A világ legönzőbb sportkocsija

Lamborghini Egoista

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.13. 08.00

Walter da Silva különleges ajándékkal, egy együléses fantáziával készült a Lamborghini 50. évfordulójára. Az Egoista nem szép, viszont lélegzetelállító.

A Volkswagen-csoport olasz származású fődizájnere, Walter da Silva személyesen álmodta meg azt az egyszemélyes tanulmányt, amellyel 50. születésnapján köszöntötte a szívéhez közel álló márkát. 

Kormányt kiszedni, felállni az ülésben, ráülni a kép jobb szélén látható felületre, majd 180 fokban elfordulva kilendíteni a lábat: a kiszállás nem egyszerű feladat.

Az Egoista névadó jellemzője az egyszemélyes cockpit, amely teljes egészében szénszálas kompozitokból és alumínium készült, és amely nem csak előrefelé nyíló tetejével és nehéz megközelíthetőségével emlékeztet a vadászrepülőgépek pilótafülkéjére, hanem abban is, hogy eltávolítható az autóról – igaz, erre nem katapult szolgál. 
Négy elérő színű hevederből felépített, négypontos biztonsági öv, minimális műszerezettség, head-up display: a vezetői környezet korántsem hétköznapi. Akárcsak a külső dizájn. 

Célratörő forma. A Veneno unalmasnak hat mellette

Az autónak látszólag nincs például fényszórója, csupán LED-es helyzetjelzőket találunk rajta, köztük a gépházfedélen elhelyezett, a légi közlekedésből ellesett zöld és piros helyzetjelzők – a klasszikus xenon reflektorokat a hármas osztású karosszéria központi törzsének két szélén, egy-egy üreg mélyén helyezte el da Silva. 
Az autó profilból leszegett fejjel előre csörtető bikát idéz, a karosszéria és a keréktárcsák a lopakodó repülőgépekéhez hasonló, radar számára láthatatlan anyagból készültek, az üvegfelületek tükrözésmentes bevonatúak. 

Leszegett fejjel csörtető bikát formáz a sziluett

Az Egoistának a motorja a legkevésbé izgalmas eleme, a Gallardo 5.2 V10-esét ezúttal 600 lóerőre húzták fel. Hogy ez milyen dinamikát kölcsönöz a vadászrepülőgépek, senki nem fogja megtudni: az Egoista ugyanis valóban önző: egyetlen példányát saját maga köszöntésére szánta a Lamborghini, soha senki nem vásárolhat belőle.

Rejtett légterelők emelkednek elő, ha szükség van rájuk

Kommentek

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.