A Bosch, az autóipar egyik vezető nemzetközi beszállítója bízik abban, hogy az Európai Unió gépjárműflottákra vonatkozó, kilométerenként 95 grammos szén-dioxid-kibocsátási célkitűzése műszakilag megvalósítható. Folyamatos innovációval egyébként is minden lehetséges, de bizonyos esetekben ez jelentős többletköltségekkel járhat, így az újításokat költség-haszon szempontból is vizsgálni kell.

Különösen a középkategóriában fontos tényező az ár. A Bosch ezért ebben a szegmensben azon dolgozik, hogy a motorok tisztábbak és hatékonyabbak legyenek, de egyben megfizethetők is maradjanak. Ehhez új elemekre van szükség, olyan rendszerekre például, amelyek képesek hatékonyan visszanyerni a fékenergiát.

További megtakarítások érhetők el a légellenállás és a tömeg csökkentésével. Autóipari beszállítóként a Bosch jelenleg olyan hatékony plug-in hibrid rendszerek kifejlesztésén dolgozik, amelyekkel lehetővé válik akár 60 kilométeres távolság megtétele is kizárólag elektromos hajtással. Ilyen rendszerek alkalmazásával még egy szabadidő-autó (SUV) szén-dioxid-kibocsátása is csökkenthető. Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy az érintett járműkategória drágább lesz.