Legális védelem traffipax ellen

Szerző: Promóció levél küldés 
Dátum: 2013.05.16. 06.00

Sokan nincsenek tisztában vele, hogy Magyarországon nem tilos a traffipaxokat előjelző radar- és lézerdetektorok használata. A minisztérium szerint akár még szabályosabban is vezethet tőle az autós.

Itt a nyaralási szezon. Ilyenkor sokan indulnak hosszabb útra autójukkal, és közlekednek olyan környéken, utakon, amelyeken az év többi részében nem. Érdemes ilyenkor jobban figyelni, nehogy rosszemlékű legyen a kikapcsolódás. Egy 30 000 forintos csekk elronthatja a nyaralást.

Ha nem ismerjük a környéket, könnyen belefuthatunk egy nem látható sebességkorlátozásba

Ha nem ismerjük a környéket, könnyen belefuthatunk egy nem látható sebességkorlátozásba


Ismeretlen utakon könnyebben szaladhat bele – még az egyébként szabálytisztelő – autós is egy bírságba, egy-egy megbúvó 40-es, 30-as tábla miatt. Ám fel lehet készülni az ilyen esetekre is, hiszen Magyarországon nem tiltott a radar és lézerdetektorok használata.

2012. szeptember 1-jétől érvényes új törvényi szabályozás kimondja: “Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát.”

A radar- és lézerdetektorok pedig akár több száz méterrel is előre tudják jelezni a sebességmérő eszközöket, így lehetőség van esetlegesen korrigálni a sebességet – miközben ezek az érzékelők nem akadályozzák vagy zavarják a hatósági ellenőrzést.

A legális traffipaxjelző készülékek között találni szélvédőre rögzíthetőt, lökhárító mögé beépíthetőt, rendszámtábla keretbe szereltet. Sok termékből lehet választani, többféle kategóriában – annak függvényében, milyen minőségűre, milyen érzékenységűre van szükség, és nem mellékesen, mennyi pénzt szán rá az autós. A legális radar- és lézerdetektorok 10 000 és 300 000 forint közötti összegért kaphatók.

A szélvédőre helyezhető ESCORT 9500ix GPS EURO radar- és lézerdetektor

A szélvédőre helyezhető ESCORT 9500ix GPS EURO radar- és lézerdetektor


Természetesen minél nagyobb érzékenységű az eszköz, annál nagyobb esély van a mérés észlelésre. Akár hátulról, akár elölről mérik az autót, minden esetben előfordulhat, hogy az adott jármű előtt haladóról visszaverődik annyi jel (infravörös fény vagy radarhullám, amelyet a sebességmérő eszközök, traffipaxok használnak), amely elég lehet a figyelmeztetéshez, hogy éppen közúti sebességmérés történik.

Így pedig nyugodtabban vághatunk neki az utazásnak, nem ér minket meglepetés utólag.

Ráadásul tavaly a KRESZ-módosításkor a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azt közölte, az előkészítését szolgáló szakmai vita arra jutott, hogy ezek az eszközök nem befolyásolják olyan mértékben az ellenőrzések hatékonyságát, hogy az szükségessé tenné tilalmukat. A tárca szerint használatuk kedvező hatása lehet, hogy az előrejelzés alapján az autós óvatosabban, körültekintőbben vezet.

Rendszámtábla keretbe való, KIYO D LITE multifunkciós parkolósegéd lézerdetektor funkcióval

Rendszámtábla keretbe való, KIYO D LITE multifunkciós parkolósegéd lézerdetektor funkcióval


Jó tudni azonban, hogy tavaly szeptemberi KRESZ-módosítás betiltotta a lézerblokkolók alkalmazását, így használatuk nem javasolt. Ugyanakkor ezek a készülékek is átkapcsolhatok detektor üzemre. Így továbbra is van, aki ilyet szereltet autójára és vélhetően nem csak jelzőként használja.

A komolyabb lézerblokkolók esetében a mérést végző rendőr nem fogja tudni, hogy használták a szerkezetet, mert ugyanúgy vízszintes vonalat lát a mérőeszköz kijelzőjén, mint amikor helytelenül mér. Mire újra beméri a járművet, a vezető lelassíthat és kikapcsolhatja a blokkolót.

Gyenge minőségű lézerblokkolók használatakor hibát írhat ki a rendőrségi mérőeszköz, így ezeknél észreveheti a rendőr a lézerblokkoló használatot. Az ilyenkor következő szabálysértési eljárásban a bírság összege 5 ezertől 150 ezer forintig terjedhet.

Kommentek

  • epipapi

    Akkor nosza!

  • CoIie

    Ekkora hülyeséget, mint a detektor engedélyezése!

    Ezt vagy a törvényhozók és/vagy alkalmazók/betartatók (+ gyártói/forgalmazói/bűnözői lobbi) találták ki a maguk gyorshajtása ellen vagy egy bődületes egetverő baki az egész, melyet már szégyen lenne ‘bevallani’! (Nem ez lenne az első!)
    A szabálysértőket/bűnözőket segíteni legalizált, de nem “szériafelszerelésű” eszközökkel már min. erkölcsileg is bűn, de felveti a folytatólagosan elkövetett gyorshajtás törvényhozói/hatósági pártolását, mert az biztosan nem igaz, hogy ezzel az eszközzel lehet csak betartani a sebességhatárokat, sőt ezzel lehet csak igazán nagy nyugalommal kegyetlenül megsérteni azokat!!

  • W. A. Lacky

    Nekem vannak ilyen detektoraim, de nem sok szart érnek, csak jó drágák. Minden jelre nyüszítenek, pedig se közelben, se távolban sincs semmiféle mérőeszköz. Úgyhogy inkább kikapcsolom és betartom a – sok esetben teljesen indokolatlan, csak a büntetést, a pénzbehajtást szolgáló – sebességkorlátozásokat.

  • zoldfulu2000

    Hát ah egy ilyenr edszámtűáblába épített detekrottal megállaít a frendőr Svájcban vagy Franciaországban, a tuaj gyalog fog hazamenni…

  • shimanospeedmaster

    Én inkább maradok a blokkolónál.Az a biztos. :-)

  • shimanospeedmaster

    Bocsánat,nem blokkólót használok hanem parkolósegédet. :-)

  • Dino871

    CoIie!

    “Ha nem ismerjük a környéket, könnyen belefuthatunk egy nem látható sebességkorlátozásba.”

    Szerintem meg az a kiba..ott felháborító hogy ilyenek vannak..!
    Ha átlapozod a közlekedési szabályzatot akkor az is meg van írva hogy hova milyen táblát lehet rakni és annak mindíg látszania kell…
    Egyszóval amíg ezek a férgek megszegik a saját szabályaikat addig kapják be a radarjaikat!

    Ez az én véleményem!

    Zöldfülü biztos jobban tudja de amikor én legútóbb jártam ausztriában kint állt egy rendőr egy táblával aminz az állt “RADAR CONTROL” de még németországban is vannak táblák ilyen felirattal…
    Itthon még nem nagyon láttam.

  • Dino871

    Itt abokor mögé tuszkolják a rendőrkocsikat – de legszívsebben láthatatlanná tennék- aztán nem látszódó táblák után fél centivel lövöldöznek..
    Ez a sunyiság!
    Amikor komolyan fel kéne lépni meg semelyik nem ér rá kiszállni a kocsiból..

  • zoldfulu2000

    dino: a sógorok is inkább csak a section controllokat szoktk kiírni. A franciák szokták kitáblázni az állandó trafikat, de egy ideje már nem teszik. Cserébe még a navin is be akarták tiltatni hogy trafi adatok leygenek rajta (ami tipikus francia megoldás, sok hasonlóság van a magyarokkal sajnos).

    A helyszíni ad hoc kommandókat természetresen nem szokták kitáblázni. és kevés annyira szocális nép van mint mi (azaz máshol nem villognak).

  • Dino871

    Értem!

    Nem mostanába jártam kint…
    Akkor már ott is elveszett ez a jó szokás….?

  • megint

    Volt blokkolónk, méghozzá igen drága fajta, kifogástalanul működött. A dobozon ugye úgy szerepel mint parkolóradar, ezért kíváncsi lennék , hogy mit hozna egy bírósági eljárás ha feljelentenének.

  • CoIie

    Mit mondjak, nem kötelező járművet vezetni!

    A sebesség csökkentése nem ördögtől való dolog! :)

    A való életben nem igazán lehet belefutni semmilyen korlátozásba, csak ha szándékosan nemtörődöm módon vezetünk, nem a vezetésre képes állapotban ülünk a kocsiba. (Idegbeteg, agyatlan, drogos, alkoholos, vak és “totál süket”, + bűnözőhajlamú elemek jogilag kizárva.)

    Soha nem marasztaltak el vétlen/véletlen esemény miatt, csak ha szándékosan megsértettem valamely szabályt. Nekem ez elég bizonyíték a szabályok minden körülmények közti betartásának ellenzőivel szemben, hisz akarattal abszolut betarthatóak. Az eldugott táblák is láthatók, ne mondja senki, hogy kellő körültekintéssel sem. Erre is jó a szemüveg! ;)

    Ergo nincs más teendő csak be kell tartani ezeket a – mondjuk ki-, primitív szabályokat és aki erre egészségügyileg, mentálisan vagy egyszerűen az ismeretek hiánya miatt nem képes azt büntessék vagy adja vissza a jogosítványát, de sürgősen!

  • shimanospeedmaster

    Kedves Colie!

    Nem tudom te mennyit vezetsz,de ha annyira képes vagy betartani minden szabályt valószínűleg keveset.
    Én a munkábmól kifolyólag nagyon sokat.

    Igenis vannak kint (ha tényleg kint van) olyan sebességkorlátozó táblák amiket nem lehet látni.
    Engem még annó egy állítólagos 60-as táblánál mértek be 92-vel.Már régen kész volt az új út,de állítólag volt tábla.
    Ezután szereltettem be a blokkolót. Előtte eszem ágában sem volt,de szinte rákényszerítik az embert. :-)

    Azt is nézhetnék,hogy ki hány balesetet okozott,nem csak a gyorhajtást kellene ellenőrizniük.

  • Prezenszki0591

    Ez biztató!Hamar megtérül az ára!De akkor minek áll ott a rendőr?

  • PRD

    Azért arra kíváncsi vagyok hogyan magyarázod meg hogy 120 vagy 170-el parkolsz. Ilyenkor veszik el a forgalmit a helyszínen….

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.