Szép a Lamborghini ötvene, de a száz mégis csak száz. 


Ehhez képest az 1913-ban alapított Aston Martin egészen szerényen ünnepli kerek évfordulóját A tervezőknek adott utasításokat nem bonyolították túl: hat hónap alatt kellett elkészíteniük egy olyan autót, ami egyszerre állít méltó emléket a márka múltjának, és vázol fel egy lehetséges, pompázatos jövőt. 

A CC100 Speedster Concept tipikus brit visszafogottsággal idézi az elmúlt évtizedek dicsőségét, mindenekelőtt a márka mindenkori legnagyobb versenysikerét, az 1959-es Nürburgringi 100 kilométeres futamot megnyerő DBR1-et – olyannyira, hogy a két autó egyszerre vonult fel az idei 24 óráson, a tanulmányautó kormányánál a zseniális Sir Stirling Moss-szal. 

A négy és fél méter hosszú, két méter széles CC100 mindkét feltételt bravúrosan teljesíti; összhatásában egyértelmű főhajtás a múlt század derekának legjobb négykerekűi előtt, részleteiben azonban modern, merész és agresszív. 
Az autót a márka hatliteres, 12 hengeres motorja hajtja, a kormányról kapcsolható, hatfokozatú sebességváltón keresztül. Az 517 lóerős, 569 Nm nyomatékú erőforrás nem sokkal több mint négy másodperc alatt gyorsítja 100-ra a kétüléses speedstert, a végsebességet 290 km/órában korlátozták. 
A CC100 Speedster Concept nem valami sorozatgyártású modell előzetese, ám a cégvezetés szerint egyes stíluselemei visszatérhetnek későbbi típusaikon.