Hatszáz lóerős sílift

Nem ejtenek stopposokat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.05.11. 11.00

Végy egy, a sarkkör közelében egész évben üzemelő sípályát, egy svéd műkedvelő látványdrift-csapatot és egy finoman tuningolt Nissan GT-R-t. Az eredmény különösen jól esik a késő tavaszi nagy melegben.

Robert Larsson tavaly márciusban vásárolta meg Nissan GT-R-jét. Ilyet viszonylag sokan tesznek, még Svédországban is, csakhogy Larsson úr az Északi-sarkkörtől alig száz kilométerre délre lakik, ahol nem jellemző a hőguta, ellenben sok a hó. 

Mivel a GT-R összkerékhajtású, ifjú barátunk mindennapi közlekedési eszköznek tekintette autóját – igaz, előtte a rali világából ismert Lappi szöges abroncsokkal (275/35 R20 méretben) szerelte fel, motorját pedig a 23GTR.se stábjával durván 600 lóerősre tuningoltatta, biztos, ami biztos. 
A hosszú téli esték unalmát enyhítendő Larsson és barátai Team Ice Racers néven drift-tevékenységbe fogtak, és mostanra az északi ország legismertebb csapatai közé emelkedtek. 
A versenyzés rendben van, de nemzetközi hírnévre egyszerű sportteljesítménnyel nehéz szert tenni, ezért a srácok gondoltak egy nagyot, és a közelgő Pikes Peak örömére hegyi felfutót szerveztek. 
Választott pályájukon nincs százötvenhat kanyar, és a táv is rövidebb 20 kilométernél, sőt, út sincsen: úgy döntöttek, felhajtanak a sarkkörhöz még közelebb található Kabdalis síparadicsom egyik piros pályáján (amiben, tegyük hozzá, az egyenként 850 darab szöggel kivert abroncsok legalább olyan fontos szerepet játszanak, mint a motorteljesítmény). 
Minden további kommentár felesleges, élvezzétek a filmet, amelyből az is kiderül, hogy a kemény svéd driftesekben komoly kötelességtudat munkál, ha feladat van, nincs az a stoppos lány, aki lelassíthatná őket.

Kommentek

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.