Új Peugeot 308: kisebb, de nagystílűbb

Prémium irányba mozdulna a Peugeot

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.13. 10.00

Vadonatúj padlólemezen, modern kezelőfelülettel, csökkentett környezeti terheléssel jön az év vége előtt az új Peugeot 308.

A Peugeot közzétette az első hivatalos fotókat arról az új alsó-középkategóriás 308-asról, amely nevét ugyan megőrzi, ám technológiáját javarészt lecseréli. 

A külső dizájn jóval egyszerűbb, ezáltal elegánsabb lesz, mint a mostani; a meghatározó részleteken az 508 stílusjegyei köszönnek vissza. A középkategóriás modell hűtőmaszkja, első és hátsó lámpatestei felpozicionálják a 308-ast, amely így annak ellenére kívánatosabb, hogy hossza az előzetes információk alapján minimális mértékben csökken. 
Ehhez kapcsolódóan a 308 a kategóriában elsőként csaknem minden kivitelében LED-es fényszórókat kínál. 
Nem csak a modern világítástechnika hivatott javítani az energiamérleget. A cég új, moduláris EMP2 padlólemeze jelentős (átlagosan 140 kg) súlymegtakarítást ígér, ami akkor is kisebb üzemanyag-fogyasztást eredményez, ha a mérnökök változatlanul hagyják a jelenleg háromféle benzinmotorból (1.4 VTi 98 LE. 1.6 VTi 120 LE, 1.6 THP 156 LE), illetve négyféle dízelből (1.6 HDi 92 LE, 1.6 e-HDi 112 LE, 2.0 HDi 150 LE, 2.0 Hdi 163 LE) álló választékot. 
Ami egészen bizonyosan nem marad ugyanaz, az a belső tér. A helykínálattal kapcsolatban még nincsenek adataink, a kezelőfelület kialakítása azonban messze eltávolodik a jelenlegi 308-asétól. 
Az ‘i-cockpit’ nevű koncepció kevés gombot, illetve ösztönösen kezelhető funkciókat ígér; ennek kulcsa a 9,7 colos átmérőjű, multifunkciós érintőképernyő. 
Nem csak kezelni, de felügyelni és egyszerűbb lesz az autót. A sajtóinformáció szerint a menetadatok a kormány fölött, nem pedig mögötte olvashatók le, ami a szokásosnál magasabbra helyezett műszerpark mellett potenciálisan kibővített funkciójú head-up display-t is jelent. 
Az új 308 ősszel, a Frankfurti Autószalonon tartja világpremierjét, majd még az év vége előtt piacra kerül.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Akartam írni hogy ezt végre nem szúrták el formailag. Aztán megláttam a beléső képeket.

    Te jó ég. Hol van a 307es igényessége.

  • Yamakawa25

    Nem vagyok Peugeot fun, de nem értek Veled egyet zoldfulu, szerintem belső dizájn is hibátlan. Bár ízlések és pofonok mint tudjuk nem egyformák.

  • Ankhiszesz

    Nem hittem volna, hogy ilyet írok a közeljövőben, de hosszú idő óta ez az első fhranszia autó, ami tetszik, és nem csak úgy nyammogva fogyasztható. :) Bizony nagyon rég volt már ilyen ;)

  • Levrone

    hehe, nekem meg hosszú idő óta a 2. (az első a 208), ami abszolút nem tetszik… :-( Az a belső, te jó ég. Borzalmas, amikor egyetlen helyről kell kezelni minden kis alap funkciót, menükön keresztül. Volt már szerencsém hasonlóhoz, kiábrándító. De nyilván ennek is meg lesz a közönsége, hiszen a fejlesztéseket, újításokat mindig a már meglévő stabil és a leendő új vásárlók szondázása alapján alakítják ki, szóval lesz, akinek bejön, ez tuti. :-)

  • kéneezaverda

    Erre a formatervre a legjobb szó a dögunalom. Még meg sem jelent az utcán és máris lejárt szavatosságú. Nehéz megmondani, hogy ezzel az új filozófiával ügyfeleket nyer, avagy veszít majd a Peugeot. A minőségen sok múlik, de ha az adott lesz, akkor sem biztos a siker. Ha valaki olyan jó autót akar mint egy Golf, ami épp olyan unalmas, mint egy Golf, akkor nem lehet, hogy inkább megveszi a Golfot? A Fiat Stilo sem lett kasszasiker…
    Az érintőképernyő terjedése megállíthatatlannak látszik. Nincs mese, meg kell szoknunk? Én köszönöm, inkább nem kérném.

  • cddexter

    Úgy tűnik a PSA-nál a Peugeot lesz a konzervatívabb, a Citroen meg a fiatalosabb, újítóbb márka. Bár szerintem esélye sincs a Peugeot-nak a potenciális Volkswagen vásárlókat átcsábítania. Még akkor se menne könnyen ha ugyanolyan minőségű lenne, hisz a neve megmarad.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.