A világ legönzőbb sportkocsija

Lamborghini Egoista

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.13. 08.00

Walter da Silva különleges ajándékkal, egy együléses fantáziával készült a Lamborghini 50. évfordulójára. Az Egoista nem szép, viszont lélegzetelállító.

A Volkswagen-csoport olasz származású fődizájnere, Walter da Silva személyesen álmodta meg azt az egyszemélyes tanulmányt, amellyel 50. születésnapján köszöntötte a szívéhez közel álló márkát. 

Kormányt kiszedni, felállni az ülésben, ráülni a kép jobb szélén látható felületre, majd 180 fokban elfordulva kilendíteni a lábat: a kiszállás nem egyszerű feladat.

Az Egoista névadó jellemzője az egyszemélyes cockpit, amely teljes egészében szénszálas kompozitokból és alumínium készült, és amely nem csak előrefelé nyíló tetejével és nehéz megközelíthetőségével emlékeztet a vadászrepülőgépek pilótafülkéjére, hanem abban is, hogy eltávolítható az autóról – igaz, erre nem katapult szolgál. 
Négy elérő színű hevederből felépített, négypontos biztonsági öv, minimális műszerezettség, head-up display: a vezetői környezet korántsem hétköznapi. Akárcsak a külső dizájn. 

Célratörő forma. A Veneno unalmasnak hat mellette

Az autónak látszólag nincs például fényszórója, csupán LED-es helyzetjelzőket találunk rajta, köztük a gépházfedélen elhelyezett, a légi közlekedésből ellesett zöld és piros helyzetjelzők – a klasszikus xenon reflektorokat a hármas osztású karosszéria központi törzsének két szélén, egy-egy üreg mélyén helyezte el da Silva. 
Az autó profilból leszegett fejjel előre csörtető bikát idéz, a karosszéria és a keréktárcsák a lopakodó repülőgépekéhez hasonló, radar számára láthatatlan anyagból készültek, az üvegfelületek tükrözésmentes bevonatúak. 

Leszegett fejjel csörtető bikát formáz a sziluett

Az Egoistának a motorja a legkevésbé izgalmas eleme, a Gallardo 5.2 V10-esét ezúttal 600 lóerőre húzták fel. Hogy ez milyen dinamikát kölcsönöz a vadászrepülőgépek, senki nem fogja megtudni: az Egoista ugyanis valóban önző: egyetlen példányát saját maga köszöntésére szánta a Lamborghini, soha senki nem vásárolhat belőle.

Rejtett légterelők emelkednek elő, ha szükség van rájuk

Kommentek

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.