Autózás olcsón – 2 l/100 km

Megjött a Nissan LEAF Magyarországra

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.05.12. 14.00

550 forintból 100 kilométert autózni? A Nissan Leaffel lehet. A márka számítási szerint alig 45 000 kilométer alatt megtérül villanyautójuk felára.

Megérkezett Magyarországra a Nissan Leaf. Bár már többször vezettük az autót külföldi menetpróbákon, sőt, itthon is, de az importőr hivatalosan júniustól kezdi forgalmazni a járművet. A hazánkba érkező Leaf már a modell második generációja, amely sok tekintetben ráígér elődjére.
    

Önálló modellként a Nissan Leaf a legnépszerűbb villanyautó

Önálló modellként a Nissan Leaf a legnépszerűbb villanyautó


Mint a Budapesten tartott sajtóbeszélgetésen Andrej Akifiev, a Nissan Közép-Kelet Európai központjának igazgatója elmondta ” Az új Leaf nagyjából ugyanúgy néz ki, mint korábban, mert a frissítésnél elsősorban a technológia fejlesztésére koncentrált a Nissan”.

A felhasználás szempontjából legfontosabb, hogy a korábbi 175-ről 199 kilométerre nőtt az elméleti hatótávolság. A villanymotor 80kW-os teljesítménye nem változott, de a csökkentett belső súrlódásnak hála hatékonyabban működik, mint korábban.

Ugyanakkor az új, a motortérbe integrált rendszer egyetlen egységben tartalmazza a töltőt, az invertert és magát motort, ennek köszönhetően 40 literrel nőtt a csomagtér mérete, amely így 370 literes. Átlagosan 32 kilóval csökkent a Leaf tömege, valamint négy tizedet javítva, 11,5 másodpercre javult a 0-100-as sprintidő is.

Magyarországon 8 774 500 forinttól vehető meg a Leaf, amelyből 30-35 darab eladását reméli a Nissan. Mint megtudtuk elsősorban a környezettudatosságukat hirdető cégek lehetnek a vevők, de akadnak érdeklődők a magánszemélyek között is. 

A japán cég szerint megéri az autó. Úgy kalkulálnak, hogy a jármű 1 millió forinttal kerül többe, mint egy hasonlóan felszerelt dízelmotoros, automataváltós, hasonló méretű hagyományos autó. Számításuk szerint ez az árkülönbség pedig 45 000 kilométer alatt megtérül, mert a Leaf 550 forintból tesz meg 100 kilométert, míg a konkurens 2600 forintból.

Persze ha a valósághoz közelebb álló 800 illetve 2100 forintos 100km-es költséggel számolunk, illetve az árkülönbséget a reálisabb 1,5 millió forintra tesszük, akkor 115000 kilométer kell a megtérüléshez.

A Nissan 100 000 km / öt év garanciát vállal az akkumulátorokra és az autó elektromos komponenseire. Egy év assistance szolgáltatást is kap a vevő, amibe az is belefér, ha naponta háromszor riasztja a szolgálatot az ügyfél a lemerült akkumulátor miatt.

Az elmúlt két évben világszerte nagyjából 60 ezer darab kelt el a Leafből, ami töredéke a Nissan teljes eladásának ugyanezen időszak alatt, ami elérte a 9,7 millió darabot. Ám a Nissan hisz az elektromos autókban:

“Négy milliárd eurót invesztáltunk már elektromos technológiába. Nem fogjuk feladni ezt az irányt. A következő elektromos modellünk még jobb lesz, az azt követő annál is jobb.” – mondta Andrej Akifiev, majd hozzátette, egyes országokban nem könnyű bevezetni a modellt, hiszen hiányzik az infrastruktúra.

Idén jön a Note, flotta piacon is szeretne sikeres lenni vele a gyártó

Idén jön a Note, flotta piacon is szeretne sikeres lenni vele a gyártó


A Leaf mellett szélesebb közönség számára is izgalmas újdonságok érkeznek a közeljövőben. Szeptemberben kezdik forgalmazni a megújult Nissan Micrát, majd októbertől érkezik a Note, amit december-január környékén követ az új Qashqai.

A japán márka várakozása szerint 2013-ban tovább szűkül a magyarországi újautó-piac. A tavalyi 62 ezer darab helyett idén 60 ezer fogy majd a személyautókból és kis-haszonjárművekből.  Terveik szerint a flotta piacból akarnak nagyobb szeletet megszerezni, ahol a világpiachoz hasonlóan a Note-tal kívánnak versenybe szállni. A hazai eladásokat továbbra is a céges vásárlók tartják majd életben
 

Kommentek

  • PluginHibrid

    Hol A Zöld rovat ???

    Ti így támogattok ???

  • v_Petya25

    Az 1,5 is inkább 2,5 misi sajna.

  • ototulaj

    9 milláért vehetek egy szappantartót? Ez aztán a királyság!
    Á, biztosan nem 3 milláért fogok venni egy használt prémiumkategóriát, és 6-ért életem végéig venni a benyát. :-)

  • L.A. Rómeó

    én is dizelt veszek 6 M-ójér fölleg vw-t vagy bmw-t mer aban menő gyerek vagyok, raj arc!!
    na meg az élvezet ez a szar el maradot szapannos talicska lemarad, ha meg versenyez velem, nyomok egy kövéret és beterítem fekete füsstel mögötem asztán megláttyuk ki járt jobban, haha!

  • garazsgeza

    kicsi a hatót

  • Akkumlátoros

    Egy-két praktikus ötlettel bármelyik átlag benzines autó fogyasztását 3-4 liter köré lehetne szorítani. Felár 5-600 ezer Ft. Csak egy kis fantázia kéne tisztelt autógyárak, vagy pénz hogy engem megfizessetek.:)))))

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.