Porsche 918 Spyder: egyre kerekebb a kép

Egzotikus versenymegoldásokkal készül a sorozatgyártásra a Porsche 918

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.16. 15.30

Konkrétnak hangzó specifikációkat tett közzé régóta készülődő hibrid szupersportkocsijáról a Porsche. A 918 Spyder minden porcikáját a hajtáslánc köré tervezték

Újra és újra nekikezd elmondani a 918 történetét a Porsche, mi pedig lassan belezavarodunk, mi a régi információ, mi az új, és mi az, amit csak a képzelőerőnk tett hozzá a konnektoros hibrid szupersportkocsi specifikációihoz. 
A legújabb infocsomagban is sok a visszaemlékezés korábbi közlésekre, ám az ismétlések között elbújtatva hasznos adatdarabkákra bukkanhatunk. 
A szénszálas vázba ültetett V8-as versenymotor és a tengelyenként elhelyezett egy-egy villanymotor összteljesítménye az elmúlt időkben hónapról hónapra nőtt; egy éve még 770 lóerőről beszéltek, most 880-nál tart a számláló, és még van néhány hónap a premierig. 
Azt persze a Porsche is tudja, hogy a nyers erő csak egyenesben ér valamit, mindenütt máshol jobban járnak a tömeg/teljesítmény arány javításával, illetve a tömeg koncentrálásával. Ezért minden, ötven kilogrammnál nehezebb egyedi komponenst mélyre és középre igyekeztek tömöríteni; beleértve az ülések mögé beépített hibrid akkut is; a végeredmény egy 43:57 arányú tengelyterhelés. 
A 918 hátsókerék-kormányzásáról már tudtunk; most viszont a különböző üzemmódok részleteibe is beavat a Porsche. Az aktív aerodinamikai rendszer Race üzemmódban a fogyasztás rovására maximális leszorítóerőt termel, Sport állásban a nagyobb végsebesség a cél, míg az E (öko) mód a padlólemezben kialakított csappantyúk lezárásával és a hátsó szárny behúzásával, továbbá a fényszóró körüli hűtőlevegő-kopoltyúk zárásával javítja a karosszéria áramvonalasságát 
Az aerodinamika mellett a hajtáslánc vezérlése is szituációra hangolható. A kormányról ötféle állás aktiválható: az E-power akár 30 (korábban 25) kilométernyi, tisztán elektromos üzemet biztosít, mindazonáltal százra ilyenkor is 7 mp alatt ugrik az autó. Hibrid állásban a vezérlőelektronika osztja be, hogy a belső égésű és emissziómentes komponensek közül melyiket használja; Sport hibrid módban a villanymotor nem az energia megtakarítását, hanem a dinamikusabb haladást szolgálja. 
A Race hibrid csúcsra járatja az elektromos komponenst, a töltés állandó szinten tartása helyett rendszeresen megcsapolva az akkukat. Végezetül a Hot lap (nevezzük időmérőnek) funkcióban a hibrid akkuknak nincs szavuk, töltésükre nem pazarol energiát a V8, és addig küzd a tizedmásodpercekért a pilóta, amíg az akkuban akár egy morzsányi energia is marad. 
Ez a sok lehetőség is jól jelzi, hogy hibrid ide vagy oda, a Porsche a 4,6 literes nyolchengerest tekinti elsődleges erőforrásnak. Az akár 9150/percig (!) elforgó motor szénszálas olajteknőt, száraz karteres kenést, titán hajtókarokat, könnyített forgattyústengelyt és papírvékony falú acél-nikkel kipufogót kap. A fent kivezetett csöveket már régóta csodáljuk, arról azonban, hogy nem csak ezt, hanem a váltót is feje tetejére állította a Porsche, eddig nem esett szó: a duplakuplungos egység 180 fokos elforgatása az alacsony tömegközéppontot szolgálja. 
A 918-as projekt új fejlesztései között említést érdemel még a letisztult, két zónára osztott kezelőfelület, az univerzális váltóáramú töltő, a 25 perces gyorstöltést nyújtó, opciós tartozék – régi, bár még mindig jól csengő extra ellenben a Weissach csomag, ami burkolatlan szénszálas karosszéria-elemeket, magnézium vázkomponenseket és vékonyabb szigetelést hoz. A 35 kilós tömegcsökkentést nyújtó csomag fényezés helyett fóliás karosszériadekort és hatpontos öveket is tartalmaz.

Kommentek

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.