Lezuhant egy repülő autó

A sofőr szerint ő hibázott, a kocsi biztonságos

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.13. 16.00

A gyártó cég egyik első ügyfele dobta el a siklóernyővel repülő Mavericket. Sem az autó, sem az utasok nem sérültek komolyabban.

A repülő autó nem lesz, hanem van – legalábbis a baleseti statisztikákba már beesett egy példányuk. Szó szerint: a tolólégcsavaros Maverick, amely három éve rendelkezik légi közlekedésre vonatkozó típusbizonyítvánnyal, egyik legrutinosabb pilótájának keze alatt vált irányíthatatlanná, és bár a vezető stabilizálta a gépet, addigra annyi magasságot veszített, hogy már kényszerleszállásra sem maradt ideje.

Ray Siebring, aki vallásos önkéntesként a világ számos pontján járt már, az első perctől fogva hisz a könnyű kétéltű sikerében. A Maverick egy homokjáró és egy motoros vitorlázógép keresztezéséből jött létre; 2,5 literes, 190 lóerős Subaru boxermotorjával négy másodperc alatt van százon, tíz perc alatt átalakítható repülővé, és mindössze száz méteren képes a levegőbe emelkedni. Így ha nem kerülne 94 ezer dollárba (21,6 millió forint), kiváló szolgálatot tehetne szárazföldön nehezen megközelíthető (harmadik világbeli) területek elérésében. 

Nem szép, de célszerű. Fejlesztő úgy tervezték, hogy elsősorban autóként álljon helyt, a repülési képesség bónusz csupán

Siebring immár harmadik éve repül a valaha épített ötödik Maverickkel, a napokban azonban porszem került a gépezetbe: miközben leszálláshoz készülődött kanadai otthona közelében, gépe hirtelen balra fordult. Dugóhúzóba ment, és mire stabilizálta, már egy iskola felé száguldott. 
Az egyetlen dolgot tette, amit tehetett: berántotta a gépet a fák közé, így a főépület helyett csak az iskola kerítését bontotta le. Sem a pilóta, sem utasa nem sérült meg, az iskolában azonban aznapra véget ért a tanítás: tanárok és diákok semmi másról nem beszéltek, mint a repülő masináról. 
Beszámolóik szerint a siklóernyő, amely a levegőben tartja a járművet, egyszer csak összeroskadt a levegőben, és a gép zuhanni kezdett.
És hogy milyen, amikor minden rendben működik? Ilyen:

Kommentek

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.