Visszahívja törpeautóit a VW-csoport

Késve nyílnak a légzsákok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.14. 16.00

A közös modellstratégiának hátrányai is vannak: a Volkswagen Up konstrukciós hibája a Škoda Citigo és a SEAT Mii vásárlóit is érinti – szerencsére nincsenek sokan.

Az év első harmadában gyártott törpeautók között előfordulhatnak olyan példányok, amelyek légzsákvezérlő modulja késlekedve reagál az indítóparancsra, azaz az ütközéskor nem megfelelő ütemben fújja fel a légzsákot. 

A problémát súlyosbítja, hogy a hibajelenség az övelőfeszítőt is érinti: a rosszul konfigurált vezérlés túl későn kezdené behúzni a laza övet, ami nem csak hatástalanná, de egyenesen veszélyessé teheti a funkciót. 
A három márka ezért világszerte visszahívja érintett típusait, hogy mintegy félórás munkával frissítsék a vezérlő szoftvert, és ezzel megnyugtatóan rendezzék a problémát. 
A globális visszahívás 30 296 darab Up!-ot, 8437 darab Citigót és 4193 darab Miit érint. 
Magyarországon az év első négy hónapjában a Jato Dynamics jelentése szerint 39 darab VW Up és 28 darab Škoda Citigo talált gazdára, a SEAT nem forgalmazza itthon a Miit. Jelenleg nem tudni, hogy ennek a hatvanhét darab autónak mekkora hányada érintett a kampányban; a tulajdonosokat a forgalmazó értesíti.

Kommentek

  • PluginHibrid

    Ó romeo ..merre vagy ilyenkor….

  • garazsgeza

    a mai Vw manapság csak árnyéka a 90 es évek Vw konstrukcióinak
    eszméletlen mennyire látszik ma egy Golf 6 ban a spórolás,
    egy nagy kopogós bili müanyag az egész ,reszedös ,durva szövetkárpittal,
    de az ára viszont az egekben,
    elismerem a TSI technika renben van,
    már csak a belteret,meg a formát kellene 2000 évek szintjére hozni,talán akkor megérné az árát,
    sajnálom azokat akik Golfot vesznek,mert abból a pénzböl sokkal stílusosabb,szebb,jobb autókat lehet kapni,
    de ök nem merik ezeket megvenni,mert félnek ,hogy elromlik,
    így marad a szürkeség ,szürkeség,golf1,2,3,4,5,6,7
    ezt leírni is unalmas

  • Gianniz

    garazsgeza, neked gyógyszert kellene felírni. Miről beszélsz? Mondjál már egy kompakt autót, aminek szebb vagy igényesebb a belseje a Golf7-nél, de komolyan!?

    http://is.gd/46bK8M

  • Gianniz

    http://autopult.hu/tesztek/a-nagy-osszehasonlito-uj-golf-vs-konkurensek.html

    Az összedobált Ford műszerfal? Az egyen 5 éves Opel dizájn? Valamelyik jellegtelen koreai, vagy az igencsak csúnyácska új Auris? Esetleg egy bazári lakkos francia, na melyik a SZÉP – neked?

  • Piet

    Momentán engem egy Alfa Romeo Giulietta esetleg egy Fiat Bravo hamarabb lázba hoz, mint a többi egyen formavilágú autó.

  • Kempelen10.

    Kezelik.

  • L.A. Rómeó

    géza, sokan közsztük a felmérést vékzö cégek meg az elenkezőjét mongyák aszt hogy golf tutti bellül de tsi állandójan elromlik ahogy többi részeji is.
    igy azok veszik akik ikényess-szerüt keresnek de nem értenek a tekknikához.

    én most hejretszem:
    tsi nem romlik el. a többi állítás amit az egész világon állítanak jappán kitalácijó!
    a dsg sem romlik el. hijába jelennek meg eröl az irássok egymás után.
    kitallácijó!
    jappán -francia- olasz, amerika világösszefogás a vw elen!
    én látom.

    és golf marad az ikényes etallon ha aarólvan szó hogy mit tudsz megfogni bent az utastérben!

    tehát:
    a legjob, a legerőseb, a legikényeseb, ikényes mebereknek, olcsón!
    (nem érdekel menyijér adják, az olcsó mer mqb padlózata van)

    hát elmondom.

  • L.A. Rómeó

    eza légzsák kizéria is kitalácijó.
    ami robban az nem késlekedik!
    tudom mer petárdában is utaztam régen mikor üzletember voltam.

  • garazsgeza

    a Golf 7 müszerfal design rendben van,
    de az ülések szövete csapnivaló,
    nem is kényelmesek,
    az ergonómia egyes alá,a gázpedál vagy 10 cm el lejebb van a féknél,a tükörállító csak majmoknak esik kézre,ósdi 90 es évekbeki kezelhetetlen bajuszkapcsolók,
    a kormányon van egy él ami vágja a kezed,
    szóval ez minden csak nem igényes

  • garazsgeza

    egyszer próbáltam egy Laguna coupet ,na ott elsöre megtaláltam mindent,minden a helyén volt,és úgy müködött ahogy kell,
    az ülések börböl ,és a müszerfalbetét csiszolt eredeti fém alu
    A Renault sokkal igényesebb a beltért nézve

  • L.A. Rómeó

    lehet csak hogyaz csigazabálló ezér nem hasonlíttyuk egy birodalmi vw-hez!

  • garazsgeza

    érdekes a az Autopult teszben is ugyanazt kifogásolták a Golfban mint én,
    az Ergonómia nem a Magyar emberekre lett tervezve,és ez így nem Etalon többé

  • L.A. Rómeó

    érdekes..
    neked!
    nekünk igaz vw hívőknek nem érdekes senki véleménye kivéve ha diccséri a vwt!!
    a töbi össze esküvés!

  • L.A. Rómeó

    még etyszer kérdem:
    mijér hasonlítasz és mijen lapon más márkát a vw-hez??
    szégyeld magad te árulo!

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.