Miben bízzunk, ha használt?

Amit nyúznak, az lestrapált lesz A Dekra átfogó felmérésen elemezte, mely kategó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.16. 17.00

Átfogó piaci szemlén bizonyítják az autók, vénségükre helyt tudnak-e még állni. A német és japán gyártmányoknál a legjobbak az esélyeink.

Két év alatt tizenötmillió átvizsgált autó: ebből az adatbázisból már le lehet szűrni következtetéseket. A német műszaki járműfelügyelet, a Dekra le is szűrt néhányat: közzétették az átnézett mintegy ezer típus meghibásodási statisztikáit.

Az eredményeket méretosztály és futásteljesítmény szerint osztályozták. Ötvenezer kilométerenként új csoportot nyitottak, és soha nem számították be a karbantartás elmulasztásából adódó meghibásodásokat, hiszen azt nem az autó, hanem a tulajdonos idézte elő. Az eredmények részben meglepőek. 
Az első ötvenezer kilométer végén fej-fej mellett brillírozik minden kategória, százból több mint kilencven hét autó érdemi meghibásodás nélkül teljesíti ezt a távot. A problémák ezt követően kezdődnek – ezt nyilván mindenki tudta, de azt nem, hogy mely kategóriákban különösen látványos a hanyatlás, és melyek tartják magukat sziklaszilárdan a minőség ígéretéhez. 
Ha érdekel, milyen sportkocsit érdemes megvenni százezer kilométer felett, hogy mely nemzet büszkélkedhet a legtöbb kategória-elsőséggel, vagy hogy azonos futásteljesítménnyel az egyterűek vagy a szabadidőjárművek jelentenek-e kisebb kockázatot, vedd meg az Autó Magazin júniusi számát, és olvasd el a Megbízható Autók című írást. 
Az Autó Magazint keresd az újságárusoknál!

Kommentek

  • garazsgeza

    “A német és japán gyártmányoknál a legjobbak az esélyeink. ”
    ezt ilyen nagyvonalúan nem lehet kijelenteni,
    a Japánok nál a Németeknél is vannak kifejezetten rosszul sikerült konstrukciók,modellek,
    lehet egy Típus modellje egy benzinessel teljesen Ok
    ugyanaz a kocsi egy diesel motorral pedig pénztemetö ócskavas,
    szóval az ilyen statisztika SZARt SEM

  • men?manó

    De, egyértelműen ki lehet jelenteni.

  • zoldfulu2000

    Én gézval értek egyett. Akár egy egy rosszul bevállalt extra miatt is szívhat az ember. Toyota tulaj ismersőöm magyarázta hogy mire fogyeljek a volvónűl hogy ne xarjon be úgy a lámpm mint az övé. Pedig csak arról van szó hogy elxeztsék a japán mérnökök. (Ráadásul konzekvensen, ahogy a Lexus véleményeknél olvastam).

    Szal igen. Előttte olvasni fórumokon, motorok évjárat extrák mindenki belefuthat.

  • men?manó

    Azzal értesz egyet akivel akarsz, attól a tény még tény marad.

  • Gianniz

    Szerencse kell, meg józan ész ebben is. Mindenesetre, ha valaki olasz, vagy francia csodát vesz, nagyobb esélye lesz a szervízlátogatásoknak, az biztos.

  • zoldfulu2000

    gianniz: ez sem igaz. Az öreg családi alfánk 15 évesen is különösebb eghibásodás nélkóül teszi a dolgát, és visszanézve már rég felülmúlta az előd japánt (10 évesen ment el tőlünk). Az én korábbi alfám is makulátlanabb múlttal büszkélkedhet mint pl a volvóim. Ellenben ott is igaz a motor és extrák fontossága.

  • Gianniz

    Persze, van kivétel is, főleg olaszban, ha szívvel-lélekkel ápolják, akkor meghálálja:)

  • zoldfulu2000

    ez megint marhaság. Az két öreg ugynazt a gazdaságos odafigyelést kapta a szülőtől, maximális spórolás mellett. Az enyéim meg uyganazt a gyilkolást (évi 20-30e km részben harmada autobahnon nagy sebességgel). Tudni kell hogy mit kell kerülni És az nem “az olasz”, hanem egy egy konkrét autó. Amikor az alfát vettem épp akkor dobta ki egy kolegina a IVes golfját (gazd totálcar 4 évesen).

  • L.A. Rómeó

    a cikkböl csak anyi igaz hogy a német autók a legjobak!
    a töbi baromság!
    több mind 1 millijó autó meg sok millijó km…. minek???
    ahogy holiday montta:
    statisztikának semmi értelme, csak számok, ha megveszed vagy elromlik vagy nem, 50-50 százallék!!

    ő ijen statisztikkát értelemetlennek látta, de vezetet sajátot 2 autóval és az volt ami számmít!!
    és az mindig szögessen elentétben ült ezekkel, ez is bizonyittya hogy ezek hibás statisztikák!!
    (főlleg mikor mindig jappánok győznek..pfujj
    ha német győz aszt azér lehet komojan venni)

    szóval vagy elromlik vagy nem, 50-50%, enyi.

  • zoliiiii

    Ez csak a te véleményed, attól még nincs igazad. Ha így lenne, senki se venne német autón kívül mást.

    Amúgy, Holiday bérkommentelője vagy? :) Ritka irritáló személyiség lehetsz amilyen hangnemben írsz a cikkekhez.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.