét előre ahhoz igazító proaktív vezetőtámogató rendszer, amely a hibrid verzió esetében a hajtáslánc-komponensek összehangolását is módosítja.

Szintén a takarékosság jegyében új dízel alapmotort kap az 5-ös széria: a 143 lóerős, ikerturbós 518d a szedánhoz és a kombihoz társítható, átlagfogyasztása 4,5 liter száz kilométeren. Ugyancsak új ennél a két karosszériavariánsnál az 520d xDrive hajtáslánc. A kínálat másik végpontján (mindhárom kivitelnél) az új fejlesztésű, 450 lóerős nyolchengeres erőforrás áll.

Ami a további fejlesztéseket illeti, a lábmozdulattal nyitható csomagtérfedél mostantól ugyanígy zárható is; a hátsó üléssorhoz fejlett szórakoztatórendszer rendelhető, a belső hangulatvilágítás színe pedig narancs és fehér között variálható. Ha már világítás: új opcióként megjelent az automatikus vakításmentesítő fényszóró, az ember- és állatfelismerő funkcióval bővített Night Vision éjjellátó rendszer, és az akadályokat megvilágító dinamikus szpotfény funkció.

A hagyományos felhasználókat kevésbé, a XXI. század gyermekeit azonban annál inkább meghatja, hogy olyan újdonságokkal bővült az online funkciók sora, mint a diktálásos szövegbevitel (akár jegyzeteléshez, akár SMS küldéséhez), vagy az átalánydíjas online zenei streaming szolgáltatás. Mindenki örülhet ellenben a november végétől rendelhető dugó-asszisztensnek, amely a sávbantartó, adaptív tempomat és ütközésfelügyeleti funkciókat egybegyúrva gyakorlatilag autonóm kis sebességű haladást tesz lehetővé. Ezzel párhuzamosan, a piacon kissé megkésve jön a négyajtós és kombi kivitelekhez kérhető parkolóautomata.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Eddig nagyon furcsállottam az 518d hiányát, pedig az X3nak is volt 18d-je. Milyen diszkréten frissítették az 5 GT-t pedig nagyon kellett neki egy másik far. Amúgy szebb is lett, de az ilyen formatervből nehéz jól kijönni.

  • CSAKAZÉRTISVETTEL

    És akkor most hallgassuk meg menőmano professzor okfejtését, hogy a Toyota mennyivel többet tud ezektől és mennyivel jobb ezeknél.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.