A villanymotort és a tengelykapcsolókat egyetlen egységbe foglaló, új hibrid modult fejlesztett ki a Porsche, ami a későbbiekben viszonylag problémamentesen beépíthető lesz bármilyen modellbe, írja gyári forrásokra hivatkozva a WorldCarFans. 

A fejlesztés első lépése a Panamera új, konnektoros hibrid kivitele volt, a következő fázis pedig három-négy év múlva érkezik el, amikor a hajtáslánc a GPS-el kommunikálva elemzi a környezetét, hogy a domborzati és útviszonyok függvényében, előre eldönthesse az optimális üzemmódot. 

A motor és a váltó közötti piros pogácsa a hibrid modul

Ez az új generációs PHEV hajtáslánc 2016 vége felé, a Panamera következő generációján jelenik meg. Ennek a padlólemeze közös lesz a leendő Bentley modellekével, így azok is részesülhetnek a hibrid hajtás örömeiből – elsőként is a 2017-es Flying Spur. 
Az új hibrid modul teljesítménye vélhetően meghaladja a jelenlegi 70 kilowattot (95 LE), amihez nagyobb energiasűrűségű akkumulátorok és könnyebb kábelkötegek társulnak. 
Másutt nem könnyíti, hanem egyenesen megszünteti a kábeleket a Porsche: egy olyan indukciós töltőplatform fejlesztésébe fogtak, amely a vásárlók garázsaiba telepítve maceramentes, fizikai kapcsolat nélküli töltést tesz lehetővé.