Porsche 918 Spyder: egyre kerekebb a kép

Egzotikus versenymegoldásokkal készül a sorozatgyártásra a Porsche 918

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.16. 15.30

Konkrétnak hangzó specifikációkat tett közzé régóta készülődő hibrid szupersportkocsijáról a Porsche. A 918 Spyder minden porcikáját a hajtáslánc köré tervezték

Újra és újra nekikezd elmondani a 918 történetét a Porsche, mi pedig lassan belezavarodunk, mi a régi információ, mi az új, és mi az, amit csak a képzelőerőnk tett hozzá a konnektoros hibrid szupersportkocsi specifikációihoz. 
A legújabb infocsomagban is sok a visszaemlékezés korábbi közlésekre, ám az ismétlések között elbújtatva hasznos adatdarabkákra bukkanhatunk. 
A szénszálas vázba ültetett V8-as versenymotor és a tengelyenként elhelyezett egy-egy villanymotor összteljesítménye az elmúlt időkben hónapról hónapra nőtt; egy éve még 770 lóerőről beszéltek, most 880-nál tart a számláló, és még van néhány hónap a premierig. 
Azt persze a Porsche is tudja, hogy a nyers erő csak egyenesben ér valamit, mindenütt máshol jobban járnak a tömeg/teljesítmény arány javításával, illetve a tömeg koncentrálásával. Ezért minden, ötven kilogrammnál nehezebb egyedi komponenst mélyre és középre igyekeztek tömöríteni; beleértve az ülések mögé beépített hibrid akkut is; a végeredmény egy 43:57 arányú tengelyterhelés. 
A 918 hátsókerék-kormányzásáról már tudtunk; most viszont a különböző üzemmódok részleteibe is beavat a Porsche. Az aktív aerodinamikai rendszer Race üzemmódban a fogyasztás rovására maximális leszorítóerőt termel, Sport állásban a nagyobb végsebesség a cél, míg az E (öko) mód a padlólemezben kialakított csappantyúk lezárásával és a hátsó szárny behúzásával, továbbá a fényszóró körüli hűtőlevegő-kopoltyúk zárásával javítja a karosszéria áramvonalasságát 
Az aerodinamika mellett a hajtáslánc vezérlése is szituációra hangolható. A kormányról ötféle állás aktiválható: az E-power akár 30 (korábban 25) kilométernyi, tisztán elektromos üzemet biztosít, mindazonáltal százra ilyenkor is 7 mp alatt ugrik az autó. Hibrid állásban a vezérlőelektronika osztja be, hogy a belső égésű és emissziómentes komponensek közül melyiket használja; Sport hibrid módban a villanymotor nem az energia megtakarítását, hanem a dinamikusabb haladást szolgálja. 
A Race hibrid csúcsra járatja az elektromos komponenst, a töltés állandó szinten tartása helyett rendszeresen megcsapolva az akkukat. Végezetül a Hot lap (nevezzük időmérőnek) funkcióban a hibrid akkuknak nincs szavuk, töltésükre nem pazarol energiát a V8, és addig küzd a tizedmásodpercekért a pilóta, amíg az akkuban akár egy morzsányi energia is marad. 
Ez a sok lehetőség is jól jelzi, hogy hibrid ide vagy oda, a Porsche a 4,6 literes nyolchengerest tekinti elsődleges erőforrásnak. Az akár 9150/percig (!) elforgó motor szénszálas olajteknőt, száraz karteres kenést, titán hajtókarokat, könnyített forgattyústengelyt és papírvékony falú acél-nikkel kipufogót kap. A fent kivezetett csöveket már régóta csodáljuk, arról azonban, hogy nem csak ezt, hanem a váltót is feje tetejére állította a Porsche, eddig nem esett szó: a duplakuplungos egység 180 fokos elforgatása az alacsony tömegközéppontot szolgálja. 
A 918-as projekt új fejlesztései között említést érdemel még a letisztult, két zónára osztott kezelőfelület, az univerzális váltóáramú töltő, a 25 perces gyorstöltést nyújtó, opciós tartozék – régi, bár még mindig jól csengő extra ellenben a Weissach csomag, ami burkolatlan szénszálas karosszéria-elemeket, magnézium vázkomponenseket és vékonyabb szigetelést hoz. A 35 kilós tömegcsökkentést nyújtó csomag fényezés helyett fóliás karosszériadekort és hatpontos öveket is tartalmaz.

Kommentek

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.