700-an nem jelentkeztek autójukért

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.05.12. 10.00

Eddig több mint 90 ezren nyertek autót a gépkocsinyeremény-betétkönyv sorsolásokon. 700-an nem jelentkeztek a kocsiért.

Több mint 90 ezren nyertek autót a gépkocsinyeremény-betétkönyv sorsolásokon a konstrukció 1961. évi indulása óta – közölte az OTP Bank annak kapcsán, hogy háromszázadik alkalommal sorsoltak a betétkönyv-tulajdonosok között.

 Az összesítés szerint a kisorsolt mintegy 90 ezer jármű közül több mint 700-ért nem jelentkeztek, így ezek ellenértéke még ma is vár a nyertesekre. Eddig a legtovább egy 1975-ben megnyert Wartburg várta tulajdonosát, aki csak 2007-ben vette át az autó akkori értékét.

Szintén egy Wartburgot sorsoltak ki 1965. augusztus 20-án, ennek tulajdonosa azóta sem jelentkezett. Nála is figyelmetlenebb az a betétkönyv-tulajdonos, aki 11 év különbséggel már kétszer is nyert, de nem vette át a nyereményautókat.

A feledékeny nyertesek ma már nem a slusszkulcsot, hanem az autó akkori értékét kapnák meg – hívta fel a figyelmet az OTP.

Akadt viszont olyan betétkönyv-tulajdonos is, akinek már öt alkalommal kedvezett a szerencse.

Korábban szinte kizárólag Trabantot, Wartburgot, Skodát és Moszkvicsot vihettek haza a nyertesek, de ritkán nyugati autó, így BMW vagy Renault is került betétkönyv-tulajdonoshoz. A rendszerváltást követően Rover és VW Beetle is nyerhető volt, illetve sokszor a magyarországi autógyárakból kigördülő Suzukik és Opelek kerültek a nyertesekhez.

Jelenleg a Toyota és a Chevrolet típusai adják az évi több mint 140 autó zömét, a negyedéves extra sorsoláson pedig Kecskeméten gyártott B-osztályú Mercedeseket “húznak”.

2011 óta gépkocsinyeremény-betétkönyvet nemcsak saját névre lehet váltani, hanem ajándékként is adható, így karácsonykor, a tavaszi ballagási és érettségi időszakban, valamint a nyári esküvői szezonban érezhetően élénkül, duplájára nő az értékesítés – áll a közleményben.

Forrás: MTI

Kommentek

  • OKdoki

    Nem igazán vagyok képbe. Gondolom anonim betétkönyvekről van szó. Máskülönben értelmetlen a “nem jelentkeztek” állítás. Továbbá, mit jelent az, hogy az akkori érték? Egy Wartburg akkori értéke a 100 ezer forintot sem érte el. Akkor most azt az összeget teszik a számlájára? Vagy korrigálják ennyi idő kamataival. Sőt jobb példát mondok. A nyolcvanas évek közepe után lehetett már kapni két nyugati autót forintért. Az egyik a VW Golf II. 1.3-as, a másik az Opel Kadett 1.3-as változata volt. Mindkettő Jugoszláviában készült (TAS). Áruk valamivel meghaladta a 300 ezer forintot. Elég jól emlékszem, bár gyerek voltam. Azonban eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne, ha nem Skoda 120-ast vennénk 100 ezerért, hanem olyan autókat? Egy alap Golf, vagy Astra ma több, mint 4 millió forint. Azaz több, mint tízszeres áremelkedés a gépkocsik között. Tehát, egy Wartburgér is több, mint 1 millió forintot kellene adni. Gondolom az OTP sem tárolta az autókat túl hosszan, hanem értékesítette.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.