Autózás olcsón – 2 l/100 km

Megjött a Nissan LEAF Magyarországra

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.05.12. 14.00

550 forintból 100 kilométert autózni? A Nissan Leaffel lehet. A márka számítási szerint alig 45 000 kilométer alatt megtérül villanyautójuk felára.

Megérkezett Magyarországra a Nissan Leaf. Bár már többször vezettük az autót külföldi menetpróbákon, sőt, itthon is, de az importőr hivatalosan júniustól kezdi forgalmazni a járművet. A hazánkba érkező Leaf már a modell második generációja, amely sok tekintetben ráígér elődjére.
    

Önálló modellként a Nissan Leaf a legnépszerűbb villanyautó

Önálló modellként a Nissan Leaf a legnépszerűbb villanyautó


Mint a Budapesten tartott sajtóbeszélgetésen Andrej Akifiev, a Nissan Közép-Kelet Európai központjának igazgatója elmondta ” Az új Leaf nagyjából ugyanúgy néz ki, mint korábban, mert a frissítésnél elsősorban a technológia fejlesztésére koncentrált a Nissan”.

A felhasználás szempontjából legfontosabb, hogy a korábbi 175-ről 199 kilométerre nőtt az elméleti hatótávolság. A villanymotor 80kW-os teljesítménye nem változott, de a csökkentett belső súrlódásnak hála hatékonyabban működik, mint korábban.

Ugyanakkor az új, a motortérbe integrált rendszer egyetlen egységben tartalmazza a töltőt, az invertert és magát motort, ennek köszönhetően 40 literrel nőtt a csomagtér mérete, amely így 370 literes. Átlagosan 32 kilóval csökkent a Leaf tömege, valamint négy tizedet javítva, 11,5 másodpercre javult a 0-100-as sprintidő is.

Magyarországon 8 774 500 forinttól vehető meg a Leaf, amelyből 30-35 darab eladását reméli a Nissan. Mint megtudtuk elsősorban a környezettudatosságukat hirdető cégek lehetnek a vevők, de akadnak érdeklődők a magánszemélyek között is. 

A japán cég szerint megéri az autó. Úgy kalkulálnak, hogy a jármű 1 millió forinttal kerül többe, mint egy hasonlóan felszerelt dízelmotoros, automataváltós, hasonló méretű hagyományos autó. Számításuk szerint ez az árkülönbség pedig 45 000 kilométer alatt megtérül, mert a Leaf 550 forintból tesz meg 100 kilométert, míg a konkurens 2600 forintból.

Persze ha a valósághoz közelebb álló 800 illetve 2100 forintos 100km-es költséggel számolunk, illetve az árkülönbséget a reálisabb 1,5 millió forintra tesszük, akkor 115000 kilométer kell a megtérüléshez.

A Nissan 100 000 km / öt év garanciát vállal az akkumulátorokra és az autó elektromos komponenseire. Egy év assistance szolgáltatást is kap a vevő, amibe az is belefér, ha naponta háromszor riasztja a szolgálatot az ügyfél a lemerült akkumulátor miatt.

Az elmúlt két évben világszerte nagyjából 60 ezer darab kelt el a Leafből, ami töredéke a Nissan teljes eladásának ugyanezen időszak alatt, ami elérte a 9,7 millió darabot. Ám a Nissan hisz az elektromos autókban:

“Négy milliárd eurót invesztáltunk már elektromos technológiába. Nem fogjuk feladni ezt az irányt. A következő elektromos modellünk még jobb lesz, az azt követő annál is jobb.” – mondta Andrej Akifiev, majd hozzátette, egyes országokban nem könnyű bevezetni a modellt, hiszen hiányzik az infrastruktúra.

Idén jön a Note, flotta piacon is szeretne sikeres lenni vele a gyártó

Idén jön a Note, flotta piacon is szeretne sikeres lenni vele a gyártó


A Leaf mellett szélesebb közönség számára is izgalmas újdonságok érkeznek a közeljövőben. Szeptemberben kezdik forgalmazni a megújult Nissan Micrát, majd októbertől érkezik a Note, amit december-január környékén követ az új Qashqai.

A japán márka várakozása szerint 2013-ban tovább szűkül a magyarországi újautó-piac. A tavalyi 62 ezer darab helyett idén 60 ezer fogy majd a személyautókból és kis-haszonjárművekből.  Terveik szerint a flotta piacból akarnak nagyobb szeletet megszerezni, ahol a világpiachoz hasonlóan a Note-tal kívánnak versenybe szállni. A hazai eladásokat továbbra is a céges vásárlók tartják majd életben
 

Kommentek

  • PluginHibrid

    Hol A Zöld rovat ???

    Ti így támogattok ???

  • v_Petya25

    Az 1,5 is inkább 2,5 misi sajna.

  • ototulaj

    9 milláért vehetek egy szappantartót? Ez aztán a királyság!
    Á, biztosan nem 3 milláért fogok venni egy használt prémiumkategóriát, és 6-ért életem végéig venni a benyát. :-)

  • L.A. Rómeó

    én is dizelt veszek 6 M-ójér fölleg vw-t vagy bmw-t mer aban menő gyerek vagyok, raj arc!!
    na meg az élvezet ez a szar el maradot szapannos talicska lemarad, ha meg versenyez velem, nyomok egy kövéret és beterítem fekete füsstel mögötem asztán megláttyuk ki járt jobban, haha!

  • garazsgeza

    kicsi a hatót

  • Akkumlátoros

    Egy-két praktikus ötlettel bármelyik átlag benzines autó fogyasztását 3-4 liter köré lehetne szorítani. Felár 5-600 ezer Ft. Csak egy kis fantázia kéne tisztelt autógyárak, vagy pénz hogy engem megfizessetek.:)))))

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.