A Peugeot közzétette az első hivatalos fotókat arról az új alsó-középkategóriás 308-asról, amely nevét ugyan megőrzi, ám technológiáját javarészt lecseréli. 

A külső dizájn jóval egyszerűbb, ezáltal elegánsabb lesz, mint a mostani; a meghatározó részleteken az 508 stílusjegyei köszönnek vissza. A középkategóriás modell hűtőmaszkja, első és hátsó lámpatestei felpozicionálják a 308-ast, amely így annak ellenére kívánatosabb, hogy hossza az előzetes információk alapján minimális mértékben csökken. 
Ehhez kapcsolódóan a 308 a kategóriában elsőként csaknem minden kivitelében LED-es fényszórókat kínál. 
Nem csak a modern világítástechnika hivatott javítani az energiamérleget. A cég új, moduláris EMP2 padlólemeze jelentős (átlagosan 140 kg) súlymegtakarítást ígér, ami akkor is kisebb üzemanyag-fogyasztást eredményez, ha a mérnökök változatlanul hagyják a jelenleg háromféle benzinmotorból (1.4 VTi 98 LE. 1.6 VTi 120 LE, 1.6 THP 156 LE), illetve négyféle dízelből (1.6 HDi 92 LE, 1.6 e-HDi 112 LE, 2.0 HDi 150 LE, 2.0 Hdi 163 LE) álló választékot. 
Ami egészen bizonyosan nem marad ugyanaz, az a belső tér. A helykínálattal kapcsolatban még nincsenek adataink, a kezelőfelület kialakítása azonban messze eltávolodik a jelenlegi 308-asétól. 
Az ‘i-cockpit’ nevű koncepció kevés gombot, illetve ösztönösen kezelhető funkciókat ígér; ennek kulcsa a 9,7 colos átmérőjű, multifunkciós érintőképernyő. 
Nem csak kezelni, de felügyelni és egyszerűbb lesz az autót. A sajtóinformáció szerint a menetadatok a kormány fölött, nem pedig mögötte olvashatók le, ami a szokásosnál magasabbra helyezett műszerpark mellett potenciálisan kibővített funkciójú head-up display-t is jelent. 
Az új 308 ősszel, a Frankfurti Autószalonon tartja világpremierjét, majd még az év vége előtt piacra kerül.