Itt a megújult BMW 5-ös

Új belépőmodell, majdnem azonos megjelenés, modern tartalom

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.20. 09.00

A pünkösdi hétvégét választotta a felfrissített 5-ös széria bemutatására a BMW. Sok az új szolgáltatás, majdnem változatlan a megjelenés.

Átrajzolt hűtőmaszk, módosított alsó légbeömlők, alapáras xenon (és feláras LED) fényszórók; két új csomag (Luxury Line és Modern Line), a modell szélességét jobban kiemelő hátsó kötény és modernebb lámpatestek – az optikai változásokat, amelyekről a közelmúltban már beszámolhattunk, maga a gyár is elegendőnek tartja néhány sorban részletezni.

Ugyanez igaz a beltérre, ahol a szedán és a kombi kivitelben az iDrive (mostantól érintésérzékeny) kezelőszerve krómkeretet kapott, a középkonzoli tárolórekeszekek pedig megnőttek. Az 5 GT csomagtartója 440-ről 500 literre nőtt, hála az átrajzolt farnak.

Ha a dizájnereknek nem is akadt sok dolguk ezzel a facelifttel, a mérnökök munkálkodtak serényen.

A hajtásláncok újfent tisztább üzeműek lettek, és immár mindegyik teljesíti a másfél év múlva hatályba lépő Euro 6-os normát. Ennek érdekében a dízel modellek NOx-csökkentő technológiát kaptak, általában javult a légellenállás (520i: Cw 0,25), a hatásfok-javító technológiák (Efficient Dynamics) sorában pedig újdonságként megjelent a hajtásláncot a kerekekről lekapcsoló, szabadonfutó funkció, a navigáció öko-útvonal opciója, valamint a közelgő sebességkorlátozást figyelembe vevő, és az autó sebességét előre ahhoz igazító proaktív vezetőtámogató rendszer, amely a hibrid verzió esetében a hajtáslánc-komponensek összehangolását is módosítja.

Szintén a takarékosság jegyében új dízel alapmotort kap az 5-ös széria: a 143 lóerős, ikerturbós 518d a szedánhoz és a kombihoz társítható, átlagfogyasztása 4,5 liter száz kilométeren. Ugyancsak új ennél a két karosszériavariánsnál az 520d xDrive hajtáslánc. A kínálat másik végpontján (mindhárom kivitelnél) az új fejlesztésű, 450 lóerős nyolchengeres erőforrás áll.

Ami a további fejlesztéseket illeti, a lábmozdulattal nyitható csomagtérfedél mostantól ugyanígy zárható is; a hátsó üléssorhoz fejlett szórakoztatórendszer rendelhető, a belső hangulatvilágítás színe pedig narancs és fehér között variálható. Ha már világítás: új opcióként megjelent az automatikus vakításmentesítő fényszóró, az ember- és állatfelismerő funkcióval bővített Night Vision éjjellátó rendszer, és az akadályokat megvilágító dinamikus szpotfény funkció.

A hagyományos felhasználókat kevésbé, a XXI. század gyermekeit azonban annál inkább meghatja, hogy olyan újdonságokkal bővült az online funkciók sora, mint a diktálásos szövegbevitel (akár jegyzeteléshez, akár SMS küldéséhez), vagy az átalánydíjas online zenei streaming szolgáltatás. Mindenki örülhet ellenben a november végétől rendelhető dugó-asszisztensnek, amely a sávbantartó, adaptív tempomat és ütközésfelügyeleti funkciókat egybegyúrva gyakorlatilag autonóm kis sebességű haladást tesz lehetővé. Ezzel párhuzamosan, a piacon kissé megkésve jön a négyajtós és kombi kivitelekhez kérhető parkolóautomata.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Eddig nagyon furcsállottam az 518d hiányát, pedig az X3nak is volt 18d-je. Milyen diszkréten frissítették az 5 GT-t pedig nagyon kellett neki egy másik far. Amúgy szebb is lett, de az ilyen formatervből nehéz jól kijönni.

  • CSAKAZÉRTISVETTEL

    És akkor most hallgassuk meg menőmano professzor okfejtését, hogy a Toyota mennyivel többet tud ezektől és mennyivel jobb ezeknél.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.