Most már muszáj lecserélni a téli gumikat!

Nyáron nem biztonságosak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.19. 13.00

Sokat kockáztat, aki úgy dönt, hogy a nyári szezonra is fent hagyja a téli gumikat. Balesetveszélyes így közlekedni.

A hosszúra nyúlt idei téli szezon után sokan úgy vannak vele, hogy inkább nem cserélik le a téli gumikat, hanem az év végéig az autón hagyják őket. De ez a Continental közleménye szerint felelőtlenség: a meleg évszakokban a téli abroncsok fékútja jelentősen hosszabb, irányíthatóságuk pedig lényegesen rosszabb, mint a nyári gumiké.

Nyári melegben végrehajtott tesztek eredményei szerint egy 100 km/h-s sebességről megkezdett vészfékezés során a téli abroncsokkal szerelt személyautó nagyjából 6 méterrel később kerül álló helyzetbe, mint a nyári abroncsokkal szerelt társa. A nyári gumikkal szerelt autó megállásának pillanatában a téli gumis jármű sebessége még mindig 37 km/h. Nyári körülmények között a meghosszabbodó fékút mellett a téli abroncsokkal szerelt autó irányíthatósága is jelentősen romlik, ami különösen a nagy sebességgel végzett elkerülő manővereknél veszélyes.

Nyári gumiabroncsokkal gond nélkül végrehajtható 80 km/h-s sebességű kikerülési manőver, téli abroncsokon már 70 km/h-s sebesség alatt is kritikus lehet ugyanez nyári körülmények között. A téli abroncsok kizárólag városi forgalomban sem jók: a meleg évszakban nagyobb a téli abroncsok kopásának mértéke, a gördülési ellenállásuk pedig 15 százalékkal is nagyobb lehet, érezhetően növelve ezzel az autó fogyasztását.

Kommentek

  • kopasz0216

    Nem fogy a nyári gumi… :D

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.