80 kilométert driftelt egy huzamban

Új világrekord egy széria BMW M5-össel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.16. 10.30

Miszlikbe tépte az előző Guinness-rekordot egy amerikai vezetéstechnikai szakember: a BMW trénere 77 kilométert vert rá az eddigi drift-világcsúcsra. Respekt.

Háromszázhuszonkettő és fél körbe akkor is beleszédül az ember, ha az indianapolisi oválpályán teszi meg, hát még ha a vezetéstechnikai módszertanban szokásos, negyed kilométeres kerületű íven kell körbe-körbe vezetnie. 

Márpedig pontosan ezt tette Johan Schwartz, aki ezzel a teljesítményével nem csak a gyomrát, de a drift világát is felkavarta: május 11-én nem kevesebb mint 82 506 métert haladt keresztbe tett autóval. 
A rekordkísérletre azt követően vállalkozott a BMW szakembere, hogy februárban Abu-Dzabiban 5,74 kilométerrel felállították a folytonos drift új (nyilvánvalóan legelső) világrekordját. 
Abból, ahogy lazán mosolyogva beszállt a matricáktól eltekintve szériaállapotú BMW M5-ösébe, már lehetett sejteni, hogy ezt a nem egészen hat kilométert nem tekinti kihívásnak, arra azonban talán munkatársai és családja sem számított, hogy jóval több mint egy órán keresztül fog körözni az alul- és túlkormányzottság szemléltetésére szolgáló, fellocsolt betongyűrűn. 
A sikeres rekorddöntés egyébként nem csupán presztízskérdés volt: a BMW USA mintegy 20 000 dollárnyi (4,6 millió Ft) adományt gyűjtött össze a kísérlet kapcsán, amiből különféle alapítványokat támogatnak.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.