Új Peugeot 308: kisebb, de nagystílűbb

Prémium irányba mozdulna a Peugeot

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.13. 10.00

Vadonatúj padlólemezen, modern kezelőfelülettel, csökkentett környezeti terheléssel jön az év vége előtt az új Peugeot 308.

A Peugeot közzétette az első hivatalos fotókat arról az új alsó-középkategóriás 308-asról, amely nevét ugyan megőrzi, ám technológiáját javarészt lecseréli. 

A külső dizájn jóval egyszerűbb, ezáltal elegánsabb lesz, mint a mostani; a meghatározó részleteken az 508 stílusjegyei köszönnek vissza. A középkategóriás modell hűtőmaszkja, első és hátsó lámpatestei felpozicionálják a 308-ast, amely így annak ellenére kívánatosabb, hogy hossza az előzetes információk alapján minimális mértékben csökken. 
Ehhez kapcsolódóan a 308 a kategóriában elsőként csaknem minden kivitelében LED-es fényszórókat kínál. 
Nem csak a modern világítástechnika hivatott javítani az energiamérleget. A cég új, moduláris EMP2 padlólemeze jelentős (átlagosan 140 kg) súlymegtakarítást ígér, ami akkor is kisebb üzemanyag-fogyasztást eredményez, ha a mérnökök változatlanul hagyják a jelenleg háromféle benzinmotorból (1.4 VTi 98 LE. 1.6 VTi 120 LE, 1.6 THP 156 LE), illetve négyféle dízelből (1.6 HDi 92 LE, 1.6 e-HDi 112 LE, 2.0 HDi 150 LE, 2.0 Hdi 163 LE) álló választékot. 
Ami egészen bizonyosan nem marad ugyanaz, az a belső tér. A helykínálattal kapcsolatban még nincsenek adataink, a kezelőfelület kialakítása azonban messze eltávolodik a jelenlegi 308-asétól. 
Az ‘i-cockpit’ nevű koncepció kevés gombot, illetve ösztönösen kezelhető funkciókat ígér; ennek kulcsa a 9,7 colos átmérőjű, multifunkciós érintőképernyő. 
Nem csak kezelni, de felügyelni és egyszerűbb lesz az autót. A sajtóinformáció szerint a menetadatok a kormány fölött, nem pedig mögötte olvashatók le, ami a szokásosnál magasabbra helyezett műszerpark mellett potenciálisan kibővített funkciójú head-up display-t is jelent. 
Az új 308 ősszel, a Frankfurti Autószalonon tartja világpremierjét, majd még az év vége előtt piacra kerül.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Akartam írni hogy ezt végre nem szúrták el formailag. Aztán megláttam a beléső képeket.

    Te jó ég. Hol van a 307es igényessége.

  • Yamakawa25

    Nem vagyok Peugeot fun, de nem értek Veled egyet zoldfulu, szerintem belső dizájn is hibátlan. Bár ízlések és pofonok mint tudjuk nem egyformák.

  • Ankhiszesz

    Nem hittem volna, hogy ilyet írok a közeljövőben, de hosszú idő óta ez az első fhranszia autó, ami tetszik, és nem csak úgy nyammogva fogyasztható. :) Bizony nagyon rég volt már ilyen ;)

  • Levrone

    hehe, nekem meg hosszú idő óta a 2. (az első a 208), ami abszolút nem tetszik… :-( Az a belső, te jó ég. Borzalmas, amikor egyetlen helyről kell kezelni minden kis alap funkciót, menükön keresztül. Volt már szerencsém hasonlóhoz, kiábrándító. De nyilván ennek is meg lesz a közönsége, hiszen a fejlesztéseket, újításokat mindig a már meglévő stabil és a leendő új vásárlók szondázása alapján alakítják ki, szóval lesz, akinek bejön, ez tuti. :-)

  • kéneezaverda

    Erre a formatervre a legjobb szó a dögunalom. Még meg sem jelent az utcán és máris lejárt szavatosságú. Nehéz megmondani, hogy ezzel az új filozófiával ügyfeleket nyer, avagy veszít majd a Peugeot. A minőségen sok múlik, de ha az adott lesz, akkor sem biztos a siker. Ha valaki olyan jó autót akar mint egy Golf, ami épp olyan unalmas, mint egy Golf, akkor nem lehet, hogy inkább megveszi a Golfot? A Fiat Stilo sem lett kasszasiker…
    Az érintőképernyő terjedése megállíthatatlannak látszik. Nincs mese, meg kell szoknunk? Én köszönöm, inkább nem kérném.

  • cddexter

    Úgy tűnik a PSA-nál a Peugeot lesz a konzervatívabb, a Citroen meg a fiatalosabb, újítóbb márka. Bár szerintem esélye sincs a Peugeot-nak a potenciális Volkswagen vásárlókat átcsábítania. Még akkor se menne könnyen ha ugyanolyan minőségű lenne, hisz a neve megmarad.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.