Új Mercedes S-osztály: a világ legjobb autója?

Minden, amit a W222-ről tudni akartál - és az nem kevés!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.16. 07.00

Kameravezérelt futómű-szabályozás, forróköves masszázs, kívül-belül LED-lámpa, és két hibrid hajtáslánc: az új Mercedes-Benz S-osztály minden szinten világújdonságokkal támad.

A világ legnagyobb személyszállító repülőgépe, az Airbus A380-as gigantikus átadócsarnokában tartotta premierjét az új Mercedes-Benz S-osztály. Stílusos utalás ez arra, milyen nagy jelentőséget tulajdonítanak a W222 kódjelű limuzin színre lépésének, amelynek fejlesztése során ‘a világ legjobb autóját’ akarták létrehozni a mérnökök. 

Hogy sikerült-e, az idővel elválik, az viszont már most valószínűsíthető, hogy a világ leghosszabb sajtóanyagát sikerült összeállítani az “intelligens vezetés”, “gazdaságos technológia” és “a fényűzés esszenciája” hármas szlogen gyújtópontjában megszületett új luxusautóról. 
Az eredeti litánia elolvasható itt angolul, itt pedig németül, de ha van jobb dolgod is ezen a szép napon, alább összefoglaltuk az új generációs S-osztály lényegét. 
Gazdaságos technológia 
Egy zászlóshajó esetében a formaterv elemzése elvileg a luxus alfejezetéhez kellene, hogy tartozzon. Csakhogy a W222 mérnökei megvalósították a lehetetlent, és saját rekordjukat beállítva a világ (holtversenyben) legcsekélyebb közegellenállású autójaként prezentálták az 5,12 méteres luxuslimuzint. 


Az alapmodell 0,24-es Cw értéke, illetve a négyhengeres motorral szerelt ökoharcos S 300 BlueTEC HYBRID még tovább optimalizált, 0,23-as közegellenállási együtthatója a közel egy méterrel rövidebb, kisebb homlokfelületű CLA rekordját ismétli meg. 
Ehhez a bravúrhoz a teljes aerodinamikai arzenált bevetették, a lezárható hűtőrostélyoktól kezdve a 120 km/óra felett akár 20 mm-rel csökkenő hasmagasságig, a hátsó lámpákon kialakított légterelő peremektől a csaknem teljesen burkolt hátsó tengelyig. 
A szélbarát kialakításon túl számos egyéb módszerrel is spórol az energiával az S-osztály. 
Teljes egészében leszámolt például az izzókkal: nem hogy a fényszórókban, de még a kesztyűtartóban is fénykibocsátó diódák világítanak. Az autó fedélzetén összese közel 500 darab LED-et helyeztek el a mérnökök; fényszórónként 56, a hátsó zárófényekben 35, a ködlámpában 4 darab világít; és mivel a technológia nem csak takarékos és gyors, de rendkívüli hatásfokával igen erős is, a féklámpát úgy hangolták, hogy éjszaka, illetve álló helyzetben csökkentett fényerővel világítson – tetszenek jegyzetelni a Volkswagennél? 
Intelligens vezetés 
A modern, késlekedés nélkül aktiválható, tetszőlegesen vezérelhető LED világítás a kulcsa a Mercedes két optikai vezetőtámogató rendszerének: az Adaptive Highbeam Assist Plus és a Night View Assist Plus funkcióknak. 


Előbbi lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag folyamatosan távolsági fénnyel autózzunk, és kitakarja az úton feltűnő járműveket, megelőzve, hogy elvakítsuk a szemből érkező vagy előttünk haladó sofőröket. 
A másik rendszer a klasszikus éjjellátó funkciót toldja meg a gyalogosokat felismerő technológiával, és az úton észlelt emberalakokat célzottan megvilágítja a LED-es fényszóró egy nyalábjával, kiemelve őt a sötét környezetből. 
A további, ma már hagyományosnak mondható módon radar- és kameravezérelt rendszerek az elektromos kormányszervón keresztül beavatkozva automatikusan sávban tartják az autót, dugóban pedig a sávhatárt és a környező autókat egyaránt felügyelve leveszik a vezető válláról az araszolás nyűgjét (Distronic Plus). 

Hasonló funkciót tölt be az aktív sávbantartó funkció, ami a(z egyébként az elfordítás szögétől függően változó áttételt alkalmazó) kormány helyett a megfelelő oldali fékek működtetésével akadályozza meg, hogy az autó átsodródjon a szomszéd sávba. Ennek nagy újdonsága, hogy a holttérfigyelő által már ki nem szolgált, az autó mellett, illetve előtt haladó autókon kívül a szemből érkező forgalmat is figyeli: magyarul nem engedi, hogy előzzünk, amennyiben az ellenirányú sávban autó közeledik. 
A sztereo kamerával kiegészített vészfékrásegítő berendezés a keresztirányú forgalmat, illetve a gyalogosokat is felügyelve fokozza a fékerő mértékét szükség esetén (BAS Plus): a megoldás 27 százalékkal csökkenti annak a kockázatát, hogy a nyílt kereszteződésben ütközzünk össze egy merőlegesen közlekedő járművel. 
Az új generációs S-osztály legnagyobb menetdinamikai vonatkozású dobása mindemellett kétségtelenül a világelső proaktív futómű-szabályozó rendszer: ez a több rendszert is kiszolgáló sztereó kamera segítségével figyeli az útfelület minőségét, és a szerényen Magic Body Control néven emlegetett aktív vezérlés révén mindig optimális futómű-beállítást aktivál. 
Az elöl négy, hátul öt lengőkart alkalmazó futóműhöz minden kivitelen alapáron kínált Airmatic légrugózásra épülő rendszer opcióként rendelhető a V8-as csúcsmodellhez, és a gyakorlatban hatékonyan simítja ki a keresztbordákat, a hosszanti hullámokat vagy a kátyúkat. A rendszer 130 km/óráig, jó látási viszonyok között üzemképes. 
A fényűzés esszenciája 
Ezek után elérkeztünk a luxusautók legfontosabb komponenséhez: a tulajdonos kényelmet biztosító rendszerekhez. 
A klímaberendezés nem csupán hőmérsékletében, de a befúvás irányában és mennyiségében is külön-külön vezérelhető a vezető és az utasoldalon; ezen túl a hátsó utasok is önállóan szabályozhatják maguk mikroklímájának hőmérsékletét. 
Azokon a vidékeken, ahol a levegő hűtése a legkisebb probléma, a rádiótávvezérlésű állóhelyzeti fűtés mellett a fűthető kormánykerékből, első és hátsó ülésekből, valamint első és hátsó kartámaszokból álló csomag kényezteti a vevőket. 
Kevésbé életbe vágó, de kellemes az Air Balance rendszer, amely rendkívül hatékony légszűrést és az ismert illatosító rendszereknél nagyságrendekkel kifinomultabban működő parfümözést kínál, amely a különleges illatanyagnak köszönhetően nem issza be magát a kárpitokba, így bármikor nyom nélkül kikapcsolható az orr-élmény. 


Az új piacok (értsd: Kína) igényeit szem előtt tartva a Mercedes kifejezetten sofőrös autóként fejlesztette a W222-t, és ez a filozófia elsősorban az ülésrendszereknél jut kifejezésre. Noha a vezető és utasa sem érezheti magát elhanyagolva (opcióként lávaköves masszázst szimuláló masszázsprogrammal, illetve a levegőt nem csak fújni, de elszívni is képes ülésszellőzéssel kényeztethetik magukat), igazán hátul indulnak be a dolgok. 
A sofőr csomag messzebb előretolható első utasülést és hátsó saroktámaszt kínál, a nyújtott tengelytávú kivitel pedig ötféle, külön megrendelhető hátsó konfigurációt nyújt. 
A csaknem 45 fokig hátradönthető üléstámla fejedelmi kényelmet (és szép álmokat) ígér, és hogy mindez ne menjen az utasbiztonság rovására, arról a biztonsági övbe beépített légzsák, valamint az ülőlap alatt felfúvódó, előrecsúszást megakadályozni hivatott légzsák gondoskodik. 
Ha nem alszik, akkor sem unatkozik az S-osztály utasa: ha eleget játszott hűthető és fűthető pohártartójával, valamint a repülőgépekről ismert (Google Maps-alapú) utazási információs képernyőn megjelenő adatokkal, jöhet a multimédiás élmény. 
A három audiorendszer leggyengébbike is tíz hangszórót kínál, a csúcskivitelű Burmester 3D térhatású rendszer 24 hangszórót, 1540 watt zenei teljesítményt, személyre szabható zajkioltó technológiát és további igényes funkciók hosszú sorát kínálja az ínyenceknek. 
A fedélzeti wifi magától értetődő. 
Mégis csak autó 
A rengeteg szolgáltatás, filozófia és furmány között hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy a Mercedes-Benz végső soron autógyár, az S-osztály pedig gépjármű – nem is akármilyen. 
A futóműről már szóltunk, a vázszerkezetről azonban még nem. Ennek tömeghez viszonyított torziós szilárdsága pontosan ötven százalékkal haladja meg a most kifutó szériáét. A szerkezeti elemek jelentős részén kívül minden egyes karosszériapanel alumíniumból készült, így a gázolás esetén 80 mm-rel megemelkedő, gyalogosbarát motorházfedél is 

Az autó méretezése merőben szokatlan: mind a rövid, mind a hosszú kivitel tengelytávja megegyezik az elődmodellével. A karosszéria csupán 2 centiméterrel lett hosszabb; és csaknem hárommal szélesebb, a magasság alaphelyzetben 1 mm-rel csökkent. 
Szintén nem hétköznapi a bevezetéskor négytagú motorkínálat összetétele: a paletta felét villanymotor támogatja a minél jobb hatásfok elérésében. Egyikük az említett S300 BlueTEC HYBRID, amelynek a műfajban bevett, túlméretes modelljelzése mögött valójában egy 2,2 literes, négyhengeres dízelmotor és egy 20 kW (27 LE) teljesítményű villanymotor párosa áll, és amely 4,4 literes szabványos átlagfogyasztást mutathat fel. 
A másik, az S400 HYBRID egy 3,5 literes, 306 lóerős hathengeres V-motorhoz társítja ugyanezt az elektromos erőforrást, az eredmény 6,3 literes norma szerint átlagfogyasztás, 6,8 másodperces 0-100 km/óra gyorsulás mellett. És ez még nem minden, mert hamarosan jön az S500 Plug-In HYBRID, amely a jelenlegi csúcsmodellhez (4.7 V8, 455 LE, 700 Nm) fogható teljesítményt kínál majd, eszement, négy liter alatti fogyasztással.

Kommentek

  • jimmy49

    Kedves cikkíró mik azok az “ízzókörték”? Mi a hangtechnikában a 3D és hogy állítják elő? Miben különbözik a Quadrofon technikától?

  • garazsgeza

    a legnagyobb,legjobb, luxus autó
    és 4 hengeres dieselmotor ?
    talán minimum V8 vagy mint az Audi V12TDI ,az motor!!!
    a design is elég tataszagú,
    de a kíaniak biztos megveszik,nekik jó lesz

  • Drakmusz

    Kedves garazsgeza!Ezt mind egyedül sikerült,vagy valaki esetleg segített??Már egy W126-tól is berosálnál,ha beletehetnéd a popódat!!

  • zoldfulu2000

    garazsg: hát az a hejzet hogy ilyet rendeszerint taták vesznek. Az S klasse sosem volt az fiatalok autója (vagy akár álma szerintem).

    De a MErci mindig is az egyik leginnovatívabb márka volt, és az S klasse bemutatűásakor mindig tartalmazott olyan újítűsokat ami az egász autiparnak meghatározó volt.

    Persze azóta sok minden történt és ezért nem is lehet éveket várni amíg egy új S klassét bemutatnak.

    Amúgy az hogy maga a verda nem jön be nekünk az egy dolog, mi nem a célközönség vagyunk. Nekem már az előző belseje sem tetszett.

  • v_johny

    “Az S klasse sosem volt az fiatalok autója (vagy akár álma szerintem).” Azért egy S AMG lehet a fiatalok álma… :-)

  • zoldfulu2000

    Egy fiatal álmodozzon porschékről meg Ferrarikról. :)

    Szerintem tök mindegy hogy AMG, lehet bármiylen erős és jól feleszuerelt egy S klasse kb annyira való poszterre mint egy Vito.

  • v_johny

    Hááát, én egy Porsche-t vagy Ferrari-t nem tennék egy lapra egy S AMG-vel, egészen más szegmens. Azonban a hétköznapi használatban (nem zárt pályán, oda hatalmas egy ilyen limuzin), sem élményfaktorban (vezetési élményben), sem feeling-ben nem kell kompromisszumokat kötni egy AMG-t terelgetve, cserébe sokkal nagyobb luxust, több teret nyújt (az említett modellekhez mérve. A Panamera megjelenésben lényegesen megosztóbb)…
    Szerintem a cikk nyitóképe tökéletes poszter…

  • zoldfulu2000

    johny: ha reális élményautó akkor egy E90 vagy F30as 3er, sorhatos benzinsessel, esetleg dízellel. Akinek ez nem ad elég élményt ott már komoly gondok vannak (vagy túl sok élvezkedés).

    Az S klasse konzervatív reprezentációs limo. Mindig is az volt, és most is azért veszik. Aki be szeret ülni a kormány mögé az inkább vesz egyel kisebbet (és ott tényleg AMG), vagy esetleg 7es bimmert, nem fog kevesebbet fizetni érte.

    Csak más célra szolgál. Én egyik S klassére sem tudtam gerhedni de maximálsian elismertem őket. A Bálna S klasse nem csak az egyetlen méltó ellenfél volt a Lexus LS ellen, de mind az előt W126hoz mind európában bármihez képest egy külön kategória volt (aki akkoriben követte emlékszik rá hogy pár évig milyen nyomasztó fölénye volt a japánoknak ). De azt elvinni pályára? AMG? Legfeljebb hogy elvonszolja a golyóálló páncélt.

  • menőmanó

    Új Mercedes S-osztály: a világ legjobb autója?

    Kizárt dolog!
    Már csak azért sem mert 6 éves korára a fele hókusz-pókusz nem fog működni benne. :)
    Normális sofőrnek nincs szüksége ilyen közlekedési eszközre, a többiek meg nem számítanak.

  • L.A. Rómeó

    “pár évig milyen nyomasztó fölénye volt a japánoknak ”
    most meg ez a S merci…
    egyik sem jelent semmit!

    régen audi 200as volt numero ein!
    mostmeg a vw pheton!

  • Dino871

    Hát szerintem csodás dolog hogy idáig jutott a technika mára és ennyi minden kényelmi és biztonsági berendezést lehet ebzsúfolni egy kocsiba de azért szerintem ez már sok…szó szerint tele van kacatokkal aminek a 70%-át a vevők fele sosem fogja használni..azt sem tudják majd hogy mi az amit tud a kocsijuk.Meg valszeg nem is érdekli őket túlzottan.
    Legyen kénylemes,legyen gyors,csendes,jó idő legyen meg nagy zene ha kell,szép bőrök,szép külső.Szerintem ennyi kell a célközönségnek nem 90 felé állítható ülés meg 80 féle funkciós klíma…
    Ettől függetlenül prezentációnak jó és csoda hogy van ilyen..és hogy lehet ilyet is csinálni…
    Persze én is elájulnék meg elfogadnék egyet..de valszeg sosem vennék ha futná rá akkor sem..max egyszer egy S65 AMG-t a motorja és hangja /megjelenése/ miatt de szerintem én sem használnám a fele cuccot ami benne van…
    Szerintem csak 1 nap kell ahhoz hogy az ember végig nyomkodjon minden gombot és megnézzen minden lehetséges funkciót…+ még 1 nap hogy elolvassuk a kézikönyvet is mi az miare magunktól nem jöttünk rá..:)

  • L.A. Rómeó

    “0,23-as közegellenállási együtthatója a közel egy méterrel rövidebb, kisebb homlokfelületű CLA rekordját ismétli meg. ”

    nem vagyok szak ember, de együtthatónak nincs köze homlok felülethez

  • L.A. Rómeó

    a légellenállásnak van, de együtthatónak nincs, az a formát minősíti nem a méretet

  • Matyi2010

    Két dolog:
    A kifutó S osztályból tavaly 65 ezer felett adtak el,míg 7-es BMW-t 59, A8 Audit 38 ezret (pedig a No.1 piacon, Kínában a márkák megítélésében fordított a sorrend).
    Az utóbbi 3 éven eladott S osztály 15 %-a kelt el Európában és 21%-a az USA-ban. Kínában adták el a 49%-át.

  • demagóg

    Csúcs! 200-as tempónál csendben hátradőlve masszíroztatni nem lehet rossz élmény :)))

  • Mahler

    Kéznyujtásnyira minden, amit a mai technika “beletehet” egy autóba – és ennek azért örülni kell!! Mert hogy idáig eljutottunk, hogy ezt tudjuk, sőt ennél többet is!-az nem kis dolog, reményt adhat, hogy -csodák-csodája!- lehet még jobb is. A fejlődés nem áll meg.

  • Tede

    Ismerjük már a világ legjobb legtökéletesebb nagyképű Mercedes dumát! Mosolygásra ösztönöz ez a duma. menőmanónak
    igaza van. Míg van garancia ezeken a kocsikon addig működik monden utánna átok egy a Mercedes . A Audi és Bmw különbb és tartósabb mégsincs ekkora pofája a gyártónak. Személy szerint a belsőt taszítónak tartom, a külső meg semmilyen. HA lenne egy újra pénzem biztos nem ezt választanám!

  • v_johny

    Tede:

    Hidd el, nem is Te vagy a célközönsége (az általad leírtakból vonatkoztatva). Tudod, az ezen kategóriában vásárolgató emberkéket nem érdekli a garancia vagy a fenntartási és egyéb költségek.
    Sőt megkockáztatom, hogy mire lejár a garancia már meg sincs nekik ez az autó vagy már vett még mellé pár másik -egzotikus vagy luxus- autót (vagy hajót és repülőt?)…

  • VWBG

    A kocsi külsejét illetően: elölről tipikus Mercedes. Oldalról, hátulról nekem Maybach utánérzésem támad. Szerintem ezzel az autó kicsit öszvér hatását kelti. A belső abszolút luxus, bár nekem személytelen a hatalmas kijelző, a kormány pedig egyenesen ronda! Nem tudom kivel lehet majd megemészteni ezt a dizájnt. Tény, hogy az autó fő piaca nem Magyarország lesz, és a jobb hátul ülő tulajt nem a kormány fogja leginkább foglalkoztatni, hanem a kényelem, amiből az új S (is) 5-ös. (Na meg persze az utca elismerő tekintete.)
    A most frissült Hetes BMW a vezetési élményre vágyók abszolút befutója.
    Az Audi A8 pedig az arany középút – ahogy szokták mondani.
    Ha lehetőségem engedné én biztos az A8-at választanám, míg így “öregesen is”. Az idén érkező új generáció pedig bizonyosan csak megerősítene korábbi elhatározásomban…

  • L.A. Rómeó

    tedenek van igazza.
    a sok felmérő szervezet meg aszongya hogy audi a8 és bmw 7 gyakrabban romlik el mindaz S merci, de ez nem így van, amúgy sem érdekelt sossem az ijen felmérés.
    audi és bmw jobb és kész.
    és nagyobb a hagyományuk is(audi 200)

  • Tede

    v_johny

    Valóban nem én vagyok a célközönség. Én is luxus kocsival járok, de tény és való, nem adnék ki rá ennyi pénzt.. De ha a kocsi eléri a 3-4 éves kort én is lehetek a célközönség, de az biztos hogy nem nyert meg az S osztály. Lehet h az első vásárlót nem érdekli, de ha a többi szív vele, a megkopott csillag fénye tovább halványodik, mint ahogy ezt megszoktuk. Véleményem szerint az egyik legnagyobb presztízsrombolás mindig az új
    S osztály, 2 vel ezelőtti beszaró váltók elektronikák armada miatt
    , mostani kiputó pedig a Stern adásában-ben írta le magát az egész hazug tökéletes Mercedesel együtt.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.