Miben bízzunk, ha használt?

Amit nyúznak, az lestrapált lesz A Dekra átfogó felmérésen elemezte, mely kategó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.16. 17.00

Átfogó piaci szemlén bizonyítják az autók, vénségükre helyt tudnak-e még állni. A német és japán gyártmányoknál a legjobbak az esélyeink.

Két év alatt tizenötmillió átvizsgált autó: ebből az adatbázisból már le lehet szűrni következtetéseket. A német műszaki járműfelügyelet, a Dekra le is szűrt néhányat: közzétették az átnézett mintegy ezer típus meghibásodási statisztikáit.

Az eredményeket méretosztály és futásteljesítmény szerint osztályozták. Ötvenezer kilométerenként új csoportot nyitottak, és soha nem számították be a karbantartás elmulasztásából adódó meghibásodásokat, hiszen azt nem az autó, hanem a tulajdonos idézte elő. Az eredmények részben meglepőek. 
Az első ötvenezer kilométer végén fej-fej mellett brillírozik minden kategória, százból több mint kilencven hét autó érdemi meghibásodás nélkül teljesíti ezt a távot. A problémák ezt követően kezdődnek – ezt nyilván mindenki tudta, de azt nem, hogy mely kategóriákban különösen látványos a hanyatlás, és melyek tartják magukat sziklaszilárdan a minőség ígéretéhez. 
Ha érdekel, milyen sportkocsit érdemes megvenni százezer kilométer felett, hogy mely nemzet büszkélkedhet a legtöbb kategória-elsőséggel, vagy hogy azonos futásteljesítménnyel az egyterűek vagy a szabadidőjárművek jelentenek-e kisebb kockázatot, vedd meg az Autó Magazin júniusi számát, és olvasd el a Megbízható Autók című írást. 
Az Autó Magazint keresd az újságárusoknál!

Kommentek

  • garazsgeza

    “A német és japán gyártmányoknál a legjobbak az esélyeink. ”
    ezt ilyen nagyvonalúan nem lehet kijelenteni,
    a Japánok nál a Németeknél is vannak kifejezetten rosszul sikerült konstrukciók,modellek,
    lehet egy Típus modellje egy benzinessel teljesen Ok
    ugyanaz a kocsi egy diesel motorral pedig pénztemetö ócskavas,
    szóval az ilyen statisztika SZARt SEM

  • men?manó

    De, egyértelműen ki lehet jelenteni.

  • zoldfulu2000

    Én gézval értek egyett. Akár egy egy rosszul bevállalt extra miatt is szívhat az ember. Toyota tulaj ismersőöm magyarázta hogy mire fogyeljek a volvónűl hogy ne xarjon be úgy a lámpm mint az övé. Pedig csak arról van szó hogy elxeztsék a japán mérnökök. (Ráadásul konzekvensen, ahogy a Lexus véleményeknél olvastam).

    Szal igen. Előttte olvasni fórumokon, motorok évjárat extrák mindenki belefuthat.

  • men?manó

    Azzal értesz egyet akivel akarsz, attól a tény még tény marad.

  • Gianniz

    Szerencse kell, meg józan ész ebben is. Mindenesetre, ha valaki olasz, vagy francia csodát vesz, nagyobb esélye lesz a szervízlátogatásoknak, az biztos.

  • zoldfulu2000

    gianniz: ez sem igaz. Az öreg családi alfánk 15 évesen is különösebb eghibásodás nélkóül teszi a dolgát, és visszanézve már rég felülmúlta az előd japánt (10 évesen ment el tőlünk). Az én korábbi alfám is makulátlanabb múlttal büszkélkedhet mint pl a volvóim. Ellenben ott is igaz a motor és extrák fontossága.

  • Gianniz

    Persze, van kivétel is, főleg olaszban, ha szívvel-lélekkel ápolják, akkor meghálálja:)

  • zoldfulu2000

    ez megint marhaság. Az két öreg ugynazt a gazdaságos odafigyelést kapta a szülőtől, maximális spórolás mellett. Az enyéim meg uyganazt a gyilkolást (évi 20-30e km részben harmada autobahnon nagy sebességgel). Tudni kell hogy mit kell kerülni És az nem “az olasz”, hanem egy egy konkrét autó. Amikor az alfát vettem épp akkor dobta ki egy kolegina a IVes golfját (gazd totálcar 4 évesen).

  • L.A. Rómeó

    a cikkböl csak anyi igaz hogy a német autók a legjobak!
    a töbi baromság!
    több mind 1 millijó autó meg sok millijó km…. minek???
    ahogy holiday montta:
    statisztikának semmi értelme, csak számok, ha megveszed vagy elromlik vagy nem, 50-50 százallék!!

    ő ijen statisztikkát értelemetlennek látta, de vezetet sajátot 2 autóval és az volt ami számmít!!
    és az mindig szögessen elentétben ült ezekkel, ez is bizonyittya hogy ezek hibás statisztikák!!
    (főlleg mikor mindig jappánok győznek..pfujj
    ha német győz aszt azér lehet komojan venni)

    szóval vagy elromlik vagy nem, 50-50%, enyi.

  • zoliiiii

    Ez csak a te véleményed, attól még nincs igazad. Ha így lenne, senki se venne német autón kívül mást.

    Amúgy, Holiday bérkommentelője vagy? :) Ritka irritáló személyiség lehetsz amilyen hangnemben írsz a cikkekhez.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.