Nem szennyezi a Földet a milliomos-rali

CO2-kvótákkal tisztítják meg a Gumball 3000 megaversenyt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.17. 10.00

Ki gondolná, hogy egy több tízezer lóerőt felvonultató közúti rali kihozható nulla emissziósra? Pedig igen, csak szándék és pénz kell hozzá.

Ellentmondásos dolog ez a CO2-kvóta dolog, hiszen az a tucatnyi százmilliós értékű szupersportkocsi, amely idén tizenötödik alkalommal szeli át Európát, a holnapi rajttól számított kilenc versenynap alatt több mázsa széndioxiddal fogja szennyezni a Föld légkörét. 

Ez ugye vissza nem fordítható, viszont máshonnan átcsoportosítható. Ha a résztvevők vagy a rendezők úgy döntenek, hogy szívesen megkímélnék a világot az általuk kibocsátott károsanyagokkal azonos mennyiségű, további CO2 kibocsátásától, egy cég az általuk biztosított anyagi forrásokat felhasználva azonos mértékben teremt megújuló forrásból származó energiát, amit a világ elektromos hálózatába bárhol feltöltve helyreállítható a globális egyensúly. 
Így a versenyzők tevékenysége nyomán összességében ugyanannyi CO2 jut a légkörbe, mintha kilenc napon át horgásztak volna egy alaszkai patakban, csak közben több száz lóerős sportkocsikat toltak szét közúton. Álságos, de statisztikailag kikezdhetetlen tranzakció. 
Az egyensúly megteremtését az tette lehetővé, hogy idén egy fenntartható forrásból származó energia vásárlására és értékesítésére szakosodott cég, a CNI UK ügyvezetője is részt vesz a futamon, és cége vállalta a megfelelő kvóták előteremtését. 
A Gumball 3000 útvponala Koppenhágából indulva a Skandináv-félszigeten, majd Oroszországon át a Baltikumba, majd onnan Lengyelországon és Ausztrián át Monte Carlóig húzódik. A versenyen bizonyosan részt vesznek olyan álomautók, mint a Bugatti Veyron, Koenigsegg CCXR, Ferrari F12, Porsche Carrera GT, Mercedes-Benz SLR 722, illetve Sterling Moss, Ferrari 458, Lamborghini Aventador, McLaren MP4-12C, SLS Black Series, az új Jaguar F-Type, vagy a Batman Tumbler replikája. 
A legutóbbi jelentések szintén rajthoz áll egy Nissan GT-R Nismo, vagy az egyedi építésű Rebellion R2K.
A CNI korábban a Vodafone McLaren Mercedes F1 istálló tevékenységeit, illetve a Bloodhound SSC sebességi világrekord-kísérletet is kihozta szénsemlegesre.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.