A világ legnagyobb személyszállító repülőgépe, az Airbus A380-as gigantikus átadócsarnokában tartotta premierjét az új Mercedes-Benz S-osztály. Stílusos utalás ez arra, milyen nagy jelentőséget tulajdonítanak a W222 kódjelű limuzin színre lépésének, amelynek fejlesztése során ‘a világ legjobb autóját’ akarták létrehozni a mérnökök. 

Hogy sikerült-e, az idővel elválik, az viszont már most valószínűsíthető, hogy a világ leghosszabb sajtóanyagát sikerült összeállítani az “intelligens vezetés”, “gazdaságos technológia” és “a fényűzés esszenciája” hármas szlogen gyújtópontjában megszületett új luxusautóról. 
Az eredeti litánia elolvasható itt angolul, itt pedig németül, de ha van jobb dolgod is ezen a szép napon, alább összefoglaltuk az új generációs S-osztály lényegét. 
Gazdaságos technológia 
Egy zászlóshajó esetében a formaterv elemzése elvileg a luxus alfejezetéhez kellene, hogy tartozzon. Csakhogy a W222 mérnökei megvalósították a lehetetlent, és saját rekordjukat beállítva a világ (holtversenyben) legcsekélyebb közegellenállású autójaként prezentálták az 5,12 méteres luxuslimuzint. 


Az alapmodell 0,24-es Cw értéke, illetve a négyhengeres motorral szerelt ökoharcos S 300 BlueTEC HYBRID még tovább optimalizált, 0,23-as közegellenállási együtthatója a közel egy méterrel rövidebb, kisebb homlokfelületű CLA rekordját ismétli meg. 
Ehhez a bravúrhoz a teljes aerodinamikai arzenált bevetették, a lezárható hűtőrostélyoktól kezdve a 120 km/óra felett akár 20 mm-rel csökkenő hasmagasságig, a hátsó lámpákon kialakított légterelő peremektől a csaknem teljesen burkolt hátsó tengelyig. 
A szélbarát kialakításon túl számos egyéb módszerrel is spórol az energiával az S-osztály. 
Teljes egészében leszámolt például az izzókkal: nem hogy a fényszórókban, de még a kesztyűtartóban is fénykibocsátó diódák világítanak. Az autó fedélzetén összese közel 500 darab LED-et helyeztek el a mérnökök; fényszórónként 56, a hátsó zárófényekben 35, a ködlámpában 4 darab világít; és mivel a technológia nem csak takarékos és gyors, de rendkívüli hatásfokával igen erős is, a féklámpát úgy hangolták, hogy éjszaka, illetve álló helyzetben csökkentett fényerővel világítson – tetszenek jegyzetelni a Volkswagennél? 
Intelligens vezetés 
A modern, késlekedés nélkül aktiválható, tetszőlegesen vezérelhető LED világítás a kulcsa a Mercedes két optikai vezetőtámogató rendszerének: az Adaptive Highbeam Assist Plus és a Night View Assist Plus funkcióknak. 


Előbbi lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag folyamatosan távolsági fénnyel autózzunk, és kitakarja az úton feltűnő járműveket, megelőzve, hogy elvakítsuk a szemből érkező vagy előttünk haladó sofőröket. 
A másik rendszer a klasszikus éjjellátó funkciót toldja meg a gyalogosokat felismerő technológiával, és az úton észlelt emberalakokat célzottan megvilágítja a LED-es fényszóró egy nyalábjával, kiemelve őt a sötét környezetből. 
A további, ma már hagyományosnak mondható módon radar- és kameravezérelt rendszerek az elektromos kormányszervón keresztül beavatkozva automatikusan sávban tartják az autót, dugóban pedig a sávhatárt és a környező autókat egyaránt felügyelve leveszik a vezető válláról az araszolás nyűgjét (Distronic Plus). 

Hasonló funkciót tölt be az aktív sávbantartó funkció, ami a(z egyébként az elfordítás szögétől függően változó áttételt alkalmazó) kormány helyett a megfelelő oldali fékek működtetésével akadályozza meg, hogy az autó átsodródjon a szomszéd sávba. Ennek nagy újdonsága, hogy a holttérfigyelő által már ki nem szolgált, az autó mellett, illetve előtt haladó autókon kívül a szemből érkező forgalmat is figyeli: magyarul nem engedi, hogy előzzünk, amennyiben az ellenirányú sávban autó közeledik. 
A sztereo kamerával kiegészített vészfékrásegítő berendezés a keresztirányú forgalmat, illetve a gyalogosokat is felügyelve fokozza a fékerő mértékét szükség esetén (BAS Plus): a megoldás 27 százalékkal csökkenti annak a kockázatát, hogy a nyílt kereszteződésben ütközzünk össze egy merőlegesen közlekedő járművel. 
Az új generációs S-osztály legnagyobb menetdinamikai vonatkozású dobása mindemellett kétségtelenül a világelső proaktív futómű-szabályozó rendszer: ez a több rendszert is kiszolgáló sztereó kamera segítségével figyeli az útfelület minőségét, és a szerényen Magic Body Control néven emlegetett aktív vezérlés révén mindig optimális futómű-beállítást aktivál. 
Az elöl négy, hátul öt lengőkart alkalmazó futóműhöz minden kivitelen alapáron kínált Airmatic légrugózásra épülő rendszer opcióként rendelhető a V8-as csúcsmodellhez, és a gyakorlatban hatékonyan simítja ki a keresztbordákat, a hosszanti hullámokat vagy a kátyúkat. A rendszer 130 km/óráig, jó látási viszonyok között üzemképes. 
A fényűzés esszenciája 
Ezek után elérkeztünk a luxusautók legfontosabb komponenséhez: a tulajdonos kényelmet biztosító rendszerekhez. 
A klímaberendezés nem csupán hőmérsékletében, de a befúvás irányában és mennyiségében is külön-külön vezérelhető a vezető és az utasoldalon; ezen túl a hátsó utasok is önállóan szabályozhatják maguk mikroklímájának hőmérsékletét. 
Azokon a vidékeken, ahol a levegő hűtése a legkisebb probléma, a rádiótávvezérlésű állóhelyzeti fűtés mellett a fűthető kormánykerékből, első és hátsó ülésekből, valamint első és hátsó kartámaszokból álló csomag kényezteti a vevőket. 
Kevésbé életbe vágó, de kellemes az Air Balance rendszer, amely rendkívül hatékony légszűrést és az ismert illatosító rendszereknél nagyságrendekkel kifinomultabban működő parfümözést kínál, amely a különleges illatanyagnak köszönhetően nem issza be magát a kárpitokba, így bármikor nyom nélkül kikapcsolható az orr-élmény. 


Az új piacok (értsd: Kína) igényeit szem előtt tartva a Mercedes kifejezetten sofőrös autóként fejlesztette a W222-t, és ez a filozófia elsősorban az ülésrendszereknél jut kifejezésre. Noha a vezető és utasa sem érezheti magát elhanyagolva (opcióként lávaköves masszázst szimuláló masszázsprogrammal, illetve a levegőt nem csak fújni, de elszívni is képes ülésszellőzéssel kényeztethetik magukat), igazán hátul indulnak be a dolgok. 
A sofőr csomag messzebb előretolható első utasülést és hátsó saroktámaszt kínál, a nyújtott tengelytávú kivitel pedig ötféle, külön megrendelhető hátsó konfigurációt nyújt. 
A csaknem 45 fokig hátradönthető üléstámla fejedelmi kényelmet (és szép álmokat) ígér, és hogy mindez ne menjen az utasbiztonság rovására, arról a biztonsági övbe beépített légzsák, valamint az ülőlap alatt felfúvódó, előrecsúszást megakadályozni hivatott légzsák gondoskodik. 
Ha nem alszik, akkor sem unatkozik az S-osztály utasa: ha eleget játszott hűthető és fűthető pohártartójával, valamint a repülőgépekről ismert (Google Maps-alapú) utazási információs képernyőn megjelenő adatokkal, jöhet a multimédiás élmény. 
A három audiorendszer leggyengébbike is tíz hangszórót kínál, a csúcskivitelű Burmester 3D térhatású rendszer 24 hangszórót, 1540 watt zenei teljesítményt, személyre szabható zajkioltó technológiát és további igényes funkciók hosszú sorát kínálja az ínyenceknek. 
A fedélzeti wifi magától értetődő. 
Mégis csak autó 
A rengeteg szolgáltatás, filozófia és furmány között hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy a Mercedes-Benz végső soron autógyár, az S-osztály pedig gépjármű – nem is akármilyen. 
A futóműről már szóltunk, a vázszerkezetről azonban még nem. Ennek tömeghez viszonyított torziós szilárdsága pontosan ötven százalékkal haladja meg a most kifutó szériáét. A szerkezeti elemek jelentős részén kívül minden egyes karosszériapanel alumíniumból készült, így a gázolás esetén 80 mm-rel megemelkedő, gyalogosbarát motorházfedél is 

Az autó méretezése merőben szokatlan: mind a rövid, mind a hosszú kivitel tengelytávja megegyezik az elődmodellével. A karosszéria csupán 2 centiméterrel lett hosszabb; és csaknem hárommal szélesebb, a magasság alaphelyzetben 1 mm-rel csökkent. 
Szintén nem hétköznapi a bevezetéskor négytagú motorkínálat összetétele: a paletta felét villanymotor támogatja a minél jobb hatásfok elérésében. Egyikük az említett S300 BlueTEC HYBRID, amelynek a műfajban bevett, túlméretes modelljelzése mögött valójában egy 2,2 literes, négyhengeres dízelmotor és egy 20 kW (27 LE) teljesítményű villanymotor párosa áll, és amely 4,4 literes szabványos átlagfogyasztást mutathat fel. 
A másik, az S400 HYBRID egy 3,5 literes, 306 lóerős hathengeres V-motorhoz társítja ugyanezt az elektromos erőforrást, az eredmény 6,3 literes norma szerint átlagfogyasztás, 6,8 másodperces 0-100 km/óra gyorsulás mellett. És ez még nem minden, mert hamarosan jön az S500 Plug-In HYBRID, amely a jelenlegi csúcsmodellhez (4.7 V8, 455 LE, 700 Nm) fogható teljesítményt kínál majd, eszement, négy liter alatti fogyasztással.