A világ legönzőbb sportkocsija

Lamborghini Egoista

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.13. 08.00

Walter da Silva különleges ajándékkal, egy együléses fantáziával készült a Lamborghini 50. évfordulójára. Az Egoista nem szép, viszont lélegzetelállító.

A Volkswagen-csoport olasz származású fődizájnere, Walter da Silva személyesen álmodta meg azt az egyszemélyes tanulmányt, amellyel 50. születésnapján köszöntötte a szívéhez közel álló márkát. 

Kormányt kiszedni, felállni az ülésben, ráülni a kép jobb szélén látható felületre, majd 180 fokban elfordulva kilendíteni a lábat: a kiszállás nem egyszerű feladat.

Az Egoista névadó jellemzője az egyszemélyes cockpit, amely teljes egészében szénszálas kompozitokból és alumínium készült, és amely nem csak előrefelé nyíló tetejével és nehéz megközelíthetőségével emlékeztet a vadászrepülőgépek pilótafülkéjére, hanem abban is, hogy eltávolítható az autóról – igaz, erre nem katapult szolgál. 
Négy elérő színű hevederből felépített, négypontos biztonsági öv, minimális műszerezettség, head-up display: a vezetői környezet korántsem hétköznapi. Akárcsak a külső dizájn. 

Célratörő forma. A Veneno unalmasnak hat mellette

Az autónak látszólag nincs például fényszórója, csupán LED-es helyzetjelzőket találunk rajta, köztük a gépházfedélen elhelyezett, a légi közlekedésből ellesett zöld és piros helyzetjelzők – a klasszikus xenon reflektorokat a hármas osztású karosszéria központi törzsének két szélén, egy-egy üreg mélyén helyezte el da Silva. 
Az autó profilból leszegett fejjel előre csörtető bikát idéz, a karosszéria és a keréktárcsák a lopakodó repülőgépekéhez hasonló, radar számára láthatatlan anyagból készültek, az üvegfelületek tükrözésmentes bevonatúak. 

Leszegett fejjel csörtető bikát formáz a sziluett

Az Egoistának a motorja a legkevésbé izgalmas eleme, a Gallardo 5.2 V10-esét ezúttal 600 lóerőre húzták fel. Hogy ez milyen dinamikát kölcsönöz a vadászrepülőgépek, senki nem fogja megtudni: az Egoista ugyanis valóban önző: egyetlen példányát saját maga köszöntésére szánta a Lamborghini, soha senki nem vásárolhat belőle.

Rejtett légterelők emelkednek elő, ha szükség van rájuk

Kommentek

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.