Miben bízzunk, ha használt?

Amit nyúznak, az lestrapált lesz A Dekra átfogó felmérésen elemezte, mely kategó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.16. 17.00

Átfogó piaci szemlén bizonyítják az autók, vénségükre helyt tudnak-e még állni. A német és japán gyártmányoknál a legjobbak az esélyeink.

Két év alatt tizenötmillió átvizsgált autó: ebből az adatbázisból már le lehet szűrni következtetéseket. A német műszaki járműfelügyelet, a Dekra le is szűrt néhányat: közzétették az átnézett mintegy ezer típus meghibásodási statisztikáit.

Az eredményeket méretosztály és futásteljesítmény szerint osztályozták. Ötvenezer kilométerenként új csoportot nyitottak, és soha nem számították be a karbantartás elmulasztásából adódó meghibásodásokat, hiszen azt nem az autó, hanem a tulajdonos idézte elő. Az eredmények részben meglepőek. 
Az első ötvenezer kilométer végén fej-fej mellett brillírozik minden kategória, százból több mint kilencven hét autó érdemi meghibásodás nélkül teljesíti ezt a távot. A problémák ezt követően kezdődnek – ezt nyilván mindenki tudta, de azt nem, hogy mely kategóriákban különösen látványos a hanyatlás, és melyek tartják magukat sziklaszilárdan a minőség ígéretéhez. 
Ha érdekel, milyen sportkocsit érdemes megvenni százezer kilométer felett, hogy mely nemzet büszkélkedhet a legtöbb kategória-elsőséggel, vagy hogy azonos futásteljesítménnyel az egyterűek vagy a szabadidőjárművek jelentenek-e kisebb kockázatot, vedd meg az Autó Magazin júniusi számát, és olvasd el a Megbízható Autók című írást. 
Az Autó Magazint keresd az újságárusoknál!

Kommentek

  • garazsgeza

    “A német és japán gyártmányoknál a legjobbak az esélyeink. ”
    ezt ilyen nagyvonalúan nem lehet kijelenteni,
    a Japánok nál a Németeknél is vannak kifejezetten rosszul sikerült konstrukciók,modellek,
    lehet egy Típus modellje egy benzinessel teljesen Ok
    ugyanaz a kocsi egy diesel motorral pedig pénztemetö ócskavas,
    szóval az ilyen statisztika SZARt SEM

  • men?manó

    De, egyértelműen ki lehet jelenteni.

  • zoldfulu2000

    Én gézval értek egyett. Akár egy egy rosszul bevállalt extra miatt is szívhat az ember. Toyota tulaj ismersőöm magyarázta hogy mire fogyeljek a volvónűl hogy ne xarjon be úgy a lámpm mint az övé. Pedig csak arról van szó hogy elxeztsék a japán mérnökök. (Ráadásul konzekvensen, ahogy a Lexus véleményeknél olvastam).

    Szal igen. Előttte olvasni fórumokon, motorok évjárat extrák mindenki belefuthat.

  • men?manó

    Azzal értesz egyet akivel akarsz, attól a tény még tény marad.

  • Gianniz

    Szerencse kell, meg józan ész ebben is. Mindenesetre, ha valaki olasz, vagy francia csodát vesz, nagyobb esélye lesz a szervízlátogatásoknak, az biztos.

  • zoldfulu2000

    gianniz: ez sem igaz. Az öreg családi alfánk 15 évesen is különösebb eghibásodás nélkóül teszi a dolgát, és visszanézve már rég felülmúlta az előd japánt (10 évesen ment el tőlünk). Az én korábbi alfám is makulátlanabb múlttal büszkélkedhet mint pl a volvóim. Ellenben ott is igaz a motor és extrák fontossága.

  • Gianniz

    Persze, van kivétel is, főleg olaszban, ha szívvel-lélekkel ápolják, akkor meghálálja:)

  • zoldfulu2000

    ez megint marhaság. Az két öreg ugynazt a gazdaságos odafigyelést kapta a szülőtől, maximális spórolás mellett. Az enyéim meg uyganazt a gyilkolást (évi 20-30e km részben harmada autobahnon nagy sebességgel). Tudni kell hogy mit kell kerülni És az nem “az olasz”, hanem egy egy konkrét autó. Amikor az alfát vettem épp akkor dobta ki egy kolegina a IVes golfját (gazd totálcar 4 évesen).

  • L.A. Rómeó

    a cikkböl csak anyi igaz hogy a német autók a legjobak!
    a töbi baromság!
    több mind 1 millijó autó meg sok millijó km…. minek???
    ahogy holiday montta:
    statisztikának semmi értelme, csak számok, ha megveszed vagy elromlik vagy nem, 50-50 százallék!!

    ő ijen statisztikkát értelemetlennek látta, de vezetet sajátot 2 autóval és az volt ami számmít!!
    és az mindig szögessen elentétben ült ezekkel, ez is bizonyittya hogy ezek hibás statisztikák!!
    (főlleg mikor mindig jappánok győznek..pfujj
    ha német győz aszt azér lehet komojan venni)

    szóval vagy elromlik vagy nem, 50-50%, enyi.

  • zoliiiii

    Ez csak a te véleményed, attól még nincs igazad. Ha így lenne, senki se venne német autón kívül mást.

    Amúgy, Holiday bérkommentelője vagy? :) Ritka irritáló személyiség lehetsz amilyen hangnemben írsz a cikkekhez.

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.