Visszahívja törpeautóit a VW-csoport

Késve nyílnak a légzsákok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.14. 16.00

A közös modellstratégiának hátrányai is vannak: a Volkswagen Up konstrukciós hibája a Škoda Citigo és a SEAT Mii vásárlóit is érinti – szerencsére nincsenek sokan.

Az év első harmadában gyártott törpeautók között előfordulhatnak olyan példányok, amelyek légzsákvezérlő modulja késlekedve reagál az indítóparancsra, azaz az ütközéskor nem megfelelő ütemben fújja fel a légzsákot. 

A problémát súlyosbítja, hogy a hibajelenség az övelőfeszítőt is érinti: a rosszul konfigurált vezérlés túl későn kezdené behúzni a laza övet, ami nem csak hatástalanná, de egyenesen veszélyessé teheti a funkciót. 
A három márka ezért világszerte visszahívja érintett típusait, hogy mintegy félórás munkával frissítsék a vezérlő szoftvert, és ezzel megnyugtatóan rendezzék a problémát. 
A globális visszahívás 30 296 darab Up!-ot, 8437 darab Citigót és 4193 darab Miit érint. 
Magyarországon az év első négy hónapjában a Jato Dynamics jelentése szerint 39 darab VW Up és 28 darab Škoda Citigo talált gazdára, a SEAT nem forgalmazza itthon a Miit. Jelenleg nem tudni, hogy ennek a hatvanhét darab autónak mekkora hányada érintett a kampányban; a tulajdonosokat a forgalmazó értesíti.

Kommentek

  • PluginHibrid

    Ó romeo ..merre vagy ilyenkor….

  • garazsgeza

    a mai Vw manapság csak árnyéka a 90 es évek Vw konstrukcióinak
    eszméletlen mennyire látszik ma egy Golf 6 ban a spórolás,
    egy nagy kopogós bili müanyag az egész ,reszedös ,durva szövetkárpittal,
    de az ára viszont az egekben,
    elismerem a TSI technika renben van,
    már csak a belteret,meg a formát kellene 2000 évek szintjére hozni,talán akkor megérné az árát,
    sajnálom azokat akik Golfot vesznek,mert abból a pénzböl sokkal stílusosabb,szebb,jobb autókat lehet kapni,
    de ök nem merik ezeket megvenni,mert félnek ,hogy elromlik,
    így marad a szürkeség ,szürkeség,golf1,2,3,4,5,6,7
    ezt leírni is unalmas

  • Gianniz

    garazsgeza, neked gyógyszert kellene felírni. Miről beszélsz? Mondjál már egy kompakt autót, aminek szebb vagy igényesebb a belseje a Golf7-nél, de komolyan!?

    http://is.gd/46bK8M

  • Gianniz

    http://autopult.hu/tesztek/a-nagy-osszehasonlito-uj-golf-vs-konkurensek.html

    Az összedobált Ford műszerfal? Az egyen 5 éves Opel dizájn? Valamelyik jellegtelen koreai, vagy az igencsak csúnyácska új Auris? Esetleg egy bazári lakkos francia, na melyik a SZÉP – neked?

  • Piet

    Momentán engem egy Alfa Romeo Giulietta esetleg egy Fiat Bravo hamarabb lázba hoz, mint a többi egyen formavilágú autó.

  • Kempelen10.

    Kezelik.

  • L.A. Rómeó

    géza, sokan közsztük a felmérést vékzö cégek meg az elenkezőjét mongyák aszt hogy golf tutti bellül de tsi állandójan elromlik ahogy többi részeji is.
    igy azok veszik akik ikényess-szerüt keresnek de nem értenek a tekknikához.

    én most hejretszem:
    tsi nem romlik el. a többi állítás amit az egész világon állítanak jappán kitalácijó!
    a dsg sem romlik el. hijába jelennek meg eröl az irássok egymás után.
    kitallácijó!
    jappán -francia- olasz, amerika világösszefogás a vw elen!
    én látom.

    és golf marad az ikényes etallon ha aarólvan szó hogy mit tudsz megfogni bent az utastérben!

    tehát:
    a legjob, a legerőseb, a legikényeseb, ikényes mebereknek, olcsón!
    (nem érdekel menyijér adják, az olcsó mer mqb padlózata van)

    hát elmondom.

  • L.A. Rómeó

    eza légzsák kizéria is kitalácijó.
    ami robban az nem késlekedik!
    tudom mer petárdában is utaztam régen mikor üzletember voltam.

  • garazsgeza

    a Golf 7 müszerfal design rendben van,
    de az ülések szövete csapnivaló,
    nem is kényelmesek,
    az ergonómia egyes alá,a gázpedál vagy 10 cm el lejebb van a féknél,a tükörállító csak majmoknak esik kézre,ósdi 90 es évekbeki kezelhetetlen bajuszkapcsolók,
    a kormányon van egy él ami vágja a kezed,
    szóval ez minden csak nem igényes

  • garazsgeza

    egyszer próbáltam egy Laguna coupet ,na ott elsöre megtaláltam mindent,minden a helyén volt,és úgy müködött ahogy kell,
    az ülések börböl ,és a müszerfalbetét csiszolt eredeti fém alu
    A Renault sokkal igényesebb a beltért nézve

  • L.A. Rómeó

    lehet csak hogyaz csigazabálló ezér nem hasonlíttyuk egy birodalmi vw-hez!

  • garazsgeza

    érdekes a az Autopult teszben is ugyanazt kifogásolták a Golfban mint én,
    az Ergonómia nem a Magyar emberekre lett tervezve,és ez így nem Etalon többé

  • L.A. Rómeó

    érdekes..
    neked!
    nekünk igaz vw hívőknek nem érdekes senki véleménye kivéve ha diccséri a vwt!!
    a töbi össze esküvés!

  • L.A. Rómeó

    még etyszer kérdem:
    mijér hasonlítasz és mijen lapon más márkát a vw-hez??
    szégyeld magad te árulo!

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.