700-an nem jelentkeztek autójukért

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.12. 10.00

Eddig több mint 90 ezren nyertek autót a gépkocsinyeremény-betétkönyv sorsolásokon. 700-an nem jelentkeztek a kocsiért.

Több mint 90 ezren nyertek autót a gépkocsinyeremény-betétkönyv sorsolásokon a konstrukció 1961. évi indulása óta – közölte az OTP Bank annak kapcsán, hogy háromszázadik alkalommal sorsoltak a betétkönyv-tulajdonosok között.

 Az összesítés szerint a kisorsolt mintegy 90 ezer jármű közül több mint 700-ért nem jelentkeztek, így ezek ellenértéke még ma is vár a nyertesekre. Eddig a legtovább egy 1975-ben megnyert Wartburg várta tulajdonosát, aki csak 2007-ben vette át az autó akkori értékét.

Szintén egy Wartburgot sorsoltak ki 1965. augusztus 20-án, ennek tulajdonosa azóta sem jelentkezett. Nála is figyelmetlenebb az a betétkönyv-tulajdonos, aki 11 év különbséggel már kétszer is nyert, de nem vette át a nyereményautókat.

A feledékeny nyertesek ma már nem a slusszkulcsot, hanem az autó akkori értékét kapnák meg – hívta fel a figyelmet az OTP.

Akadt viszont olyan betétkönyv-tulajdonos is, akinek már öt alkalommal kedvezett a szerencse.

Korábban szinte kizárólag Trabantot, Wartburgot, Skodát és Moszkvicsot vihettek haza a nyertesek, de ritkán nyugati autó, így BMW vagy Renault is került betétkönyv-tulajdonoshoz. A rendszerváltást követően Rover és VW Beetle is nyerhető volt, illetve sokszor a magyarországi autógyárakból kigördülő Suzukik és Opelek kerültek a nyertesekhez.

Jelenleg a Toyota és a Chevrolet típusai adják az évi több mint 140 autó zömét, a negyedéves extra sorsoláson pedig Kecskeméten gyártott B-osztályú Mercedeseket “húznak”.

2011 óta gépkocsinyeremény-betétkönyvet nemcsak saját névre lehet váltani, hanem ajándékként is adható, így karácsonykor, a tavaszi ballagási és érettségi időszakban, valamint a nyári esküvői szezonban érezhetően élénkül, duplájára nő az értékesítés – áll a közleményben.

Forrás: MTI

Kommentek

  • OKdoki

    Nem igazán vagyok képbe. Gondolom anonim betétkönyvekről van szó. Máskülönben értelmetlen a “nem jelentkeztek” állítás. Továbbá, mit jelent az, hogy az akkori érték? Egy Wartburg akkori értéke a 100 ezer forintot sem érte el. Akkor most azt az összeget teszik a számlájára? Vagy korrigálják ennyi idő kamataival. Sőt jobb példát mondok. A nyolcvanas évek közepe után lehetett már kapni két nyugati autót forintért. Az egyik a VW Golf II. 1.3-as, a másik az Opel Kadett 1.3-as változata volt. Mindkettő Jugoszláviában készült (TAS). Áruk valamivel meghaladta a 300 ezer forintot. Elég jól emlékszem, bár gyerek voltam. Azonban eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne, ha nem Skoda 120-ast vennénk 100 ezerért, hanem olyan autókat? Egy alap Golf, vagy Astra ma több, mint 4 millió forint. Azaz több, mint tízszeres áremelkedés a gépkocsik között. Tehát, egy Wartburgér is több, mint 1 millió forintot kellene adni. Gondolom az OTP sem tárolta az autókat túl hosszan, hanem értékesítette.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.