Új Peugeot 308: kisebb, de nagystílűbb

Prémium irányba mozdulna a Peugeot

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.13. 10.00

Vadonatúj padlólemezen, modern kezelőfelülettel, csökkentett környezeti terheléssel jön az év vége előtt az új Peugeot 308.

A Peugeot közzétette az első hivatalos fotókat arról az új alsó-középkategóriás 308-asról, amely nevét ugyan megőrzi, ám technológiáját javarészt lecseréli. 

A külső dizájn jóval egyszerűbb, ezáltal elegánsabb lesz, mint a mostani; a meghatározó részleteken az 508 stílusjegyei köszönnek vissza. A középkategóriás modell hűtőmaszkja, első és hátsó lámpatestei felpozicionálják a 308-ast, amely így annak ellenére kívánatosabb, hogy hossza az előzetes információk alapján minimális mértékben csökken. 
Ehhez kapcsolódóan a 308 a kategóriában elsőként csaknem minden kivitelében LED-es fényszórókat kínál. 
Nem csak a modern világítástechnika hivatott javítani az energiamérleget. A cég új, moduláris EMP2 padlólemeze jelentős (átlagosan 140 kg) súlymegtakarítást ígér, ami akkor is kisebb üzemanyag-fogyasztást eredményez, ha a mérnökök változatlanul hagyják a jelenleg háromféle benzinmotorból (1.4 VTi 98 LE. 1.6 VTi 120 LE, 1.6 THP 156 LE), illetve négyféle dízelből (1.6 HDi 92 LE, 1.6 e-HDi 112 LE, 2.0 HDi 150 LE, 2.0 Hdi 163 LE) álló választékot. 
Ami egészen bizonyosan nem marad ugyanaz, az a belső tér. A helykínálattal kapcsolatban még nincsenek adataink, a kezelőfelület kialakítása azonban messze eltávolodik a jelenlegi 308-asétól. 
Az ‘i-cockpit’ nevű koncepció kevés gombot, illetve ösztönösen kezelhető funkciókat ígér; ennek kulcsa a 9,7 colos átmérőjű, multifunkciós érintőképernyő. 
Nem csak kezelni, de felügyelni és egyszerűbb lesz az autót. A sajtóinformáció szerint a menetadatok a kormány fölött, nem pedig mögötte olvashatók le, ami a szokásosnál magasabbra helyezett műszerpark mellett potenciálisan kibővített funkciójú head-up display-t is jelent. 
Az új 308 ősszel, a Frankfurti Autószalonon tartja világpremierjét, majd még az év vége előtt piacra kerül.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Akartam írni hogy ezt végre nem szúrták el formailag. Aztán megláttam a beléső képeket.

    Te jó ég. Hol van a 307es igényessége.

  • Yamakawa25

    Nem vagyok Peugeot fun, de nem értek Veled egyet zoldfulu, szerintem belső dizájn is hibátlan. Bár ízlések és pofonok mint tudjuk nem egyformák.

  • Ankhiszesz

    Nem hittem volna, hogy ilyet írok a közeljövőben, de hosszú idő óta ez az első fhranszia autó, ami tetszik, és nem csak úgy nyammogva fogyasztható. :) Bizony nagyon rég volt már ilyen ;)

  • Levrone

    hehe, nekem meg hosszú idő óta a 2. (az első a 208), ami abszolút nem tetszik… :-( Az a belső, te jó ég. Borzalmas, amikor egyetlen helyről kell kezelni minden kis alap funkciót, menükön keresztül. Volt már szerencsém hasonlóhoz, kiábrándító. De nyilván ennek is meg lesz a közönsége, hiszen a fejlesztéseket, újításokat mindig a már meglévő stabil és a leendő új vásárlók szondázása alapján alakítják ki, szóval lesz, akinek bejön, ez tuti. :-)

  • kéneezaverda

    Erre a formatervre a legjobb szó a dögunalom. Még meg sem jelent az utcán és máris lejárt szavatosságú. Nehéz megmondani, hogy ezzel az új filozófiával ügyfeleket nyer, avagy veszít majd a Peugeot. A minőségen sok múlik, de ha az adott lesz, akkor sem biztos a siker. Ha valaki olyan jó autót akar mint egy Golf, ami épp olyan unalmas, mint egy Golf, akkor nem lehet, hogy inkább megveszi a Golfot? A Fiat Stilo sem lett kasszasiker…
    Az érintőképernyő terjedése megállíthatatlannak látszik. Nincs mese, meg kell szoknunk? Én köszönöm, inkább nem kérném.

  • cddexter

    Úgy tűnik a PSA-nál a Peugeot lesz a konzervatívabb, a Citroen meg a fiatalosabb, újítóbb márka. Bár szerintem esélye sincs a Peugeot-nak a potenciális Volkswagen vásárlókat átcsábítania. Még akkor se menne könnyen ha ugyanolyan minőségű lenne, hisz a neve megmarad.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.